Emigreren.

Waar zouden we naar toe gaan?

1.Australie
1
3%
2.Nieuw Zeeland
1
3%
3.Canada
7
24%
4.USA
2
7%
5.Scandinavie
1
3%
6.Zuid Afrika
1
3%
7.Zuid Amerika
2
7%
8.Zwitserland of ander non-EU land
1
3%
9.Israel
4
14%
10.Ik zal zeker altijd in Nederland blijven, wat er ook gebeurt.
9
31%

Totaal aantal stemmen: 29

Joannah

Re: Emigreren.

Bericht door Joannah »

Bert Mulder schreef:
Joannah schreef:
Ik begrijp je heel goed.
Maar wat ik niet begrijp dat je denkt elders wel kunt vinden wat hier niet is.
In....is het beter, In....daar houdt men rekening met, Daar heeft men...., etc..
Dat bezet mij als ik jouw postings lees.

Hier (en daar) is het land ter ruste niet....
Rust vindt men alleen daar, waar het hart in Hem rust vindt....
Dat kan ook in NL.
Maar dus ook elders.
God is overal, en ik verheug me erin dat er daar veel meer tolerantie is richting Christenen.
Het is ook het land, waar ik weer ben gaan geloven, omdat ik er de aanwezigheid van God meer zie dan in Nederland.
Het leven is er aangenamer, omdat de menser er warmer, vriendelijker en minder afstandelijk zijn dan in Nederland.Minder jaloers ook.In Nederland misgunt iedereen elkaar zo veel.
Dat wil ik gewoon allemaal niet meer zien.
Echt, als ik in Nederland zou blijven, heb ik gegarandeerd een hartaanval binnen 10 jaar of nog een TIA, de eerste zit er al op.Mijn redelijk opvliegende karakter is daar niet tegen bestand.
Ik weet dat Canada in elk geval NIET het beloofde land is...

Daarenteboven woont er een ketter zoals ik...

(en je moet jezelf ook meenemen)...[/quote]

Ik zou ook zeker niet in Canada willen wonen.Het amerikaanse accent is dan weliswaar iets minder snijdend en luid, maar het blijft een ergerlijk aftreksel van het originele engels.Ook het feit dat de sharia in sommige regio's al zijn intrede heeft gedaan, stemt me niet echt optimistisch.
Over de lage wintertemperaturen wil ik niet eens nadenken, yuk!
Er is geen perfectie op deze aarde. Geen land ,geen mens, geen kerk, niets.
Alles is deel van een gebroken schepping.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef:
Ik zou ook zeker niet in Canada willen wonen.Het amerikaanse accent is dan weliswaar iets minder snijdend en luid, maar het blijft een ergerlijk aftreksel van het originele engels.
Dat klinkt aardig haatdragend tegens ons Noord Amerikaanse engelssprekenden...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ik weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar naar welk land ga je emigreren, Joannah?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef: Over de lage wintertemperaturen wil ik niet eens nadenken, yuk!
is hier trouwens met -30 lang niet zo koud als in vochtig Nederland met -10....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Bert Mulder schreef:
Joannah schreef: Over de lage wintertemperaturen wil ik niet eens nadenken, yuk!
is hier trouwens met -30 lang niet zo koud als in vochtig Nederland met -10....

Inderdaad Bert!! Ik geniet ervan!! Ik wil niet terug!! En ach, je vind overal wat , je laat overal wat!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik heb hier wat postings + reacties weggehaald, waarin de opmerkingen richting een forummer ver over de schreef gingen.
Ook de wijze waarop over de paus en roomsen gesproken werd, acht ik een christelijk forum onwaardig.
Plaats reactie