Nou waardeloos lees ik er niet echt uit. Het is wel een belangrijk punt. Ik heb inmiddels moeten wennen aan wat kleurtjes, maar voel me ongemakkelijk als een gast er iets van zegt. Want opmerkelijk genoeg ziet een buitenstaander het scherp. Ik had verwacht dat bij jullie......Bert Mulder schreef:Dan geef je mijn woorden een verkeerde uitleg, want zo is het niet bedoeld.....Mara schreef:Ik zal je nog even antwoorden. Ik had het niet over praat gewaad en daad, je verwart me met iemand anders.
Op elke posting komt er een nare reactie van jou (zwart pak, data is engels) ik herken die trucjes, het is iemand onzeker maken in een discussie. Je kunt het wel of niet eens zijn over een zwart kostuum, maar zeg het wel respectvol en niet met een duidelijk denigrerende ondertoon. Dat kun je misschien wel doen in een gezelschap thuis, maar niet op een openbaar forum.
Als ik een dominee in een zwart pak zie, vind ik dat eerbaar. Dat zegt niet alles over hem als persoon, maar het straalt wel wat uit ! Dat ben je toch wel met me eens ? Je herkent de man direct. Zo ook met de k.r. leden. Je schreef dat dat bij jullie niet aan de orde is, dat kan, ik ken Canada niet.
Maar dan ga ik niet op dezelfde wijze over jullie k.r. leden schrijven, in de trant van: nou dat zal wel niks zijn, zo licht als......
Ik hoop dat je mijn teleurstelling kan begrijpen ?
En heb ik jouw woorden misschien een verkeerde uitleg gegeven, want wat ik hier van mensen op dit onderwerp lees, is 'als de kerkenraad niet allemaal altijd in een zwart pak lopen, dan zijn ze waardeloos... dat zou ik dan een oordeel over ons als kerkenraad zien, en een persoonlijk oordeel over mij..... (en zodoende zou ik DAT ad hominem kunnen vinden.....)
Dus, zand erover....
Maar mijn punt blijft... je moet een kerkenraad niet aan hun kleren oordelen, maar oordeel over hoe ze hun werk doen... als de gemeente schunnig in de kerk zit, heeft de kerkenraad problemen, ook al zitten ze in het zwarte pakje....
In een seculiere omgeving is een middelzware, naar links neigende kerk al zwartekousen

In onze kerk heb ik al veel veranderingen moeten aanschouwen. Sommige waarvan ik denk: nou, toe dan maar, maar er zijn er ook waar ik nog wekelijks verdriet van heb en dat is toch ook een zwart/donker pak. Ik heb nl niet vastgehouden aan het ZWART, van mij mag het ook anthraciet zijn. Maar alsjeblieft een wit overhemd (lees het maar na

In de r.k. kerk blijven ze nog vasthouden aan allerlei uitdossingen, waarom wij dan niet ?
Mijn moeder en ik stonden bij een kerk omdat er een bekende ging trouwen. Mijn moeder vroeg iets aan de fotograaf. Het bleek de dominee te zijn, met een fototoestel

Uniformen en kleding is er o.a. voor de herkenbaarheid. Je zegt iets met kleding. In de Bijbel wordt er regelmatig gesproken over kleding. Fijne en kostbare stoffen. Wat brachten de Wijzen uit het Oosten mee ? Voor de Heere is toch niets te duur ? Waarom dan in een "net kloffie" ipv in eerbare kleding ?
Wij zien de buitenkant, de Heere ziet ons hart aan. Maar van het een komt wel het andere !