Supermarkten

TAF

Supermarkten

Bericht door TAF »

Nu ik voor de 4e achtereenvolgende dag op rij voor een GESLOTEN supermarktdeur kom te staan begin ik er wel geirriteerd over te raken.

ga je rustig om een uurtje of 7 nog even boodschappen doen, zijn alle supermarkten vergrendeld...
en de ene die nog open bleek, die je vind na een lange fietstocht, laat je niet binnen want het is 5 minuten VOOR sluitingstijd.
-> dodenherdenking is om 8 uur, ik herrinner me nog dat ik ZELF eens op die dag moest werken als tiener winkel bleef gewoon tot 10 uur open... om 8 uur werd de muziek van de winkel even stopgezet alle kassa's uit en verzocht om 2 minuten stilte door de intercom.
daarna ging alles gewoon verder. Sinds wanneer gooien ze dan alle winkels dicht?

Verder wat is het voor nare gewoonte om 5 of 10 minuten VOOR sluitingstijd al klanten te gaan weren? Je komt het steeds vaker tegen en ik vind het ronduit ergerlijk.

Zeer hinderlijk als je nog even snel boodschappen wilt gaan doen en een nauwelijks meerderjarig meisje of knul weigerd je de toegang. Daar dit probleem op vrijdagen en zaterdagen nog erger is dan door de weeks, geeft dit op mij als potentiele klant sterk de indruk van zeer gedemotiveerd personeel dat meer bevlogen is met op tijd in hun kroeg te zijn, dan met hun werk.
-> dat je na 20 uur volgens de winkeltijdenwet geen klanten meer BINNEN mag laten, is een ding.. maar dan zijn juist die in je winkel nog rondlopen extra winst.. zo strikt zijn daarin is nergens goed voor.

Ook de openingstijden zijn problematisch verkleind :
Waren vroeger de supermarkten hier nog open tot 21 of 22 uur, nu zijn ze allemaal al dicht om 18 of 20 uur.
Omdat ze maar x openingsuren mogen hebben en tegenwoordig ook zondagen open mogen en willen zijn (wanneer ik dus nooit gebruik maak ervan, terwijl ik wel veel hinder ervaar van die 1-2 uur eerder dicht elke dag)

Wanneer krijgen we eindelijk supermarkten die gewoon 24/6 open zijn (alle dagen, behalve de zondag de gehele dag)
Dit soort gedrag zou ik eigenlijk af willen straffen door elders mijn klandizie te betrekken maar ze doen aan deze grillen helaas allemaal mee..
Zita
Moderator

Re: Supermarkten

Bericht door Zita »

Waarom zou je om half drie 's nachts willen winkelen? Een uurtje of twaalf per dag is genoeg, lijkt mij.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:Waarom zou je om half drie 's nachts willen winkelen? Een uurtje of twaalf per dag is genoeg, lijkt mij.
Openiningstijden verschillen per plaats en zefs per supermarkt. Bij ons zijn de grote supermarkten open tot 20:00 uur. De wat kleinere buurtsuopers sluiten doorgaans al om 18:00 of 18:30 uur. Op koopavonden zijn de deuren zelfs nog langer open.
Dat is ook wel eens anders gewest. Ik herinner me nog de tijd dat alle winkels, inclusief de supermarkten (of toen soms nog bedieningswinkels) om 18:00 uur sloten.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
TAF

Bericht door TAF »

waar het mij om gaat is :

-als er een openingstijd op een deur staat verwacht ik dat men tot aan die openingstijd mensen binnenlaat, daar heet het OPENINGSTIJD voor.
wil men graag om 8 uur dicht ZIJN, dan moet je eenvoudigweg 7.45 vermelden op je deur, de praktijk van voor sluitingstijd al klanten gaan verjagen is hinderlijk en strijdig met wat op de deur staat (openingstijd houd toch open om binnen te gaan in??)

-dat men zo nodig op de zondagen open wil zijn (waar ik niet op zit te wachten) is een ding, maar dan moet men niet daarvoor in de plaats de winkels 1/2 uur eerder dicht gooien.
Ik vraag gewoon laat de supermarkten gewoon tot een uur of 22.00 openzijn elke dag en op koopavonden tot 23/24.00 mag ook.

