De Spruijtiaanse invloed is groot binnen de SGP en zeker onder de jongeren. De SGP geeft Spruijt ook alle gelegenheid om zijn boodschap te verkondigen op diverse SGP bijeenkomsten. Hij heeft er dus wel degelijk mee te maken en geeft dat in andere woorden ook toe:Luther schreef:De heer Spruijt is CDA'er, dus wat die hiermee te maken heeft, ontgaat me eerlijk gezegd.Wilhelm schreef:Ik lees het al. Helaas heeft de CU hatende Spruijt meer invloed binnen Christelijk NL dan dat ik hoopte...
Liever PVV dan CU. Als dat werkelijk de koers van de SGP wordt zijn ze iig een lid kwijt...
http://twitter.com/#!/BartJanSpruyt/sta ... 8159543296
SGP, omdat die partij voorstaat naast paraktische ook getuigende politiek te willen bedrijven.Maar Wilhelm: Stel dat jij zeker wist dat een stem op de PVV praktisch tot gevolg zou hebben, dat de abortusgrens van 24 naar 18 weken zou gaan, zou je dan de PVV stemmen of SGP?
En dat gaat verder dan alleen de abortusgrens (hoe belangrijk dit ook is) Overiging vind ik deze casuïstiek ook te makkelijk om het stemgedrag van vanmiddag goed te praten. We staan principieël nog steeds dichter bij de CU dan welke andere partij ook.