Kabinet Rutte/Verhagen

Hoe lang denk je dat het kabinet Rutte-Verhagen zit?

Peiling eindigde op 25 nov 2010, 17:56

Bij de regeringsverklaring valt het kabinet al.
1
2%
Tot de verkiezingen van de Provinciale Staten (maart 2011).
7
16%
Een jaar.
3
7%
Twee jaar.
12
27%
Drie jaar.
1
2%
Het kabinet zit gewoon de rit uit.
20
45%

Totaal aantal stemmen: 44

Wilhelm

Re: Kabinet Rutte/Verhagen

Bericht door Wilhelm »

Luther schreef:
Wilhelm schreef:Ik lees het al. Helaas heeft de CU hatende Spruijt meer invloed binnen Christelijk NL dan dat ik hoopte...
Liever PVV dan CU. Als dat werkelijk de koers van de SGP wordt zijn ze iig een lid kwijt...
De heer Spruijt is CDA'er, dus wat die hiermee te maken heeft, ontgaat me eerlijk gezegd.
De Spruijtiaanse invloed is groot binnen de SGP en zeker onder de jongeren. De SGP geeft Spruijt ook alle gelegenheid om zijn boodschap te verkondigen op diverse SGP bijeenkomsten. Hij heeft er dus wel degelijk mee te maken en geeft dat in andere woorden ook toe:
http://twitter.com/#!/BartJanSpruyt/sta ... 8159543296

Maar Wilhelm: Stel dat jij zeker wist dat een stem op de PVV praktisch tot gevolg zou hebben, dat de abortusgrens van 24 naar 18 weken zou gaan, zou je dan de PVV stemmen of SGP?
SGP, omdat die partij voorstaat naast paraktische ook getuigende politiek te willen bedrijven.
En dat gaat verder dan alleen de abortusgrens (hoe belangrijk dit ook is) Overiging vind ik deze casuïstiek ook te makkelijk om het stemgedrag van vanmiddag goed te praten. We staan principieël nog steeds dichter bij de CU dan welke andere partij ook.
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Aan politiek doen = vuile dus zondige handen? Als dat waar is moet de SGP weer een getuigenispartij worden en niet teveel praktische politiek willen bedrijven. Strategisch op een partij stemmen die zeer onbijbelse standpunten heeft (b.v. homohuwelijk,abortus ) is voor mij niet één brug te ver maar honderden bruggen te ver.
Meedoen aan de politiek = praktische politiek bedrijven. Wil je alleen getuigenispartij zijn, dan ben ik het met memento eens, dan moet je je ver van politiek houden en ook niet gaan stemmen.

Dit is democratie. Het feit dat de SGP meedoet aan de democratie, betekent ook dat men af en toe moet wheelen en dealen. Als dat betekent dat je eigen ideaal ietsiepietsie dichterbij komt, dan moet je dat doen.
Ik begrijp dit echt niet...heeft de zondagse boodschap dan geen betekenis voor ons staan in de maatschappij? Kun jij mij overtuigen dat met "wheelen en dealen" Gods eer gediend wordt ? Ik stem met overtuiging SGP omdat ik graag wil dat er een zuiver Bijbels geluid in de politiek hoorbaar blijft maar met dit "wheelen en dealen" is het een kwestie van tijd dat ook de SGP zijn standpunten gaat verwateren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ander

Bericht door Ander »

Wilhelm schreef:Ik lees het al. Helaas heeft de CU hatende Spruijt meer invloed binnen Christelijk NL dan dat ik hoopte...
Liever PVV dan CU. Als dat werkelijk de koers van de SGP wordt zijn ze iig een lid kwijt...
Na de GBS nu de SGP die je gaat verlaten. Beetje goedkoop Wilhelm.