Hoewel het natuurlijk de winkels te verwijten valt dat ze op zondag open willen zijn, is het een andere groep die er schuldig aan is dat ze in ruil daarvoor nu eerder dicht moeten zijn :
de reden dat winkels niet meer uren open mogen zijn is in mijn stad met name in verband met gelobby van horeca en nachtwinkels (die natuurlijk veel duurder zijn en (drank)omzet verliezen zolang de goedkopere supermarkten open zijn)

overigens is schiedam hier veel betuttelender in dan in andere steden :
-vlaardingen, delft en rotterdam zijn de meeste supermarkten elke dag van de week tot 21.00 open en op koopavonden tot 22.00 (en vol uur langer dus dan in schiedam nu is)
en een deel van hun winkels zelfs tot 22.00 en op koopavonden 23.00.

in schiedam is dus in verhouding met rondom ons alles gewoon te vroeg dicht.
Cees

Bericht door Cees »

TAF schreef:waar het mij om gaat is :

-als er een openingstijd op een deur staat verwacht ik dat men tot aan die openingstijd mensen binnenlaat, daar heet het OPENINGSTIJD voor.
wil men graag om 8 uur dicht ZIJN, dan moet je eenvoudigweg 7.45 vermelden op je deur, de praktijk van voor sluitingstijd al klanten gaan verjagen is hinderlijk en strijdig met wat op de deur staat (openingstijd houd toch open om binnen te gaan in??)

-dat men zo nodig op de zondagen open wil zijn (waar ik niet op zit te wachten) is een ding, maar dan moet men niet daarvoor in de plaats de winkels 1/2 uur eerder dicht gooien.
Ik vraag gewoon laat de supermarkten gewoon tot een uur of 22.00 openzijn elke dag en op koopavonden tot 23/24.00 mag ook.

Hoewel het natuurlijk de winkels te verwijten valt dat ze op zondag open willen zijn, is het een andere groep die er schuldig aan is dat ze in ruil daarvoor nu eerder dicht moeten zijn :
de reden dat winkels niet meer uren open mogen zijn is in mijn stad met name in verband met gelobby van horeca en nachtwinkels (die natuurlijk veel duurder zijn en (drank)omzet verliezen zolang de goedkopere supermarkten open zijn)
Man, man, man wat ben jij een zeurpiet. Al decennia is bekend dat op bepaalde feestdagen de winkels dicht zijn of dicht gaan. Op 4 mei gaan de winkels gewoon op tijd dicht, zodat er ook herdacht wordt.

Je bent het gewoon vergeten en schuif dat niet af op het winkelpersoneel.
TAF

Bericht door TAF »

Cees schreef:
TAF schreef:waar het mij om gaat is :

Man, man, man wat ben jij een zeurpiet. Al decennia is bekend dat op bepaalde feestdagen de winkels dicht zijn of dicht gaan. Op 4 mei gaan de winkels gewoon op tijd dicht, zodat er ook herdacht wordt.

Je bent het gewoon vergeten en schuif dat niet af op het winkelpersoneel.
Niks decennia, ik herrinner me dat ik zelf eens bij dezelfde winkel toen ik nog 16 of 17 was werkte op dodenherdenkingsdag.
men was toen gewoon tot 21.00 open, van dichtgaan was geen sprake.

en wat ik op het winkelpersoneel schuif is dat ze de andere dagen van de week elke keer al 5-15 minuten VOOR sluitingstijd de deur stonden te barrikaderen en me er dus niet meer inlieten.
als er staat openingstijd tot 20.00, verwacht je als klant dat ze je ook tot en met 19.59 gewoon binnenlaten, en niet je al om 19.45 beginnen te weren.
Mara

Bericht door Mara »

Nou TAF, je maakt nu van een mug een olifant. De meeste supermarkten gaan om 8 uur open en sluiten om 6/7/8/9 uur. In een enkel geval, zoals vandaag, iets eerder. Jij hebt de hele dag voor jezelf, dus jij kunt elk uur gaan.
Het valt mij wel eens op dat op in de spitsuren, veel bejaarden (met rollators) hun boodschappen doen, dat begrijp ik eigenlijk ook niet.
Ik zoek juist de stille uren op, indien mogelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
alias

Bericht door alias »

TAF schreef:Nu ik voor de 4e achtereenvolgende dag op rij voor een GESLOTEN supermarktdeur kom te staan begin ik er wel geirriteerd over te raken.
Voor de 4e achtereenvolgende dag voor een gesloten supermarkt staan?
::please
TAF

Bericht door TAF »

nee serieus alias.. ik probeer al 4 dagen boodschappen te doen en al 4 dagen loopt dat spaak.
Mara

Bericht door Mara »

Dan ligt dat toch aan jou? En niet aan de supermarkt? :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
henriët

Bericht door henriët »

TAF schreef:nee serieus alias.. ik probeer al 4 dagen boodschappen te doen en al 4 dagen loopt dat spaak.
Misschien dat je eens om een uur of 10 's ochtends kunt proberen, dan lukt het vast wel! Succes!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Op de site van het Comité 4 en 5 mei kun je dit lezen:

4 mei
Op 4 mei is het om 20:00 twee minuten stil om de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog te herdenken. De koninging legt op dit tijdstip een krans bij het monument op de Dam in Amsterdam. Gevolg van deze herdenking is dat je als ondernemer je winkel om 19:00 moet sluiten. Dus als er in jouw gemeente de koopavond op vrijdag plaatsvindt, kun je deze avond een uur minder lang open blijven. Gemeenten mogen ervoor kiezen van deze regeling af te wijken.

