Terri schreef:Marnix schreef:Zondagochtend een mooie pinksterpreek over Ezechiel 47 / Openbaring 22
Zondagmiddag belijdenisdienst, samen met de andere CGK en de GKV, erg mooi... en onder degenen die belijdenis deden trof ik bij het feliciteren een meisje waar ik zo'n 15 jaar geleden 3 jaar bij in de klas heb gezeten, redelijk veel optrok.... die God was kwijt geraakt, maar God weer terugvond (hij vond haar terug en andersom). Erg verrassend en mooi.
En zaterdagavond nog een mooie dienst gehad in Biddinghuizen, waar we een avond heen waren...
Ook een preek met pinksteren gehoord over Ezechiel 47/Openbaring 22.
Ik heb een vraagje, komt er ook nog een letterlijke vervulling?
Veel wat er staat is nog niet gebeurd....
Hoe bedoel je dat? Volgens mij wijst Ezechiel 47 op het nieuwe Jeruzalem zoals beschreven in Openbaring 21 / 22 en wordt dat vervuld als Jezus terugkomt en de nieuwe hemel en aarde er zullen zijn.[/quote]
Ik zal proberen het iets beter te verwoorden.
1e vervulling in het oude testament, als ze weer uit Babel zijn teruggekeerd.
2e vervulling in het nieuwe testament met Pinksteren.
3e vervulling is nog toekomst, maar er staan wel erg specifieke beloften voor het land Israël.
b.v. De dode zee zal weer gevuld zijn met vissen en er zullen vissers staan aan de oevers van de dode zee van Engedi tot En glaim
Dit lijkt te wijzen op een nog niet vervulde aardse bloeitijd voor het land Israël.
Want de dode zee is nog steeds zo dood......
Ik vind het heel lastig om dit allemaal geestelijk te zien, het staat er zo duidelijk.