Waarom is dat slecht?Gijs83 schreef:Lassie schreef:nou ik eet ook amper wat s'ochtends (kop koffie en een muslibol), maar het gaat om het gebaar. En de overgebleven spulletjes staan gewoon lekker in de koelkast of keukenkast. Het was erg gezellig.
Manlief heeft genoten.
Heel slecht 's-morgens weinig eten
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]
Volgens mij is het: 's morgens als een keizer, 's middags als een koning en 's avonds als een zwerver.Gijs83 schreef:Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
De reden is dat men vroeger om 6 uur dan een goeie bodem had en er tot de schaft tegenaan kon. 's Avonds een bord vol naar binnen schuiven is niet goed voor je spijsvertering. Het is nog niet allemaal verteerd als je gaat slapen. Op zich kan je parasympatische zenuwstelsel dit een eind oplossen, maar het is niet voor niets dat er steeds meer dikke mensen komen. Veel eten 's avonds is niet goed voor je.
Er is ook een dieet die hierop gebaseerd is. Het is een gedoe om 's morgens te koken, maar je gebruikt wel op het juiste moment je maaltijd om te verbranden. Het is toch eigenlijk raar dat je de grootste maaltijd gebruikt als je de minste arbeid verricht....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Maar dan is het ook raar dat veel mensen 's avonds na 9 uur weer zo'n trek krijgen dat ze een zak chips opentrekken.... Ik kijk maar naar mezelf; dan heb ik echt goed gegeten om 18.00 uur, hoor.vlinder schreef:Volgens mij is het: 's morgens als een keizer, 's middags als een koning en 's avonds als een zwerver.Gijs83 schreef:Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
De reden is dat men vroeger om 6 uur dan een goeie bodem had en er tot de schaft tegenaan kon. 's Avonds een bord vol naar binnen schuiven is niet goed voor je spijsvertering. Het is nog niet allemaal verteerd als je gaat slapen. Op zich kan je parasympatische zenuwstelsel dit een eind oplossen, maar het is niet voor niets dat er steeds meer dikke mensen komen. Veel eten 's avonds is niet goed voor je.
Er is ook een dieet die hierop gebaseerd is. Het is een gedoe om 's morgens te koken, maar je gebruikt wel op het juiste moment je maaltijd om te verbranden. Het is toch eigenlijk raar dat je de grootste maaltijd gebruikt als je de minste arbeid verricht....
Dit probleem wordt volgens mij alleen maar erger als je 's avonds als een zwerver gaat eten...
Ik krijg het gewoon niet weg ! Als ik moet gaan werken, neem ik een klein schaaltje yoghurt. Voor halverwege, bij de koffie een zakje All Bran mini breaks kaneel. Hoef ik niet te werken, neem ik een kop koffie met een eierkoek, of een beschuitje.Gijs83 schreef:Lassie schreef:nou ik eet ook amper wat s'ochtends (kop koffie en een muslibol), maar het gaat om het gebaar. En de overgebleven spulletjes staan gewoon lekker in de koelkast of keukenkast. Het was erg gezellig.
Manlief heeft genoten.
Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
Lunch is ook matig, 2 volkoren bammetjes en het warme eten is bij mij het meeste. Ook eten wij laat, tussen half 7 en 7 uur.
Ik heb geen probleem met de lijn

Vroeger aten de boeren om 5 uur en namen om half 9 nog een bord pap

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
's morgens eet ik ook nooit, alleen twee bakken koffie zwart en tussen de middag twee bammetjes om met mara te spreken, en 's avonds een beetje eten, meer trek heb ik gewoon niet. 'k zit nu te snakken naar een zak patat (lekker ongezond) maar ik heb geen zin om er met dit weer nog uit te gaan met de scoot ,brrrrrr, en aangezien patat bij de patatzaak vrij duur is heb ik vanmorgen maar even een goedkope frituurpan gekocht.Mara schreef:Ik krijg het gewoon niet weg ! Als ik moet gaan werken, neem ik een klein schaaltje yoghurt. Voor halverwege, bij de koffie een zakje All Bran mini breaks kaneel. Hoef ik niet te werken, neem ik een kop koffie met een eierkoek, of een beschuitje.Gijs83 schreef:Lassie schreef:nou ik eet ook amper wat s'ochtends (kop koffie en een muslibol), maar het gaat om het gebaar. En de overgebleven spulletjes staan gewoon lekker in de koelkast of keukenkast. Het was erg gezellig.
Manlief heeft genoten.
Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
Lunch is ook matig, 2 volkoren bammetjes en het warme eten is bij mij het meeste. Ook eten wij laat, tussen half 7 en 7 uur.
Ik heb geen probleem met de lijn![]()
Vroeger aten de boeren om 5 uur en namen om half 9 nog een bord pap
Trouwens zijn er hier nog mensen die opgroeiende pubers hebben die de héle dag honger hebben? Rick eet behoorlijk veel, zes sneden brood per dag, een of twee borden warm eten, en 's avonds heeft ie wéér trek. Wie herkent dit ?

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Hmm, geldt niet alleen voor pubers. Heb een collega die 9 boterhammen meeneemt naar het werk en dan nog gerust het een en ander besteld aan broodjes tussen de middag.Mariavt schreef: Trouwens zijn er hier nog mensen die opgroeiende pubers hebben die de héle dag honger hebben? Rick eet behoorlijk veel, zes sneden brood per dag, een of twee borden warm eten, en 's avonds heeft ie wéér trek. Wie herkent dit ?![]()
Zelf eet ik ook minstens zes boterhammen per dag en een warme hap 's avonds. En dan lust ik vaak later op de avond ook nog wel wat.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Wéér een kloof in m'n vinger 

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Een verstuikte enkel 

De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
Oh bah, wat een vervelendigheid zeg, sterkte!!!!Johann schreef:Een verstuikte enkel
(uitgegleden op t ijs?)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hier zitten ze nu aan de frietMariavt schreef: 's morgens eet ik ook nooit, alleen twee bakken koffie zwart en tussen de middag twee bammetjes om met mara te spreken, en 's avonds een beetje eten, meer trek heb ik gewoon niet. 'k zit nu te snakken naar een zak patat (lekker ongezond) maar ik heb geen zin om er met dit weer nog uit te gaan met de scoot ,brrrrrr, en aangezien patat bij de patatzaak vrij duur is heb ik vanmorgen maar even een goedkope frituurpan gekocht.
Trouwens zijn er hier nog mensen die opgroeiende pubers hebben die de héle dag honger hebben? Rick eet behoorlijk veel, zes sneden brood per dag, een of twee borden warm eten, en 's avonds heeft ie wéér trek. Wie herkent dit ?![]()

Spanning van PWS achter de rug

Heel veel dikke thermosokken, dikke panty's, dikke leggings...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Van mijn ouders gekregen (afgelopen zondag): Want van u is het koninkrijk. Jos Douma.
Mooi!Lassie schreef:Van mijn ouders gekregen (afgelopen zondag): Want van u is het koninkrijk. Jos Douma.
Hier nog een mooie blog...
http://josdouma.wordpress.com/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
een hevige verkoudheid en koortslip die verschrikkelijk jeukt
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
bos rode rozen