Afghaanse leger ontvangt korans

Luther
Contacteer:

Re: Afghaanse leger ontvangt korans

Bericht door Luther »

Joannah schreef:
Luther schreef:
jvdg schreef:
Luther schreef:Inderdaad!
Nu vertrekken uit Uruzgan.... dan zou alles voor niets geweest zijn.
Ben ik met je eens.
Ik schrijf dit met terughoudendheid, maar dan zouden ook de diep betreurde militairen tevergeefs zijn gevallen.
Ja, ik zeg dat ook m.n. richting al die partijen in de Tweede Kamer die zo wild waren van Obama. Obama gaat nu een gigantisch grote troepenmacht sturen; dan moeten al die juichende Obamafans nu over de brug komen en zeggen: OK, wij doen ook mee!.
Die arme jonge soldaten vallen zowiezo voor niets. Een oorlog tegen zelfmoordcommando's, gedreven door de belofte dat ze een eeuwig paradijs ingaan voor hun moorden tegen christenhonden en afvalligen, kan niet gewonnen worden, tenzij we met veel zwaarder geschut tekeer gaan,(en dat zal er wellicht van komen).Maar dan nog roepen we alleen maar meer haat op, winnen we daar iets mee?
Obama neemt de Nobelprijs in ontvangst (die prijs gaat helemaal nergens over natuurlijk)maar stuurt extra troepen naar Afghanistan, tegengesteld aan zijn verkiezingsbeloften.
Leugenaar dus.
Joannah doe nou eens rustig. Jij schiet gelijk met gestrekte benen elke discussie in. Obama is helemaal geen leugenaar. Hou je eens bij de feiten. In de campagne heeft hij 2 dingen gezegd:
1. We gaan z.s.m. weg uit Irak. Welnu, dat doet hij; de afbouw gaat binnenkort beginnen.
2. Ik wil me meer richten op Afghanistan, want daar zitten de echte boeven. Welnu, ook dat doet hij: er gaan 30.000 extra man heen en hij vraagt de NAVO om hem hierbij te helpen.

Dus hou alsjeblieft op om zomaar Jan en alleman van leugenaar te betichten etc. (ook in andere topics), want als je dat zomaar doet, zonder onderbouwing, zonder naar de feiten te kijken, zou ik liever hebben dat je weggaat van RF.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Tja, Joannah is wat ongenuanceerd.. En ik snap dat mensen dat vervelend vinden.
Nuance is iets wat we allemaal ook moeten leren.
Maar aan de andere kant denk ik dat ze wel gelijk heeft. De verkiezingsstrijd in de VS is meer propaganda dan uitleg van de plannen en een oorlog tegen een volk (een groot deel van een volk), en tegen zelfmoordterroristen is ook niet te winnen.

De term leugenaar zou ik niet zo snel in mijn mond willen nemen. Je bent zelf ook een leugenaar (Rom 3).
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Fjodor schreef:Tja, Joannah is wat ongenuanceerd.. En ik snap dat mensen dat vervelend vinden.
Maar aan de andere kant denk ik dat ze wel gelijk heeft. De verkiezingsstrijd in de VS is meer propaganda dan uitleg van de plannen en een oorlog tegen een volk (een groot deel van een volk), en tegen zelfmoordterroristen is ook niet te winnen.

De term leugenaar zou ik niet zo snel in mijn mond willen nemen. Je bent zelf ook een leugenaar (Rom 3).
Nou doe je hetzelfde. De campagne is op dit punt wat Obama betreft wel degelijk zeer concreet geweest:
Ik schreef aan Joannah:
Luther schreef:Joannah doe nou eens rustig. Jij schiet gelijk met gestrekte benen elke discussie in. Obama is helemaal geen leugenaar. Hou je eens bij de feiten. In de campagne heeft hij 2 dingen gezegd:
1. We gaan z.s.m. weg uit Irak. Welnu, dat doet hij; de afbouw gaat binnenkort beginnen.
2. Ik wil me meer richten op Afghanistan, want daar zitten de echte boeven. Welnu, ook dat doet hij: er gaan 30.000 extra man heen en hij vraagt de NAVO om hem hierbij te helpen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Joannah

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
Fjodor schreef:Tja, Joannah is wat ongenuanceerd.. En ik snap dat mensen dat vervelend vinden.

