De gemiddelde supermarkt is 10-12 uur per dag open, als je dan nog geen boodschappen kan doen, dan snap ik het niet meer. Zelfs de meest drukke gezinnen slagen erin om binnen dit tijdsbestek hun boodschappen te halen.refo schreef:De ruime openingstijden moeten niet ontaarden in slavernij. Als TAF z'n zin krijgt wordt het dat wel.
Supermarkten
- JolandaOudshoorn
Re: Supermarkten
Ik weet, mijn Verlosser leeft
En bij ons is hij op zondag ook een paar uur geopend. 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Je hóeft niet te gaan.Mara schreef:En bij ons is hij op zondag ook een paar uur geopend.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
- Johann Gottfried Walther
Maar het ware beter als die mensen, niet zouden werken, maar naar de kerk zouden gaan.Simon schreef:Je hóeft niet te gaan.Mara schreef:En bij ons is hij op zondag ook een paar uur geopend.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wat het niet-meer-binnenlaten-om-vijf-voor-acht betreft: het is technisch gezien onwaarschijnlijk dat je in twee minuten je boodschappen doet. Het is niet fijn om opgesloten te worden in de supermarkt. Daarom vertellen ze je bij de ingang dat het niet aan te bevelen is toch vlak voor sluitingstijd naar binnen te gaan.
En of een onmondige puber je dat vertelt of een bejaarde of een breedgeschouderde sportschoolmeneer, lijkt mij niet zoveel uit te maken.
En of een onmondige puber je dat vertelt of een bejaarde of een breedgeschouderde sportschoolmeneer, lijkt mij niet zoveel uit te maken.
**winkels willen normaliter zoveel uur open zijn als kan, meer klandizi immers**
het is een lokale GEMEENTERAAD die het aantal uren en de tijden beperkt waarbinnen winkels open mogen zijn.
(dit vaak omdat er diverse lobbygroepen zijn, bvb de winkels die baat hebben bij veel open te zijn, maar de horeca juist als zij veel dicht zijn)
Winkels kunnen dus binnen de door een gemeenteraad gestelde grenzen hun maximaal aantal uren vrij indelen, dat zij dus kiezen die uren op de zondag in te delen, inplaats van er savonds nog een uurtje aan te plakken, vind ik hinderlijk.
maar zoals genoemd de winkeltijden wet verbied je OPEN te zijn na je geregistreerde uren.
een klant die je dus om 19.59 binnenlaat en dan pas ver naar 20.00 vertrekt is nog steeds een legale klant voor de winkeltijdenwet. (immers je mag na de officiele tijden geen klanten meer binnenlaten, doe je dat wel riskeer je een boete, maar het helpen van klanten die reeds voor sluitingstijd binnenzijn valt buiten die verordening)
daarom maakt het voor een winkel geen enkele logica om klanten reeds voor sluitingstijd te gaan weren, integendeel, alle klanten die na sluitingstijd nog binnen rondlopen zijn extra winst.
het is een lokale GEMEENTERAAD die het aantal uren en de tijden beperkt waarbinnen winkels open mogen zijn.
(dit vaak omdat er diverse lobbygroepen zijn, bvb de winkels die baat hebben bij veel open te zijn, maar de horeca juist als zij veel dicht zijn)
Winkels kunnen dus binnen de door een gemeenteraad gestelde grenzen hun maximaal aantal uren vrij indelen, dat zij dus kiezen die uren op de zondag in te delen, inplaats van er savonds nog een uurtje aan te plakken, vind ik hinderlijk.
maar zoals genoemd de winkeltijden wet verbied je OPEN te zijn na je geregistreerde uren.
een klant die je dus om 19.59 binnenlaat en dan pas ver naar 20.00 vertrekt is nog steeds een legale klant voor de winkeltijdenwet. (immers je mag na de officiele tijden geen klanten meer binnenlaten, doe je dat wel riskeer je een boete, maar het helpen van klanten die reeds voor sluitingstijd binnenzijn valt buiten die verordening)
daarom maakt het voor een winkel geen enkele logica om klanten reeds voor sluitingstijd te gaan weren, integendeel, alle klanten die na sluitingstijd nog binnen rondlopen zijn extra winst.
