Formatie 2010

Joannah

Re: Formatie 2010

Bericht door Joannah »

Mara schreef:
Joannah schreef:
Mara schreef:Vragen naar de bekende weg.
Je denkt aan Hollands, maar hij koos Turks :)
Baklava is grieks en Geert's vrouw is hongaars.
En Geert gaat vaak op vakantie naar Israel, hollandse spruitjeslucht kan hem niet verweten worden.
de media-vergiftiging is al aardig gevorderd....
Uh, Baklava is Turks.
En waarom zou hij niet naar Israel gaan ?
"je denkt aan Holland" ;)
Baklava is byzantijns, lijkt het ...
Laatst gewijzigd door Joannah op 07 sep 2010, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara

Bericht door Mara »

Ja, aan traag stromende rivieren door oneindig laagland.... :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Joannah

Bericht door Joannah »

Mara schreef:Ja, aan traag stromende rivieren door oneindig laagland.... :)
..
Een onregeerbaar, tochtig moeras .
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara

Bericht door Mara »

Joannah schreef:
Mara schreef:Ja, aan traag stromende rivieren door oneindig laagland.... :)
..
Een onregeerbaar, tochtig moeras .
:fi ja, waarschijnlijk wel :banghead
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
BJD

Bericht door BJD »

Wilders wil formatiebesprekingen hervatten.
Komt rechts alsnog met gedoogsteun van SGP?
Ik hoop het..
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

BJD schreef:Wilders wil formatiebesprekingen hervatten.
Komt rechts alsnog met gedoogsteun van SGP?
Ik hoop het..
Inderdaad.
Zie:

http://www.nu.nl/politiek/2328063/pvv-e ... atten.html
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
MG28 schreef:
Luther schreef:Dit is dus einde Klink of einde kabinet VVD-CDA-PVV:

http://content1d.omroep.nl/d86eb87afc83 ... _klink.pdf
Dat zou beiden jammer zijn! VVD-CDA-PVV is een zeer goede optie. Maar niet onder deze omstandigheden, het gaat steeds slechter :evil

Maar Luther, waarom heb je liever een D66 als een PvdA?
Overigens: Ik sta nu achter Klink. Nu ik de brief gelezen heb.
Ik niet. Klink verliest uit het oog dat de PVV gedoogt. Dan mag je een afwijkende achterliggende gedachte hebben. Dat moet zelfs, anders was je wel bij elkaar in het kabinet gestapt. En: het is helemaal niet verkeerd als in een memorie van toelichting op een wet de visie van alle partijen die vóór zijn staat. Dat zie je nu ook al heel vaak. Het is dan ook minder belangrijk wat de PVV vindt. De hebben wetten van het kabinet slechts aan een meerderheid geholpen. Ik hoop dat Ab Klink zijn Tweede Kamerzetel opgeeft en dat men alsnog verder kan. OVerigens blijkt uit die brief dat dit kabinet ook de SGP binnen heeft.
;)
BJD

Bericht door BJD »

Profeet Erasmiaan :super
Ander

Bericht door Ander »

BJD schreef:Profeet Erasmiaan :super
't lijkt erop dat rechts verdergaat. Mooi!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ander schreef:
Kun jij uitleggen aan dr. Roel Kuiper (CU) waarom het een goed plan is als dit kabinet er komt? In het RD heeft juist hjij zijn verbazing erover uitgesproken dat binnen SGP-kring dit kabinet zo positief wordt bejegend. (Ook door mij overigens, met alle afschuw die ik heb voor Wilders opvattingen.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Willem

Bericht door Willem »

Luther schreef:
Ander schreef:
Kun jij uitleggen aan dr. Roel Kuiper (CU) waarom het een goed plan is als dit kabinet er komt? In het RD heeft juist hjij zijn verbazing erover uitgesproken dat binnen SGP-kring dit kabinet zo positief wordt bejegend. (Ook door mij overigens, met alle afschuw die ik heb voor Wilders opvattingen.)
Als dit rechtse kabinet alleen al besluit om de subsidie van de publieke omroepen substantieel te korten dan hebben ze al meer gedaan om de verloedering van de samenleving tegen te gaan dan de afgelopen kabinetten, met of zonder de CU.

Ik verwacht op economisch terrein vele voordelen. Tevens heb ik een - mischien te optimistische - hoop dat de huidige seculiere gedachtengang van "een ieder mag alleen nog maar denken, handelen en omgaan met anderen op dezelfde manier als de staat met burgers omgaat wordt bijgedraaid naar de vanouds liberale gedachtengang - die ook de SGP niet vreemd is - dat burgers maximale vrijheid hebben hoe ze onderling met elkaar om wensen te gaan.
Dat zelfs de CU in de afgelopen jaren met voorstellen kwam om achter de voordeur van mensen te gaan kijken of ze het "goed doen" doet mij gruwen. Evenals het aanschurken tegen het linkse muliculti gedachtengoed van de PvdA.
T'is niet zo dat ik nu zo gek ben op Wilders maar werkelijk alles is beter dan linkse meerderheid.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Het is de beste van de slechtste (mogelijkheden). Verder: SGP heeft rechtse standpunten, die zullen zeker terugkomen in dit regeerakkoord; bezuinigen is goed calvinistisch (en dat wil dit kabinet doen); bepaalde standpunten betreffende de Islam deelt de SGP met Wilders (hoewel vanuit een andere achtergrond, en men brengt het ook op een andere manier); met het CDA in de regering hoop ik dat er geen kaalslag komt door de liberalen op medisch-ethische thema's; enz.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Omdat de enige partij na de PVV de SGP dus, de gevaren van de islamisering van NL inziet.
En het durft te benoemen.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Omdat de enige partij na de PVV de SGP dus, de gevaren van de islamisering van NL inziet.
Over dat stokpaardje hebben we het al eens gehad en ik geloof dat enige onderbouwing achterwege bleef of weerlegd is. Dus waarom je dat nu weer van stal haalt...

Aan die 'vermeende islamisering' valt overigens weinig te doen, wil de SGP niet zagen aan de tak waarop zij zelft zit.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef:Omdat de enige partij na de PVV de SGP dus, de gevaren van de islamisering van NL inziet.
Over dat stokpaardje hebben we het al eens gehad en ik geloof dat enige onderbouwing achterwege bleef of weerlegd is. Dus waarom je dat nu weer van stal haalt...

Aan die 'vermeende islamisering' valt overigens weinig te doen, wil de SGP niet zagen aan de tak waarop zij zelft zit.
Hallo, ik geef gewoon antwoord op de vraag hierboven, en ik discusseer niet alleen met jou hier.
Plaats reactie