Ik weet dat Canada in elk geval NIET het beloofde land is...Bert Mulder schreef:Maar dus ook elders.Joannah schreef:
Ik begrijp je heel goed.
Maar wat ik niet begrijp dat je denkt elders wel kunt vinden wat hier niet is.
In....is het beter, In....daar houdt men rekening met, Daar heeft men...., etc..
Dat bezet mij als ik jouw postings lees.
Hier (en daar) is het land ter ruste niet....
Rust vindt men alleen daar, waar het hart in Hem rust vindt....
Dat kan ook in NL.
God is overal, en ik verheug me erin dat er daar veel meer tolerantie is richting Christenen.
Het is ook het land, waar ik weer ben gaan geloven, omdat ik er de aanwezigheid van God meer zie dan in Nederland.
Het leven is er aangenamer, omdat de menser er warmer, vriendelijker en minder afstandelijk zijn dan in Nederland.Minder jaloers ook.In Nederland misgunt iedereen elkaar zo veel.
Dat wil ik gewoon allemaal niet meer zien.
Echt, als ik in Nederland zou blijven, heb ik gegarandeerd een hartaanval binnen 10 jaar of nog een TIA, de eerste zit er al op.Mijn redelijk opvliegende karakter is daar niet tegen bestand.
Daarenteboven woont er een ketter zoals ik...
(en je moet jezelf ook meenemen)...[/quote]
Ik zou ook zeker niet in Canada willen wonen.Het amerikaanse accent is dan weliswaar iets minder snijdend en luid, maar het blijft een ergerlijk aftreksel van het originele engels.Ook het feit dat de sharia in sommige regio's al zijn intrede heeft gedaan, stemt me niet echt optimistisch.
Over de lage wintertemperaturen wil ik niet eens nadenken, yuk!
Er is geen perfectie op deze aarde. Geen land ,geen mens, geen kerk, niets.
Alles is deel van een gebroken schepping.