5 mei
Volgens de Winkeltijdenwet is Bevrijdingsdag geen officiële feestdag. Dat betekent dat je als ondernemer niet verplicht bent om je personeel vrij te geven of je winkel te sluiten. Om de vijf jaar, in de zogenaamde lustrumjaren is Bevrijdingsdag wel een nationale feestdag. Dat is dit jaar, in 2010, het geval.

Politieverordening
Per gemeente kan er afgeweken worden van de Winkeltijdenwet. Wanneer er in jouw gemeente een politieverordening van kracht is, ben je als ondernemer wel verplicht je deuren op Bevrijdingsdag gesloten te houden. Met name in de grote steden waar bevrijdingsfestivals worden gehouden zijn veel winkels gesloten. Een overzicht van de locaties van de verschillende bevrijdingsfestivals kun je hier vinden.

Winkeltijdenwet
Alle regels met betrekking tot openingstijden van winkels zijn opgenomen in de winkeltijdenwet.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
gertje

Bericht door gertje »

TAF schreef:Nu ik voor de 4e achtereenvolgende dag op rij voor een GESLOTEN supermarktdeur kom te staan begin ik er wel geirriteerd over te raken.

ga je rustig om een uurtje of 7 nog even boodschappen doen, zijn alle supermarkten vergrendeld...
en de ene die nog open bleek, die je vind na een lange fietstocht, laat je niet binnen want het is 5 minuten VOOR sluitingstijd.
-> dodenherdenking is om 8 uur, ik herrinner me nog dat ik ZELF eens op die dag moest werken als tiener winkel bleef gewoon tot 10 uur open... om 8 uur werd de muziek van de winkel even stopgezet alle kassa's uit en verzocht om 2 minuten stilte door de intercom.
daarna ging alles gewoon verder. Sinds wanneer gooien ze dan alle winkels dicht?

Verder wat is het voor nare gewoonte om 5 of 10 minuten VOOR sluitingstijd al klanten te gaan weren? Je komt het steeds vaker tegen en ik vind het ronduit ergerlijk.

Zeer hinderlijk als je nog even snel boodschappen wilt gaan doen en een nauwelijks meerderjarig meisje of knul weigerd je de toegang. Daar dit probleem op vrijdagen en zaterdagen nog erger is dan door de weeks, geeft dit op mij als potentiele klant sterk de indruk van zeer gedemotiveerd personeel dat meer bevlogen is met op tijd in hun kroeg te zijn, dan met hun werk.
-> dat je na 20 uur volgens de winkeltijdenwet geen klanten meer BINNEN mag laten, is een ding.. maar dan zijn juist die in je winkel nog rondlopen extra winst.. zo strikt zijn daarin is nergens goed voor.

Waren vroeger de supermarkten hier nog open tot 21 of 22 uur, nu zijn ze allemaal al dicht om 18 of 20 uur.
Omdat ze maar x openingsuren mogen hebben en tegenwoordig ook zondagen open mogen en willen zijn (wanneer ik dus nooit gebruik maak ervan, terwijl ik wel veel hinder ervaar van die 1-2 uur eerder dicht elke dag)

Wanneer krijgen we eindelijk supermarkten die gewoon 24/6 open zijn (alle dagen, behalve de zondag de gehele dag)
Dit soort gedrag zou ik eigenlijk af willen straffen door elders mijn klandizie te betrekken maar ze doen aan deze grillen helaas allemaal mee..
Soms helpt het om uit vervelende zaken een positief iets te halen, dan kan je er zelfs om lachen.
Ook van mij veel succes !!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Jij had geen baan toch? en geen studie? dan heb je toch tijd zat om overdag boodschappen te doen?

Goeie zaak dat de winkels op 4 mei 's avonds dicht zijn!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
refo

Bericht door refo »

De ruime openingstijden moeten niet ontaarden in slavernij. Als TAF z'n zin krijgt wordt het dat wel.
Plaats reactie