Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]

refo

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:
Lassie schreef:nou ik eet ook amper wat s'ochtends (kop koffie en een muslibol), maar het gaat om het gebaar. En de overgebleven spulletjes staan gewoon lekker in de koelkast of keukenkast. Het was erg gezellig.

Manlief heeft genoten.

Heel slecht 's-morgens weinig eten
Waarom is dat slecht?
vlinder

Bericht door vlinder »

Gijs83 schreef:Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
Volgens mij is het: 's morgens als een keizer, 's middags als een koning en 's avonds als een zwerver.
De reden is dat men vroeger om 6 uur dan een goeie bodem had en er tot de schaft tegenaan kon. 's Avonds een bord vol naar binnen schuiven is niet goed voor je spijsvertering. Het is nog niet allemaal verteerd als je gaat slapen. Op zich kan je parasympatische zenuwstelsel dit een eind oplossen, maar het is niet voor niets dat er steeds meer dikke mensen komen. Veel eten 's avonds is niet goed voor je.
Er is ook een dieet die hierop gebaseerd is. Het is een gedoe om 's morgens te koken, maar je gebruikt wel op het juiste moment je maaltijd om te verbranden. Het is toch eigenlijk raar dat je de grootste maaltijd gebruikt als je de minste arbeid verricht....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

vlinder schreef:
Gijs83 schreef:Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
Volgens mij is het: 's morgens als een keizer, 's middags als een koning en 's avonds als een zwerver.
De reden is dat men vroeger om 6 uur dan een goeie bodem had en er tot de schaft tegenaan kon. 's Avonds een bord vol naar binnen schuiven is niet goed voor je spijsvertering. Het is nog niet allemaal verteerd als je gaat slapen. Op zich kan je parasympatische zenuwstelsel dit een eind oplossen, maar het is niet voor niets dat er steeds meer dikke mensen komen. Veel eten 's avonds is niet goed voor je.
Er is ook een dieet die hierop gebaseerd is. Het is een gedoe om 's morgens te koken, maar je gebruikt wel op het juiste moment je maaltijd om te verbranden. Het is toch eigenlijk raar dat je de grootste maaltijd gebruikt als je de minste arbeid verricht....
Maar dan is het ook raar dat veel mensen 's avonds na 9 uur weer zo'n trek krijgen dat ze een zak chips opentrekken.... Ik kijk maar naar mezelf; dan heb ik echt goed gegeten om 18.00 uur, hoor.
Dit probleem wordt volgens mij alleen maar erger als je 's avonds als een zwerver gaat eten...
Mara

Bericht door Mara »

Gijs83 schreef:
Lassie schreef:nou ik eet ook amper wat s'ochtends (kop koffie en een muslibol), maar het gaat om het gebaar. En de overgebleven spulletjes staan gewoon lekker in de koelkast of keukenkast. Het was erg gezellig.

Manlief heeft genoten.

Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
Ik krijg het gewoon niet weg ! Als ik moet gaan werken, neem ik een klein schaaltje yoghurt. Voor halverwege, bij de koffie een zakje All Bran mini breaks kaneel. Hoef ik niet te werken, neem ik een kop koffie met een eierkoek, of een beschuitje.
Lunch is ook matig, 2 volkoren bammetjes en het warme eten is bij mij het meeste. Ook eten wij laat, tussen half 7 en 7 uur.
Ik heb geen probleem met de lijn :yahoo
Vroeger aten de boeren om 5 uur en namen om half 9 nog een bord pap :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mara schreef:
Gijs83 schreef:

Manlief heeft genoten.

Heel slecht 's-morgens weinig eten. Men zegt wel: 's-morgens moet je eten als een koning! (Niet dat ik het 's-morgens het meeste eet, dat is toch wel met het avondeten).
Ik krijg het gewoon niet weg ! Als ik moet gaan werken, neem ik een klein schaaltje yoghurt. Voor halverwege, bij de koffie een zakje All Bran mini breaks kaneel. Hoef ik niet te werken, neem ik een kop koffie met een eierkoek, of een beschuitje.
Lunch is ook matig, 2 volkoren bammetjes en het warme eten is bij mij het meeste. Ook eten wij laat, tussen half 7 en 7 uur.
Ik heb geen probleem met de lijn :yahoo
Vroeger aten de boeren om 5 uur en namen om half 9 nog een bord pap :hum
's morgens eet ik ook nooit, alleen twee bakken koffie zwart en tussen de middag twee bammetjes om met mara te spreken, en 's avonds een beetje eten, meer trek heb ik gewoon niet. 'k zit nu te snakken naar een zak patat (lekker ongezond) maar ik heb geen zin om er met dit weer nog uit te gaan met de scoot ,brrrrrr, en aangezien patat bij de patatzaak vrij duur is heb ik vanmorgen maar even een goedkope frituurpan gekocht.

Trouwens zijn er hier nog mensen die opgroeiende pubers hebben die de héle dag honger hebben? Rick eet behoorlijk veel, zes sneden brood per dag, een of twee borden warm eten, en 's avonds heeft ie wéér trek. Wie herkent dit ? :bobo :offtopic
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Mariavt schreef: Trouwens zijn er hier nog mensen die opgroeiende pubers hebben die de héle dag honger hebben? Rick eet behoorlijk veel, zes sneden brood per dag, een of twee borden warm eten, en 's avonds heeft ie wéér trek. Wie herkent dit ? :bobo :offtopic
Hmm, geldt niet alleen voor pubers. Heb een collega die 9 boterhammen meeneemt naar het werk en dan nog gerust het een en ander besteld aan broodjes tussen de middag.
Zelf eet ik ook minstens zes boterhammen per dag en een warme hap 's avonds. En dan lust ik vaak later op de avond ook nog wel wat.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Wéér een kloof in m'n vinger :?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Johann

Bericht door Johann »

Een verstuikte enkel :cry
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
henriët

Bericht door henriët »

Johann schreef:Een verstuikte enkel :cry
Oh bah, wat een vervelendigheid zeg, sterkte!!!!
(uitgegleden op t ijs?)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

Mariavt schreef: 's morgens eet ik ook nooit, alleen twee bakken koffie zwart en tussen de middag twee bammetjes om met mara te spreken, en 's avonds een beetje eten, meer trek heb ik gewoon niet. 'k zit nu te snakken naar een zak patat (lekker ongezond) maar ik heb geen zin om er met dit weer nog uit te gaan met de scoot ,brrrrrr, en aangezien patat bij de patatzaak vrij duur is heb ik vanmorgen maar even een goedkope frituurpan gekocht.

Trouwens zijn er hier nog mensen die opgroeiende pubers hebben die de héle dag honger hebben? Rick eet behoorlijk veel, zes sneden brood per dag, een of twee borden warm eten, en 's avonds heeft ie wéér trek. Wie herkent dit ? :bobo :offtopic
Hier zitten ze nu aan de friet :wiz
Spanning van PWS achter de rug :huhu
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heel veel dikke thermosokken, dikke panty's, dikke leggings...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Van mijn ouders gekregen (afgelopen zondag): Want van u is het koninkrijk. Jos Douma.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:Van mijn ouders gekregen (afgelopen zondag): Want van u is het koninkrijk. Jos Douma.
Mooi!
Hier nog een mooie blog...
http://josdouma.wordpress.com/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mariavt

Bericht door Mariavt »

een hevige verkoudheid en koortslip die verschrikkelijk jeukt
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Lassie

Bericht door Lassie »

bos rode rozen :oops
Gesloten