Ontwikkelingen Ger. Gem. in Ned. BV
-
Re: Ontwikkelingen Ger. Gem. in Ned. BV
Als deze mensen het echt zo erg en niet goed vinden wat er speelt binnen Ger Gem in Ded BV ga dan eens oprecht op je knieën en vraag Hem of Hij de gemeente wil gedenken! En als je het niet uitmaakt: zwijg dan!
Wie zegt dat er niet gebeden wordt voor deze kerk? Dat kun jij niet beoordelen. Ik weet wel zeker dat er voor gebeden wordt. Maar om die reden hoef je niet alles los te laten. Je kunt juist in je zorgen steun zoeken bij mensen die ook zo denken. Het is toch erg dat er geen sacramenten meer bedient worden? Daar mag je toch je vragen bij stellen? Die worden toch ook gesteld als er een dominee is die niet zegt in God te geloven?bartvanbeek schreef:Als deze mensen het echt zo erg en niet goed vinden wat er speelt binnen Ger Gem in Ded BV ga dan eens oprecht op je knieën en vraag Hem of Hij de gemeente wil gedenken! En als je het niet uitmaakt: zwijg dan!
@ Diederick, ik lees ten eerste geen vijandschap. Ten tweede: het zou inderdaad een wonder zijn als ze nog gevonden mochten worden van de ware Kerk, als zou dat geen zoeken naar en een misschientje moeten zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het kerkblad heet gewoon kerkblad en geen kerkblad Tholen. Althans, vorige week nog niet. En de redactieleden zijn lid in de gemeente Dinteloord, grenzend aan het eiland Tholen.Gijs83 schreef:Het kerkblad wat nog steeds bestaat heet nu "Kerkblad Tholen". Ze hebben helemaal geen gemeente in Tholen, maar de redactieleden wonen er wel, vandaar wellicht en Ds.A.P.van der Meer staat op het eiland Tholen.huisman schreef:Mister schreefMet deze keuze van de kerkenraad hebben ze het kerkverband impliciet opgeheven, ze maken immers gebruik van een predikant die in hun kerk onbevoegd is, hij is nooit over gegaan naar de GGiN (bv) . Mij lijkt voor de duidelijkheid dat de kerkenraad het kerkverband verlaat en opgaat in een vrije gemeente. De gemeente heeft dan de keus om mee over te gaan naar die nieuwe gemeente of te blijven bij de nog overgebleven GGiN (bv) kerken.Jawel. Je hebt gelijk in het bij elkaar horen. Ik geef echter aan dat mijn groot gedrukt gedeelte leidend wordt op het moment dat het eerste deel 'wettige verkiezing' etc. niet mogelijk is. Dat was mijn gedachte. Wie moet(en) ds. Van der Meer 'wettig' verkiezen dan?
Dinteloord ligt volgens mij in Brabant en Tholen in Zeeland.Ander schreef:Het kerkblad heet gewoon kerkblad en geen kerkblad Tholen. Althans, vorige week nog niet. En de redactieleden zijn lid in de gemeente Dinteloord, grenzend aan het eiland Tholen.Gijs83 schreef:Het kerkblad wat nog steeds bestaat heet nu "Kerkblad Tholen". Ze hebben helemaal geen gemeente in Tholen, maar de redactieleden wonen er wel, vandaar wellicht en Ds.A.P.van der Meer staat op het eiland Tholen.huisman schreef:Mister schreefMet deze keuze van de kerkenraad hebben ze het kerkverband impliciet opgeheven, ze maken immers gebruik van een predikant die in hun kerk onbevoegd is, hij is nooit over gegaan naar de GGiN (bv) . Mij lijkt voor de duidelijkheid dat de kerkenraad het kerkverband verlaat en opgaat in een vrije gemeente. De gemeente heeft dan de keus om mee over te gaan naar die nieuwe gemeente of te blijven bij de nog overgebleven GGiN (bv) kerken.Jawel. Je hebt gelijk in het bij elkaar horen. Ik geef echter aan dat mijn groot gedrukt gedeelte leidend wordt op het moment dat het eerste deel 'wettige verkiezing' etc. niet mogelijk is. Dat was mijn gedachte. Wie moet(en) ds. Van der Meer 'wettig' verkiezen dan?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Da's toch niet in tegenspraak met de voorgaande bewering?albion schreef: Dinteloord ligt volgens mij in Brabant en Tholen in Zeeland.
~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus schreef:Da's toch niet in tegenspraak met de voorgaande bewering?albion schreef: Dinteloord ligt volgens mij in Brabant en Tholen in Zeeland.
Ik vind ook niet dat Dinteloord aan Tholen grenst