Nou doe je hetzelfde. De campagne is op dit punt wat Obama betreft wel degelijk zeer concreet geweest:
Ik schreef aan Joannah:
Luther schreef:Joannah doe nou eens rustig. Jij schiet gelijk met gestrekte benen elke discussie in. Obama is helemaal geen leugenaar. Hou je eens bij de feiten. In de campagne heeft hij 2 dingen gezegd:
Mijn vrienden en kennissen zijn anders tevereden met mijn ongenuanceerdheid, ze weten altijd precies wat ze aan me hebben.
Zeg nu zelf, de bijbel en Luther in het bijzonder, de echte Luther, waren toch ook niet bepaald genuanceerd, wel?
Om maar eens een link te leggen met je grote voorbeeld (?)
In Afghanistan hebben we gewoon helemaal niets te zoeken.En die zg chistelijke hulp is schijnchristelijkheid, wat blijkt uit het uitdelen van korans.Zo was ons leger ook niet echt christelijk bezig toen de soldaten dronken in een jurk rondliepen in Srebrenica, toen die nacht duizenden moslims werden geslacht.Zou defensie nog een compensatie-complexje te verwerken hebben jegens moslims ivm dat schandaal van 10 jaar terug?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Joannah schreef:
Luther schreef:

Ik schreef aan Joannah:
Mijn vrienden en kennissen zijn anders tevereden met mijn ongenuanceerdheid, ze weten altijd precies wat ze aan me hebben.
Zeg nu zelf, de bijbel en Luther in het bijzonder, de echte Luther, waren toch ook niet bepaald genuanceerd, wel?
In Afghanistan hebben we gewoon helemaal niets te zoeken.En die zg chistelijke hulp is schijnchristelijkheid, wat blijkt uit het uitdelen van korans.Zo was ons leger ook niet echt christelijk bezig toen de soldaten dronken in een jurk rondliepen in Srebrenica, toen die nacht duizenden moslims werden geslacht.Zou defensie nog een compensatie-complexje te verwerken hebben jegens moslims ivm dat schandaal van 10 jaar terug?
Ik zou het niet alleen ongenuanceerdheid willen noemen, maar ook laster, zoals je in de laatste zinnen hier laat blijken.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Joannah schreef: Mijn vrienden en kennissen zijn anders tevereden met mijn ongenuanceerdheid, ze weten altijd precies wat ze aan me hebben.
INteressant theorietje, maar moslims zijn moslims niet. Ze staan elkaar ook naar het leven (Algerije, Koerden etc etc). Wat betreft de korans, het Afghaanse leger bestaat uit veel analfabeten. Om ze te leren lezen is het verstandig om dicht bij hun cultuur te blijven. Daarom kreeg iedere soldaat een koran. Vreemd? In de middeleeuwen leerde de Europese bevolking ook lezen dmv Bijbelonderwijs.
The Groom's still waiting at the altar
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Marnix schreef:Al Qaida is nog niet verslagen... daarnaast waren de doelen daar ook: beschermen van de burgers en helpen bij wederopbouw. Dus stellen dat we er niets te zoeken hebben? Als wij weggaan, hoeveel onschuldige Afghanen gaan er dan de komende tijd sterven? Of is dat minder erg?

Ik hou mijn hart vast.
Al Qaida is wel verslagen in Afghanistan, maar niet wereldwijd. Al Qaida is verantwoordelijk voor de massamoord die zij pleegden op 11/9. Al Qaida is geen Taliban, vergis je niet. Het beschermen van Afghaanse burgers tegen de Taliban? Er zijn ook gematigde mensen binnen de Taliban, wellicht kun je je daar eens in verdiepen. De afgelopen jaren is zelfs gebleken dat de meerderheid van de Afghaanse bevolking eigenlijk niets liever wilt dan de Taliban aan de macht. Om die reden heeft de Taliban ook nog steeds de overhand. Waarvoor houd je je hart vast? Voor onze verloren strijd om Afghanistan tot een Westers land om te buigen? Het barbarisme viert er hoogtij, met instemming van de meerderheid van de Afghaanse bevolking.
Oosterling

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Joannah

Bericht door Joannah »

luther schreef:" Ik wil me meer richten op Afghanistan, want daar zitten de echte boeven. Welnu, ook dat doet hij: er gaan 30.000 extra man heen en hij vraagt de NAVO om hem hierbij te helpen."
In Irak was noch Al Qaida, noch Taliban, maar wanneer wij afvalligen en ongelovigen (in hun ogen) ons daar gaan mengen, komen ze als bijen op de honing af.
Dus het maakt niet uit , waar USA komt, daar komen de boeven ook, om hen te bestrijden.
Daar helpt geen koran aan.
Bonny schreef :" Daarom kreeg iedere soldaat een koran. Vreemd? In de middeleeuwen leerde de Europese bevolking ook lezen dmv Bijbelonderwijs"
Nadat de bijbel eindelijk toegankelijk werd, omdat de RKK het alleenrecht op hem lezen meende te hebben, kwam de bijbel nu pas op de markt, als het ware.
mensen moesten eerst leren lezen, voordat ze de bijbel konden gaan lezen.De bijbel was het eerste boek wat gedrukt werd , en dus gelezen.
Volgordes omdraaien lijkt een populaire bezigheid in dit topic :-)
Hoe dan ook, deze bijbels werden ons niet met deze reden door een vreemde mogendheid geschonken.
Enfin, ik ben het helemaal met de SGP eens , dat dit niet door de beugel kan.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie