Ah, wat fijn.Ander schreef:Bedankt dames!henriët schreef:Probeer voor het zere keeltje wat warme rooibosthee (zuiver rooibos, dus geen honing oid)Ander schreef:Ben je met 7 maanden nog een baby? Onze jongste van 7 maanden is zooo ziek. Koorts, snotteren, hoesten met het volume van een volwassene, slecht drinken. Erg sneu. Hij heeft volgens mij een zere keel, want hij gaat onbedaarlijk huilen als hij hoest. Weet één van de wijze moeders van dit forum een middeltje hiervoor?
dat is onschadelijk en mag een baby van 7 mnd zonder problemen.
Verder zou ik naar de drogist gaan en luuf halen.
Dat smeer je dan op zn halsje/borstkas ( als hij erg schrsal is/gevoelige huid, op t rompertje smeren).
Zorg dat zn kamertje goed doorgelucht wordt, als hij zn bedje uit is, zn raam ff open zetten en zn bedje open leggen.
Maak je niet druk om als hij wat minder eet, laat m wel voldoende drinken, baby s zijn zo uitgedroogd nl.
Sterkte en beterschap!![]()
Jet, ik heb hem rooibosthee gegeven, hij dronk achter elkaar 100cc weg. Super. Hij dronk zijn melk beroerd vanmorgen, dus hij komt zo wel aardig aan zijn vocht.
Zeker als ze zo aan t hoesten zijn en verkouden, dan is melkdrinken juist zo vervelend, omdat dat juist slijm opwekt. dus gaat t allemaal nog moeilijker, maar denk maar eens aan als je zelf ziek bent, dan heb je vaak juist wel dorst, dus fijn dat dat goedging die thee. De rooibos kan zelfs ook nog een 'rustgevende'werking hebben. dus wie weet slaapt ie straks wel wat lekkerder. Daar knappen ze juist van op.
Wat ik ook nog dacht, leg zn bedje wat hoger aan de bovenkant, dan gaat het ademen wat makkelijker omdat hij dan niet helemaal plat ligt.