Nee, dat is geen extra winst. Dat zijn maar een stuk of drie klanten. (Zo te zien nog zeurpieten ook) Daarvoor moet de hele winkel verlicht worden, moeten op diverse afdelingen mensen blijven overwerken. Misschien wil er één een postzegel kopen of een ander een onsje ham dat net niet meer in de vitrine ligt.
De gemeente bepaalt niet wanneer een winkel open is. Tussen 6 en 22 uur mag iedere winkelier het zelf weten. Alleen de zondagopenstelling is aan de gemeente.
Het afhelphalfuurtje is een mogelijkheid die de wet biedt, maar geen plicht.
De gemeente bepaalt niet wanneer een winkel open is. Tussen 6 en 22 uur mag iedere winkelier het zelf weten. Alleen de zondagopenstelling is aan de gemeente.
Toch heb ik dit nooit meegemaakt. Ik ben ook verschillende keren tegen sluitingstijd nog even de winkel ingewipt. Maar tot hiertoe zijn mijn bevindingen dat elke klant netjes wordt afgwertkt... Wel wordt soms gezegd dat men zo gaat sluiten... Dan is de klant over het algemeen ook wel zo verstandig dat hij/zij niet nog ongbreideld en uitgebreid gaan winkelen...refo schreef:Nee, dat is geen extra winst. Dat zijn maar een stuk of drie klanten. (Zo te zien nog zeurpieten ook) Daarvoor moet de hele winkel verlicht worden, moeten op diverse afdelingen mensen blijven overwerken. Misschien wil er één een postzegel kopen of een ander een onsje ham dat net niet meer in de vitrine ligt.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ntuurlijk ga ik niet. Als ik in 6 dagen de boodschappen niet in huis kan sjouwen, lukt dat in 7 dagen ook niet. Op nationale feestdagen zijn ze vaak ook een paar uur geopend, dan ga ik ook niet. Je kunt toch wel 1 dag vooruit denken?Simon schreef:Je hóeft niet te gaan.Mara schreef:En bij ons is hij op zondag ook een paar uur geopend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat kan in mijn werk niet altijd :-)Mara schreef:Ntuurlijk ga ik niet. Als ik in 6 dagen de boodschappen niet in huis kan sjouwen, lukt dat in 7 dagen ook niet. Op nationale feestdagen zijn ze vaak ook een paar uur geopend, dan ga ik ook niet. Je kunt toch wel 1 dag vooruit denken?Simon schreef:Je hóeft niet te gaan.Mara schreef:En bij ons is hij op zondag ook een paar uur geopend.
maar doe wat je wilt, leg het alleen een ander niet op, en erger je er al helemaal niet aan.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Net zoals je niet mag vinden dat een ander niet mag vloeken, en je daar ook niets van aan moet trekken? En echtbreken? Nee Simon, voor de godsdienst die jij voorstaat kan ik geen enkel respect hebben.Simon schreef:Dat kan in mijn werk niet altijd :-)Mara schreef:Ntuurlijk ga ik niet. Als ik in 6 dagen de boodschappen niet in huis kan sjouwen, lukt dat in 7 dagen ook niet. Op nationale feestdagen zijn ze vaak ook een paar uur geopend, dan ga ik ook niet. Je kunt toch wel 1 dag vooruit denken?Simon schreef:Je hóeft niet te gaan.Mara schreef:En bij ons is hij op zondag ook een paar uur geopend.
maar doe wat je wilt, leg het alleen een ander niet op, en erger je er al helemaal niet aan.
