Luther schreef:Ander schreef:BJD schreef:Profeet Erasmiaan

't lijkt erop dat rechts verdergaat. Mooi!
Kun jij uitleggen aan dr. Roel Kuiper (CU) waarom het een goed plan is als dit kabinet er komt? In het RD heeft juist hjij zijn verbazing erover uitgesproken dat binnen SGP-kring dit kabinet zo positief wordt bejegend. (Ook door mij overigens, met alle afschuw die ik heb voor Wilders opvattingen.)
Als dit rechtse kabinet alleen al besluit om de subsidie van de publieke omroepen substantieel te korten dan hebben ze al meer gedaan om de verloedering van de samenleving tegen te gaan dan de afgelopen kabinetten, met of zonder de CU.
Ik verwacht op economisch terrein vele voordelen. Tevens heb ik een - mischien te optimistische - hoop dat de huidige seculiere gedachtengang van "een ieder mag alleen nog maar denken, handelen en omgaan met anderen op dezelfde manier als de staat met burgers omgaat wordt bijgedraaid naar de vanouds liberale gedachtengang - die ook de SGP niet vreemd is - dat burgers maximale vrijheid hebben hoe ze onderling met elkaar om wensen te gaan.
Dat zelfs de CU in de afgelopen jaren met voorstellen kwam om achter de voordeur van mensen te gaan kijken of ze het "goed doen" doet mij gruwen. Evenals het aanschurken tegen het linkse muliculti gedachtengoed van de PvdA.
T'is niet zo dat ik nu zo gek ben op Wilders maar werkelijk alles is beter dan linkse meerderheid.