En hebben traditie en historie niets met elkaar te maken dan?jvdg schreef:Dat is historie.Luther schreef:Als het over de traditie gaat, dan hoort er bij 1 april:jvdg schreef:Tja, Luther, de traditie is taai.......Luther schreef: Nee, dat heb ik liever niet. Ik vind het een ordinair gezegde.
Op 1 april
verloor Alva zijn bril.
"...........kikker in je bil"
Re: "...........kikker in je bil"
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jazeker wel, de traditie is uit de historie gegroeid.Luther schreef:En hebben traditie en historie niets met elkaar te maken dan?
Oh, nou dan kan ik hooguit vermoeden dat "bil" een traditie verbastering is van Alva z'n "bril".jvdg schreef:Jazeker wel, de traditie is uit de historie gegroeid.Luther schreef:En hebben traditie en historie niets met elkaar te maken dan?
Maar waar die kikker dan vandaan komt, dat mag Joost weten...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
De herkomst van die kikker is ook mij een raadsel hoor.Luther schreef:Oh, nou dan kan ik hooguit vermoeden dat "bil" een traditie verbastering is van Alva z'n "bril".jvdg schreef:Jazeker wel, de traditie is uit de historie gegroeid.Luther schreef:En hebben traditie en historie niets met elkaar te maken dan?
Maar waar die kikker dan vandaan komt, dat mag Joost weten...
Maar hij is er wel.
Ik ga het aan Joost vragen.

Overigens, hoe is het mogelijk, zijn we mooi on-topic geraakt hè. 

Ja, maar dat is dan wel een off-topic-opmerkingjvdg schreef:Overigens, hoe is het mogelijk, zijn we mooi on-topic geraakt hè.

Maarre: Hoe staat het met je onderzoek naar die kikker in Alva z'n b(r)il?
Rustig maar, ik heb nog het een en ander te doen.Luther schreef:Ja, maar dat is dan wel een off-topic-opmerkingjvdg schreef:Overigens, hoe is het mogelijk, zijn we mooi on-topic geraakt hè.
Maarre: Hoe staat het met je onderzoek naar die kikker in Alva z'n b(r)il?
Joost neemt z'n telefoon (nog) niet op.
Joost is trouwens een neef van mij, dus het komt wel goed Maarten.

Dat mag ik toch hopen van niet. Met Joost wordt in de Nederlandse gezegden in het algemeen een heel ander aangeduid.jvdg schreef: Joost is trouwens een neef van mij, dus het komt wel goed Maarten.
zo een vreselijk flauwe dag vind ik dat .......leuk voor op de kleuterschool
Maar het lijkt toch echt waar, hoor.Joannah schreef:haha, ze zijn zich natuurlijk rot geschrokken van de reakties.refo schreef:...die er nooit meer uit wil!!helma schreef:mmm nog maar gauw een reis boeken dan
Maar op de site van de KLM staat dat het NIET waar is.
lijkt prinsjesdag wel lekt ook altijd uit voor dat het mag.
http://www.elsevier.nl/web/Artikel/2562 ... nceKLM.htm
is het niet makkelijker om iedereen, net als bij de post, gewoon per kilo EN kilometer een prijs te berekenen?
Gelijk een goede motivatie om af te vallen en niet zo belachelijk veel mee te nemen, want de meeste mensen nemen te veel bagage mee.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Kom, beetje nuchter blijven Luther...Luther schreef:Nee, dat heb ik liever niet. Ik vind het een ordinair gezegde.MarthaMartha schreef:Niet?Luther schreef:Ik snap het verband met de topictitel niet?
Roepen jouw kids dat niet als je ergens intuint....
"1 april, kikker in je bil..."
Hier zeggen ze; wat je zegt ben je zelf, met je .... door de helft. En toen wij klein waren zeiden we dat ook.
Als ik me om zulke dingen druk moest maken..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Soms ook wel verbasterd tot: met je .... onder lijn 11.Gian schreef: Hier zeggen ze; wat je zegt ben je zelf, met je .... door de helft.
bron: depers.nl
Dat van die zwangeren is natuurlijk onzin. Die groeien meestal alleen vooruit, en niet in de breedte.De SP heeft de Europese Commissie gevraagd om op te treden tegen de 'obesitax' van Air France - KLM. De maatschappij vraagt zeer dikke passagiers voor een tweede stoel te betalen.
,,Mensen met obesitas moeten geholpen worden. Nu worden ze door Air France- KLM juist bestraft'', zei Europarlementslid Dennis de Jong donderdag.
De SP'er noemt de KLM-regeling strijdig met EU-regels voor gehandicapten en mensen met beperkte mobiliteit. ,,Dit betekent concreet dat mensen met obesitas een stoel aangeboden moeten krijgen waarop ze op menswaardige wijze kunnen reizen. Ik verwacht dat de Europese Commissie haar eigen regels zal naleven.''
Tweede Kamerlid Emile Roemer vraagt minister Camiel Eurlings (Verkeer) of kleine mensen die met twee in een stoel passen korting krijgen. ,,Moeten straks ook zwangeren extra betalen? Dit is duidelijk discriminatie.''
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder schreef:bron: depers.nl
Dat van die zwangeren is natuurlijk onzin. Die groeien meestal alleen vooruit, en niet in de breedte.De SP heeft de Europese Commissie gevraagd om op te treden tegen de 'obesitax' van Air France - KLM. De maatschappij vraagt zeer dikke passagiers voor een tweede stoel te betalen.
,,Mensen met obesitas moeten geholpen worden. Nu worden ze door Air France- KLM juist bestraft'', zei Europarlementslid Dennis de Jong donderdag.
De SP'er noemt de KLM-regeling strijdig met EU-regels voor gehandicapten en mensen met beperkte mobiliteit. ,,Dit betekent concreet dat mensen met obesitas een stoel aangeboden moeten krijgen waarop ze op menswaardige wijze kunnen reizen. Ik verwacht dat de Europese Commissie haar eigen regels zal naleven.''
Tweede Kamerlid Emile Roemer vraagt minister Camiel Eurlings (Verkeer) of kleine mensen die met twee in een stoel passen korting krijgen. ,,Moeten straks ook zwangeren extra betalen? Dit is duidelijk discriminatie.''

nou, niet iedereen hoor
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
ow...ik heb duidelijk geen ervaring... 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.