Ik was er al bang voor, dat niemand hierop zou reageren, wat is er tenslotte belangrijker, de traditie of de bijbel...Simon schreef:Wel eens gelezen hoe ontzettend wij afwijken in de ''samenkomsten'' vergeleken bij wat in 1 Kor 14:26 en verder staat geschreven, hoe de apostel ons verteld hoe we het gemeenteleven dienen in te richten?
Niet Ritmische Psalmzangavond Zaltbommel met Ds A Simons
Re: Niet Ritmische Psalmzangavond Zaltbommel met Ds A Simon
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Simon schreef:Ik was er al bang voor, dat niemand hierop zou reageren, wat is er tenslotte belangrijker, de traditie of de bijbel...Simon schreef:Wel eens gelezen hoe ontzettend wij afwijken in de ''samenkomsten'' vergeleken bij wat in 1 Kor 14:26 en verder staat geschreven, hoe de apostel ons verteld hoe we het gemeenteleven dienen in te richten?
-DIA- schreef: Helemaal mee eens. Ik ben wel een liefhebber van orgelmuziek, maar juist dát maakt dat de muziek mij eerder afleidt van de inhoud...
En hier is ook (nog) niet op gereageerd...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
en laaaaaaangzaaaaaaaaaaaaaaaaaam zeg....Zita schreef:Over die psalm 68 op youtube: er wordt ontzettend ongelijk gezongen. Is het niet de eerste taak van een organist om het gezang in goede banen te leiden?
zal ook wel principe zijn

~~Soli Deo Gloria~~
Flauw.Hendrikus schreef:en laaaaaaangzaaaaaaaaaaaaaaaaaam zeg....Zita schreef:Over die psalm 68 op youtube: er wordt ontzettend ongelijk gezongen. Is het niet de eerste taak van een organist om het gezang in goede banen te leiden?
Om er niet meer van te zeggen...
-
Hendrikus schreef:en laaaaaaangzaaaaaaaaaaaaaaaaaam zeg....Zita schreef:Over die psalm 68 op youtube: er wordt ontzettend ongelijk gezongen. Is het niet de eerste taak van een organist om het gezang in goede banen te leiden?
Je bent een barokmuziekliefhebber of niet? Het enige wat je kunt doen is zeuren over : is het wel of niet een principe - manier van orgelspelen - manier van zingen.
-
Zita schreef:Over die psalm 68 op youtube: er wordt ontzettend ongelijk gezongen. Is het niet de eerste taak van een organist om het gezang in goede banen te leiden?
Klopt. We hopen het aanstaande zaterdag ook dat het beter gaat:)
aha, dus dan ben je een barokliefhebber? interessant!Nieuwkoop1990 schreef:Hendrikus schreef:en laaaaaaangzaaaaaaaaaaaaaaaaaam zeg....Zita schreef:Over die psalm 68 op youtube: er wordt ontzettend ongelijk gezongen. Is het niet de eerste taak van een organist om het gezang in goede banen te leiden?
Je bent een barokmuziekliefhebber of niet? Het enige wat je kunt doen is zeuren over : is het wel of niet een principe - manier van orgelspelen - manier van zingen.
~~Soli Deo Gloria~~
-
Dat is geen antwoord;) Ik vroeg iets.Hendrikus schreef:aha, dus dan ben je een barokliefhebber? interessant!Nieuwkoop1990 schreef:Hendrikus schreef:en laaaaaaangzaaaaaaaaaaaaaaaaaam zeg....Zita schreef:Over die psalm 68 op youtube: er wordt ontzettend ongelijk gezongen. Is het niet de eerste taak van een organist om het gezang in goede banen te leiden?
Denk aan die schaduw, Hendrikus, je kan het.
Lees nog even terug hoeveel vragen jij nog open hebt staan, vriend.Nieuwkoop1990 schreef:Dat is geen antwoord;) Ik vroeg iets.
Ik houd niet van etiketjes en ben zeker niet te vangen onder zo´n dwaas etiketje als "barokliefhebber", wat ongetwijfeld bedoeld is als tegenpool van het even dwaze "romantisch"...
~~Soli Deo Gloria~~
Nieuwkoop 1990,
de modus operandi is dat er geen antwoord komt als iemand geen antwoord heeft.
Zo is zwijgen toestemmen, lijkt me, en zie ik bij deze dus bevestigd dat de traditie belangrijker is dan het Woord, anders zagen onze bijeenkomsten er wel uit, zoals dit voorgeschreven wordt in de bijbel.
lees maar:
1 Kor 14:26
de modus operandi is dat er geen antwoord komt als iemand geen antwoord heeft.
Zo is zwijgen toestemmen, lijkt me, en zie ik bij deze dus bevestigd dat de traditie belangrijker is dan het Woord, anders zagen onze bijeenkomsten er wel uit, zoals dit voorgeschreven wordt in de bijbel.
lees maar:
1 Kor 14:26
Laatst gewijzigd door Simon op 07 mei 2012, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Als we nou toch aan het katten zijn: als je Latijnse woorden gebruikt gebruik ze dan goed.
Kledingverkoopster vertelde me vorige week nog dat de combinatie van dit kostuum met deze stropdas echt heel gedistantieerd wasrefo schreef:Als we nou toch aan het katten zijn: als je Latijnse woorden gebruikt gebruik ze dan goed.

~~Soli Deo Gloria~~
''Latijnse'' kan, midden in de zin, gewoon met een kleine letter, hoor.refo schreef:Als we nou toch aan het katten zijn: als je Latijnse woorden gebruikt gebruik ze dan goed.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Njet. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdlette ... en_dialectSimon schreef:''Latijnse'' kan, midden in de zin, gewoon met een kleine letter, hoor.refo schreef:Als we nou toch aan het katten zijn: als je Latijnse woorden gebruikt gebruik ze dan goed.
~~Soli Deo Gloria~~