Over die berg stenen spring je toch zo?albion schreef:Hendrikus schreef:Da's toch niet in tegenspraak met de voorgaande bewering?albion schreef: Dinteloord ligt volgens mij in Brabant en Tholen in Zeeland.

~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus schreef:Over die berg stenen spring je toch zo?albion schreef:Hendrikus schreef:Da's toch niet in tegenspraak met de voorgaande bewering?albion schreef: Dinteloord ligt volgens mij in Brabant en Tholen in Zeeland.

Er wordt zeker wel gebeden voor deze gemeenten. Maar als je zoveel hebt met de tucht... zoals 7e gebod bij jonge stelletjes... dan mag je dat ook wel bij iedereen toepassen. Tucht is oké.
Daarom, tucht is niet om elkaar te plagen... maar om voor elkaar het beste te bedoelen. Mensen zijn echt niet gek... ze doen iets heus niet zomaar... en daarom moet je zelf nadenken... en niet elkaar napraten..papagaaien.. zou Ds. Wink zeggen... die zijn er genoeg...
Wij bidden omdat er verdriet bespaard zal blijven. Ga je willens en wetens... je kunt ook lezen en navragen bij GOEDE bronnen... toch door... dan moet je op de blaren zitten.
Bid ZELF God om wijsheid op je weg... Daarbij houdt ik zeker wel de hoogste eerbied voor Gods werk in mensenkinderen.
Ik kom zelf helemaal niet uit deze kerk... maar het doet mij zeer.. daarom voel ik mij betrokken...
Groetjes...
Daarom, tucht is niet om elkaar te plagen... maar om voor elkaar het beste te bedoelen. Mensen zijn echt niet gek... ze doen iets heus niet zomaar... en daarom moet je zelf nadenken... en niet elkaar napraten..papagaaien.. zou Ds. Wink zeggen... die zijn er genoeg...
Wij bidden omdat er verdriet bespaard zal blijven. Ga je willens en wetens... je kunt ook lezen en navragen bij GOEDE bronnen... toch door... dan moet je op de blaren zitten.
Bid ZELF God om wijsheid op je weg... Daarbij houdt ik zeker wel de hoogste eerbied voor Gods werk in mensenkinderen.
Ik kom zelf helemaal niet uit deze kerk... maar het doet mij zeer.. daarom voel ik mij betrokken...
Groetjes...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
dit hoor ik zojuist: bij een aantal leden uit Veenendaal is een brief bezorgd met daarin de informatie dat komende vrijdag 4 juni een 'informatiebijeenkomst' gepland is. Deze bijeenkomst staat onder leiding van ds Roos en ds Van Voorden en wordt in Barneveld gehouden. De kerkenraad van de GGiN uit Veenendaal zal hierbij ook aanwezig zijn.
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
Ik stel voor om met grote terughoudendheid op de laatste berichten te reageren. Laten wij onze mening voor ons houden en laat de kerkenraden hun werk doen.
Feitelijke informatie wordt toegestaan, inhoudelijke reacties niet!
--- Geen inhoudelijke reacties ---
Topic gaat tijdelijk dicht. [Mod. Auto]
Topic gaat tijdelijk dicht. [Mod. Auto]
Wat eerder is gepost dat meerdere vergaderingen er niet meer zouden zijn dat is een onjuiste melding. De meerdere vergadering is nog steeds in functie.Auto schreef:Ik stel voor om met grote terughoudendheid op de laatste berichten te reageren. Laten wij onze mening voor ons houden en laat de kerkenraden hun werk doen.