geweldig!Lassie schreef:
Baby's enzo...
Re: Baby's enzo...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
zo!! ik heb nooit zo'n duidelijke echo gezien (maar die van mij zijn dan ook al weer wat jaartjes geleden...)henriët schreef:geweldig!Lassie schreef:
toen ik trouwens een keer een echo aan iemand wilde laten zien wilde die het niet zien. De reden hiervoor was dat de bijbel spreekt van het verborgene wat gewrocht wordt e.d. (o.a. Psalm 139)
Ik had dat motief nooit eerder gehoord; jullie wel?
Nee, nog nooit gehoord. Maar wel gehoord dat ze het niet wilde zien, maar niet met dat antwoord.
Dit is ook een van de meest duidelijk echo's die we hebben.
Ik kan er zelf eigenlijk maar niks van maken als ze met t apparaat laat zien wat wat is. Als ze het zegt dan kan ik er wel wat van maken maar als ik moet gaan raden wat wat is.
(zoals voetje of een handje).
Dit is ook een van de meest duidelijk echo's die we hebben.
Ik kan er zelf eigenlijk maar niks van maken als ze met t apparaat laat zien wat wat is. Als ze het zegt dan kan ik er wel wat van maken maar als ik moet gaan raden wat wat is.

- Katharina van Bora
Ja, dat heb ik weleens gehoord. Zij lieten ook daarom geen echo's maken in de zwangerschap, maar ik vraag me af: Wat is het verschil tussen een gewone echo en een zwangerschaps echo? Je ziet toch bij allebei de buik vanbinnen?helma schreef:toen ik trouwens een keer een echo aan iemand wilde laten zien wilde die het niet zien. De reden hiervoor was dat de bijbel spreekt van het verborgene wat gewrocht wordt e.d. (o.a. Psalm 139)
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Misschien omdat bij een ´gewone´ echo het dan een andere reden heeft en je geen nieuw leven ziet??Katharina van Bora schreef:Ja, dat heb ik weleens gehoord. Zij lieten ook daarom geen echo's maken in de zwangerschap, maar ik vraag me af: Wat is het verschil tussen een gewone echo en een zwangerschaps echo? Je ziet toch bij allebei de buik vanbinnen?helma schreef:toen ik trouwens een keer een echo aan iemand wilde laten zien wilde die het niet zien. De reden hiervoor was dat de bijbel spreekt van het verborgene wat gewrocht wordt e.d. (o.a. Psalm 139)
Ik weet het ook niet, ik snap het ook niet zo goed eigenlijk. Je zou het die persoon misschien kunnen vragen?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Prediker 11:5 en Psalm 139 geven aan dat een zwangerschap iets is wat in het verborgene is. Het is ook iets heel intiems, een kind wat in je eigen lichaam groeit. Daarom zou ik me heel goed kunnen voorstellen dat je een echo niet aan iedereen laat zien.henriët schreef:Misschien omdat bij een ´gewone´ echo het dan een andere reden heeft en je geen nieuw leven ziet??Katharina van Bora schreef:Ja, dat heb ik weleens gehoord. Zij lieten ook daarom geen echo's maken in de zwangerschap, maar ik vraag me af: Wat is het verschil tussen een gewone echo en een zwangerschaps echo? Je ziet toch bij allebei de buik vanbinnen?helma schreef:toen ik trouwens een keer een echo aan iemand wilde laten zien wilde die het niet zien. De reden hiervoor was dat de bijbel spreekt van het verborgene wat gewrocht wordt e.d. (o.a. Psalm 139)
Ik weet het ook niet, ik snap het ook niet zo goed eigenlijk. Je zou het die persoon misschien kunnen vragen?
Het is de vraag of je de genoemde gedeelten moet zien als norm, of als feit. Op het moment van schrijven was het nu eenmaal zo dat je het ongeboren kind niet kon zien. Of je het ook niet mág zien, is een tweede.
Een echo maken doe je normaliter, ook bij zwangerschap, uit medische overwegingen, niet zozeer uit enorme nieuwsgierigheid. Al heb ik het zelf uiteraard nog niet meegemaakt, dus ik zit ook maar wat theoretisch te kletsen.
Je hebt twee soorten echo's.
De gewone echo's (termijn, 20 weken en liggings/groei echo). De 1e is om te kijken hoever de zwangerschap is, de 2e is een eigen keuze en kijken ze naar afwijkingen, de 3e echo is niet altijd het geval (bij twijfel doen ze dat, om te kijken hoe de kleine ligt en qua groei dit ivm een eventuele (op medisch gebied) ziekenhuis bevalling.
De pretecho's, zoals een 3d echo. Zelf persoonlijk vindt ik dit te ver gaan. En ik vindt het er ook niet echt fijn/prettig uit zien.
De gewone echo's (termijn, 20 weken en liggings/groei echo). De 1e is om te kijken hoever de zwangerschap is, de 2e is een eigen keuze en kijken ze naar afwijkingen, de 3e echo is niet altijd het geval (bij twijfel doen ze dat, om te kijken hoe de kleine ligt en qua groei dit ivm een eventuele (op medisch gebied) ziekenhuis bevalling.
De pretecho's, zoals een 3d echo. Zelf persoonlijk vindt ik dit te ver gaan. En ik vindt het er ook niet echt fijn/prettig uit zien.
- MarthaMartha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helemaal geweldig!!!
- JolandaOudshoorn
@ MM: wat een geweldig leuke foto's. Enne...die tummytup dat hoort. Zo hebben ze heel lang in de buik gezeten en ze voelen zich dan veilig. Als een kindje huilt en je legt je hand om het hoofdje en de ander onder de billetjes voelen ze zich ook veilig en het hele idee van inbakeren is daar ook op gebaseerd. (jaja, deze week stage op de neonatologie...
)
@ Lassie: zo, lekker gegroeid zeg. Wat een mooie echo. Geniet ervan. Jammer dat je geen kijkraampje in je buik hebt....haha.

@ Lassie: zo, lekker gegroeid zeg. Wat een mooie echo. Geniet ervan. Jammer dat je geen kijkraampje in je buik hebt....haha.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
prachtige foto's !!!MarthaMartha schreef:de tenenknabbelaar... je kunt er maar druk mee zijn...
Uploaded with ImageShack.us
- MarthaMartha
Ik vind die "het is niet grappig" foto zo komisch.... het lijkt zo bewust....gertje schreef:prachtige foto's !!!MarthaMartha schreef:de tenenknabbelaar... je kunt er maar druk mee zijn...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:de tenenknabbelaar... je kunt er maar druk mee zijn...
Uploaded with ImageShack.us
Wat een vreugde zo'n mannetje!