Ik ga eens even stoeien. En Excel is echt super vervelend als je er niet goed mee overweg kunt.Zita schreef:Kun je de volgorde van belangrijkheid niet koppelen aan een aantal punten? Op nummer 1 krijgt 7 punten, op nummer 2 6 punten etc. Dan punten tellen en op die manier indelen? Anders wordt het lastig om taarten te maken, denk ik. Anderzijds geeft het misschien niet exact weer wat de geënqueteerden bedoelden. Je kunt er ook voor kiezen om alleen de nummers 1 weer te geven. 25% koos voor rood op nummer 1, 20% koos voor blauw op nummer 1, etc. Alleen is het dan niet echt mogelijk om nummer 2 tot en met 7 weer te geven in dezelfde taart.vlinder schreef:Aan hoe ik nu verder moet met mijn scriptie.
Ik ben enquetes aan het analyseren en heb in een vraag gevraagd om dingen in volgorde van belangrijkheid te zetten.
Nu kun je dus geen stelling doen van: zoveel procent geeft aan ..., omdat uiteindelijk iedereen elke zin genummerd heeft.
Hoe krijgt ik in een taartdiagram duidelijk wat thuishoort op nummer 1 is en wat nummer 2 e.d.?