Ik vind overigens deze verkiezing ook van een wat andere orde dan de verkiezingen voor de TK bijvoorbeeld. Servaas Stoop wist best dat Holdijk wel in de 1e kamer zou komen en dat de overige stemmen 't beste naar de coalitie zouden kunnen gaan. Je moet er toch niet aan denken dat de SGP en de coalitie samen 37 zetels zouden hebben. De rol van de SGP is in deze tijd iets om dankbaar voor te zijn.
Auto

Bericht door Auto »

Inderdaad en als je dan de trieste reactie van Slob ziet. Geeft precies aan in welke schuit CU terecht is gekomen.
refo

Bericht door refo »

De SGP snapt er niet veel van.
Er is helemaal geen bijzondere verantwoordelijkheid voor de SGP ontstaan.
De SGP heeft 1 zetel in de eerste kamer. Nix bijzonders.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ander

Bericht door Ander »

Auto schreef:
Inderdaad en als je dan de trieste reactie van Slob ziet. Geeft precies aan in welke schuit CU terecht is gekomen.
Dat is politiek ja, maar wel sneu. Toen de CU in het kabinet kwam was de SGP ook ineens wat minder belangrijk. En nu krokodillentranen wanneer de SGP voor zichzelf kiest. Al is het natuurlijk wrang dat de SGP op deze wijze wellicht meer binnenhaalt dan de CU voor elkaar kreeg in het kabinet.
Auto

Bericht door Auto »

Ander schreef:
Auto schreef:
Dat is politiek ja, maar wel sneu. Toen de CU in het kabinet kwam was de SGP ook ineens wat minder belangrijk. En nu krokodillentranen wanneer de SGP voor zichzelf kiest. Al is het natuurlijk wrang dat de SGP op deze wijze wellicht meer binnenhaalt dan de CU voor elkaar kreeg in het kabinet.
Inderdaad, zelfs voordat er vandaag verkiezingen waren ging de handtekening van de VVD onder het afschaffen van het blasfemie verbod vandaan.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:
Luther schreef:
De heer Spruijt is CDA'er, dus wat die hiermee te maken heeft, ontgaat me eerlijk gezegd.
De Spruijtiaanse invloed is groot binnen de SGP en zeker onder de jongeren. De SGP geeft Spruijt ook alle gelegenheid om zijn boodschap te verkondigen op diverse SGP bijeenkomsten. Hij heeft er dus wel degelijk mee te maken en geeft dat in andere woorden ook toe:
http://twitter.com/#!/BartJanSpruyt/sta ... 8159543296
Goeie tweed van Spruyt!
Wilhelm schreef:Maar Wilhelm: Stel dat jij zeker wist dat een stem op de PVV praktisch tot gevolg zou hebben, dat de abortusgrens van 24 naar 18 weken zou gaan, zou je dan de PVV stemmen of SGP?
SGP, omdat die partij voorstaat naast paraktische ook getuigende politiek te willen bedrijven.
En dat gaat verder dan alleen de abortusgrens (hoe belangrijk dit ook is) Overiging vind ik deze casuïstiek ook te makkelijk om het stemgedrag van vanmiddag goed te praten. We staan principieël nog steeds dichter bij de CU dan welke andere partij ook.[/quote]
Dat is helemaal niet zo casuïstiek! Anderhalf jaar geleden is er van vele kansels gebeden of er een wonder mocht gebeuren. Er was een wetsvoorstel gelanceerd om smalende godslastering voortaan niet meer strafbaar te stellen. Omdat de SGP nu deze unieke positie heeft gekregen, is dit voorstel nu van de baan. Hetzelfde geldt voor het voorstel rond de koopzondag. Laten we nu niet (nu we opeens schrikken wat politiek bedrijven inhoudt) terugtrekkende bewegingen maken. Dan trek je je terug binnen veilige grenzen: Gelukkig hebben we allemaal principieel gestemd, maar de koopzondagen zijn wel verruimd en godslastering is niet meer verboden...

