Ik citeer deze posting maar omdat ik dan op Gian en Refo tegelijk kan reageren. Refo door wat jij zegt blijkt dat jij mij totaal niet kent, natuurlijk gelden de O.T. beloften ook nu nog net als de bedreigingen omdat ze van dezelfde onveranderlijke God komen .Hoor hoe de HEERE zich openbaard in het O.T. aan MozesGian schreef:Zeker. Ik had ook zoiets in mn post staan, maar heb dat later wat veranderd.refo schreef: Gian, jij op jouw beurt moet begrijpen dat het o.a. Huisman met de paplepel is ingegeven dat die OT-ische bedreigingen ook ons allemaal gelden. Overigens geldt dat weer niet voor de beloften.
Hier diep in het O.T. belofte en bedreiging niet alleen voor Mozes en het volk maar voor een ieder die Gods Woord leest.6 Als nu de HEERE voor zijn aangezicht voorbijging, zo riep Hij: HEERE, HEERE , God, barmhartig en genadig, lankmoedig en groot van weldadigheid en waarheid.
7 Die de weldadigheid bewaart aan vele duizenden, Die de ongerechtigheid, en overtreding , en zonde vergeeft; Die den schuldige geenszins onschuldig houdt, bezoekende de ongerechtigheid der vaderen aan de kinderen, en aan de kindskinderen, in het derde en vierde lid.
8 Mozes nu haastte zich en neigde het hoofd ter aarde, en hij boog zich.
Iedereen mag lezen hoe de HEERE gekent wil worden : HEERE, HEERE , God, barmhartig en genadig, lankmoedig en groot van weldadigheid en waarheid.
@Gian jij realiseert je heel goed dat jouw gemeentebeschouwing en bedelingenleer niet de mijne is daar hoef ik geen boekjes van Watchman Nee voor te lezen.
Ik weiger de bijbel op te splitsen in een deel dat heeft afgedaan (O.T.) en een deel dat nog wel zeggingskracht heeft (N.T.)
@Refo ik wil je wel eens vertellen in een PB wat mij met de paplepel is ingegoten maar één ding is zeker jij zit er volkomen naast.