ga je rustig om een uurtje of 7 nog even boodschappen doen, zijn alle supermarkten vergrendeld...
en de ene die nog open bleek, die je vind na een lange fietstocht, laat je niet binnen want het is 5 minuten VOOR sluitingstijd.

daarna ging alles gewoon verder. Sinds wanneer gooien ze dan alle winkels dicht?
Verder wat is het voor nare gewoonte om 5 of 10 minuten VOOR sluitingstijd al klanten te gaan weren? Je komt het steeds vaker tegen en ik vind het ronduit ergerlijk.
Zeer hinderlijk als je nog even snel boodschappen wilt gaan doen en een nauwelijks meerderjarig meisje of knul weigerd je de toegang. Daar dit probleem op vrijdagen en zaterdagen nog erger is dan door de weeks, geeft dit op mij als potentiele klant sterk de indruk van zeer gedemotiveerd personeel dat meer bevlogen is met op tijd in hun kroeg te zijn, dan met hun werk.

Ook de openingstijden zijn problematisch verkleind :
Waren vroeger de supermarkten hier nog open tot 21 of 22 uur, nu zijn ze allemaal al dicht om 18 of 20 uur.
Omdat ze maar x openingsuren mogen hebben en tegenwoordig ook zondagen open mogen en willen zijn (wanneer ik dus nooit gebruik maak ervan, terwijl ik wel veel hinder ervaar van die 1-2 uur eerder dicht elke dag)
Wanneer krijgen we eindelijk supermarkten die gewoon 24/6 open zijn (alle dagen, behalve de zondag de gehele dag)
Dit soort gedrag zou ik eigenlijk af willen straffen door elders mijn klandizie te betrekken maar ze doen aan deze grillen helaas allemaal mee..