En verder blijf ik erbij dat de SGP dichterbij het CDA staat dan bij de CU. Zie ook het artikel in Puntkomma van vandaag in het RD, pagina 2 en 3.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:De SGP snapt er niet veel van.
Nee, niks bijzonders. Hooguit hangt Mark Rutte elke keer aan de lijn om steun te vragen voor alweer een wetsvoorstel omdat hij maar 37 stemmen in de Eerste Kamer heeft en 37 stemmen tegen. Gelukkig is Holdijk van die verantwoordelijkheid niet onder de indruk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje moeite had met het feit dat een Statenlid zijn stem aan het CDA gaf maar het doel heiligt m.i. in dit geval de middelen. Ik weet dat men zeer consciëntieus te werk is gegaan. Het levert de SGP in ieder geval geen verlies op en het CDA wel winst. Maar het belangrijkste: de SGP verkrijgt hierdoor invloed voor haar Bijbelse standpunten.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ander schreef:
Na de GBS nu de SGP die je gaat verlaten. Beetje goedkoop Wilhelm.

Ik vind overigens deze verkiezing ook van een wat andere orde dan de verkiezingen voor de TK bijvoorbeeld. Servaas Stoop wist best dat Holdijk wel in de 1e kamer zou komen en dat de overige stemmen 't beste naar de coalitie zouden kunnen gaan. Je moet er toch niet aan denken dat de SGP en de coalitie samen 37 zetels zouden hebben. De rol van de SGP is in deze tijd iets om dankbaar voor te zijn.
Ander, laat ik het nu eens een keer voor 200% met je eens zijn!
Servaas Stoop heeft overigens op het CDA gestemd, en niet op de VVD.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zie jij dan helemaal geen enkel verschil?
De oppositie in ieder geval wel, want die blazen dreiging en moord, nu de SGP invloed dreigt te krijgen.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:En verder blijf ik erbij dat de SGP dichterbij het CDA staat dan bij de CU. Zie ook het artikel in Puntkomma van vandaag in het RD, pagina 2 en 3.
Ik vind wel dat je iets doordraaft. Op ethische onderwerpen staat de SGP veel dichter bij de CU dan bij het CDA. En ik had de CU die zetel ook echt wel gegund. Maar nu is er de unieke positie om daadwerkelijk invloed uit te oefenen op het kabinetsbeleid en punten te verwezenlijken. Zien we daar Gods leiding nog in?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
Nee, niks bijzonders. Hooguit hangt Mark Rutte elke keer aan de lijn om steun te vragen voor alweer een wetsvoorstel omdat hij maar 37 stemmen in de Eerste Kamer heeft en 37 stemmen tegen. Gelukkig is Holdijk van die verantwoordelijkheid niet onder de indruk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje moeite had met het feit dat een Statenlid zijn stem aan het CDA gaf maar het doel heiligt m.i. in dit geval de middelen. Ik weet dat men zeer consciëntieus te werk is gegaan. Het levert de SGP in ieder geval geen verlies op en het CDA wel winst. Maar het belangrijkste: de SGP verkrijgt hierdoor invloed voor haar Bijbelse standpunten.
Het wrange is echter: doordat een D66-statenlid een foutje heeft gemaakt, had het achteraf niets uitgemaakt of de SGP'er op de SGP of op het CDA had gestemd...;)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:En verder blijf ik erbij dat de SGP dichterbij het CDA staat dan bij de CU. Zie ook het artikel in Puntkomma van vandaag in het RD, pagina 2 en 3.
Ik vind wel dat je iets doordraaft. Op ethische onderwerpen staat de SGP veel dichter bij de CU dan bij het CDA. En ik had de CU die zetel ook echt wel gegund. Maar nu is er de unieke positie om daadwerkelijk invloed uit te oefenen op het kabinetsbeleid en punten te verwezenlijken. Zien we daar Gods leiding nog in?
Ik wel.
Maar ik draaf misschien inderdaad wat door t.a.v. de CU, maar dat zegt vooral iets over de afkeer die ik heb m.b.t. het meehuilen in het linkse bos. Ik hoop nog steeds op een draai onder Slob.
Plaats reactie