- Oude-Waarheid
Mara volkomen met je eens!!Mara schreef:Ntuurlijk ga ik niet. Als ik in 6 dagen de boodschappen niet in huis kan sjouwen, lukt dat in 7 dagen ook niet. Op nationale feestdagen zijn ze vaak ook een paar uur geopend, dan ga ik ook niet. Je kunt toch wel 1 dag vooruit denken?Simon schreef:Je hóeft niet te gaan.Mara schreef:En bij ons is hij op zondag ook een paar uur geopend.
C1000 is bij ons van maandag t/m zaterdag van 8 uur tot 21.00 uur open dus 6 dagen
en zondag ook van 10 uur tot 18.00 uur.
Dus in week lijkt het mij tijd genoeg om de boodschappen te doen.
Totaal ongepaste vergelijking natuurlijk.Erasmiaan schreef: Net zoals je niet mag vinden dat een ander niet mag vloeken, en je daar ook niets van aan moet trekken? En echtbreken? Nee Simon, voor de godsdienst die jij voorstaat kan ik geen enkel respect hebben.
Rom 14;5
Deze stelt den ene dag boven den andere, gene stelt ze allen gelijk, EEN IEDER ZIJ VOOR ZIJN EIGEN BESEF TEN VOLLE OVERTUIGD.
Maar voor je verder gaat met het veroordelen van Andermans knecht, nog even over 1 Kor 14;26, houdt jouw gemeente zich aan deze verordinering door de apostel?
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Dit gaat natuurlijk niet over de sabbat of de zondag. God nuanceert de Tien Geboden niet, want die zijn eeuwigdurend. Dit gaat over de feestdagen in het Oude Testament.Simon schreef:Totaal ongepaste vergelijking natuurlijk.Erasmiaan schreef: Net zoals je niet mag vinden dat een ander niet mag vloeken, en je daar ook niets van aan moet trekken? En echtbreken? Nee Simon, voor de godsdienst die jij voorstaat kan ik geen enkel respect hebben.
Rom 14;5
De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Ik zie niet in wat dat met deze discussie te maken heeft. Maar om toch te reageren: deze gaven komen niet meer zo voor als in de eerste tijd na pinksteren. Er zal niet zo snel meer iemand komen met een "vreemde taal" of "een openbaring". Wat we hieruit kunnen leren, als grondregel, is dat alles met stichting moet geschieden. En daar houdt onze gemeente zich aan, ja.Maar voor je verder gaat met het veroordelen van Andermans knecht, nog even over 1 Kor 14;26, houdt jouw gemeente zich aan deze verordinering door de apostel?
Dan zal Paulus het daar wel tegen de joden gehad hebben, want de heidense romeinen wisten natuurlijk bijzonder weinig van het ''oude testament''.Erasmiaan schreef:Dit gaat natuurlijk niet over de sabbat of de zondag. God nuanceert de Tien Geboden niet, want die zijn eeuwigdurend. Dit gaat over de feestdagen in het Oude Testament.Simon schreef:Totaal ongepaste vergelijking natuurlijk.Erasmiaan schreef: Net zoals je niet mag vinden dat een ander niet mag vloeken, en je daar ook niets van aan moet trekken? En echtbreken? Nee Simon, voor de godsdienst die jij voorstaat kan ik geen enkel respect hebben.
Rom 14;5
De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Ik zie niet in wat dat met deze discussie te maken heeft. Maar om toch te reageren: deze gaven komen niet meer zo voor als in de eerste tijd na pinksteren. Er zal niet zo snel meer iemand komen met een "vreemde taal" of "een openbaring". Wat we hieruit kunnen leren, als grondregel, is dat alles met stichting moet geschieden. En daar houdt onze gemeente zich aan, ja.Maar voor je verder gaat met het veroordelen van Andermans knecht, nog even over 1 Kor 14;26, houdt jouw gemeente zich aan deze verordinering door de apostel?
Als er feestdagen was bedoelt had dat er wel zo gestaan.Er staat echter gewoon dagen en later ook IEDERE dag.
Bovendien zou het woord sabbatton gebruikt zijn.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -