Afghaanse leger ontvangt korans
Ruim 200 korans zijn gisteren op Kamp Holland overgedragen aan het Afghan National Army (ANA). De Task Force Uruzgan heeft de boeken gedoneerd aan de religieuze officier van de 4e ANA brigade.
Kapitein Jan van het Operational Mentor and Liaison Team (OMLT) droeg de keurig verpakte Arabische uitgave van het boek zorgvuldig over op het Afghaanse legerkamp. De Afghaanse officier toonde zich dankbaar voor het Nederlandse gebaar en beloofde dat een groot deel van de boeken aan de Afghaanse militairen op de vele buitenposten worden verstrekt.
De boeken zijn voor privégebruik door de militairen en voor gebruik tijdens de wekelijkse godsdienstlessen in het ANA-kamp. Ook worden de boeken ingezet bij taal- een leesonderwijs.
http://www.defensie.nl/missies/nieuws/i ... ngt_korans
*Toch wel bijzonder, gelet op de veelgeprezen scheiding van kerk en staat.
Ruim 200 korans zijn gisteren op Kamp Holland overgedragen aan het Afghan National Army (ANA). De Task Force Uruzgan heeft de boeken gedoneerd aan de religieuze officier van de 4e ANA brigade.
Kapitein Jan van het Operational Mentor and Liaison Team (OMLT) droeg de keurig verpakte Arabische uitgave van het boek zorgvuldig over op het Afghaanse legerkamp. De Afghaanse officier toonde zich dankbaar voor het Nederlandse gebaar en beloofde dat een groot deel van de boeken aan de Afghaanse militairen op de vele buitenposten worden verstrekt.
De boeken zijn voor privégebruik door de militairen en voor gebruik tijdens de wekelijkse godsdienstlessen in het ANA-kamp. Ook worden de boeken ingezet bij taal- een leesonderwijs.
Re: Afghaanse leger ontvangt korans
Wie heeft die Korans betaald?freek schreef:Afghaanse leger ontvangt korans
Van ons belastinggeld?
Het is al hemelschreiend dat we een land helepn, waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan en nu dit weer.
SGP, kom er maar in....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
SGP en PVV hebben al kamervragen gesteld.Joannah schreef:Wie heeft die Korans betaald?freek schreef:Afghaanse leger ontvangt korans
Van ons belastinggeld?
Het is al hemelschreiend dat we een land helepn, waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan en nu dit weer.
SGP, kom er maar in....
Enig idee trouwens hoeveel bijbels wij wereldwijd verspreiden?
Zou jij het bezwaarlijk gevonden hebben als kapitein Jan bijbels had overgedragen?
Maar wat er gebeurd is kan ook ik niet goedkeuren.
Onze mannen zijn daar voor andere doelen heengezonden.
Kijk, het is te triest voor woorden dat SGP en PVV vragen moeten gaan stellen, als CDA en CU deel van onze regering vormen, vind je niet?Dit wordt al weer de zoveelste reden voor veel mensen natuurlijk om straks op partijen te stemmen die wat meer uitdragen, dan loze beloften zoals het CDA en CU.jvdg schreef:SGP en PVV hebben al kamervragen gesteld.Joannah schreef:Wie heeft die Korans betaald?freek schreef:Afghaanse leger ontvangt korans
Van ons belastinggeld?
SGP, kom er maar in....
Enig idee trouwens hoeveel bijbels wij wereldwijd verspreiden?
Zou jij het bezwaarlijk gevonden hebben als kapitein Jan bijbels had overgedragen?
Maar wat er gebeurd is kan ook ik niet goedkeuren.
Onze mannen zijn daar voor andere doelen heengezonden.
Ziet onze regering nu echt niet in, dat dit soort berichten mensen massaal in de armen van GW drijft!?
Bijbels verspreiden in landen als Afghanistan en Saoudi Arabie, daar staat de doodstraf op, meen ik.En wij maar minaretten neer laten zetten.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Overigens heb ik inmiddels begrepen dat minister Van Middelkoop deze actie heeft afgekeurd.
Ook het CDA staat niet achter deze actie.
Ook het CDA staat niet achter deze actie.
-
Het is natuurlijk te zot voor woorden: Christelijke organisaties krijgen geen subsidie meer, omdat men bang is dat ze evangeliseren. En ondertussen koraniseren we Afghanistan.ND.nl schreef: Minister baalt van uitdelen korans
DEN HAAG – Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) baalt ervan dat het Nederlandse leger in Uruzgan korans heeft uitgedeeld aan Afghaanse militairen.
Van Middelkoop liet dinsdag via zijn woordvoerder weten daar ,,niet gelukkig’’ mee te zijn. De minister benadrukte niet te twijfelen aan de goede bedoelingen van de Nederlandse militairen die het initiatief namen tot het schenken van de korans, maar voegde daar direct aan toe dat dit ,,niet voor herhaling vatbaar’’ is.
Maandag overhandigden Nederlandse militairen in Uruzgan twintig Arabische exemplaren van de koran aan Afghaanse soldaten, die daar door Nederland worden opgeleid. Volgens een woordvoerder van Defensie waren de korans bestemd voor privégebruik in afgelegen buitenposten van het Afghaanse leger, maar daarnaast ook bedoeld om soldaten te leren lezen en schrijven. ,,In de Afghaanse cultuur is de koran het eerste boek waarmee mensen leren lezen. In die zin past dit in het trainingsprogramma dat Nederland in Uruzgan geeft aan Afghaanse militairen.’’
De beslissing hiertoe is volgens de woordvoerder genomen door de legerleiding in Afghanistan, niet op het ministerie in Den Haag. Het was volgens hem voor het eerst dat Nederland korans uitdeelde aan Afghanen. En dus ook voor het laatst, heeft minister Van Middelkoop dinsdag gelast.
In de Tweede Kamer was toen al grote irritatie ontstaan. ,,Stom. Dit had nooit mogen gebeuren’’, zei ChristenUnie-Tweede Kamerlid Joël Voordewind. ,,Scheiding van kerk en staat betekent dat je als overheid geen korans of bijbels gaat uitdelen. Dit is echt een verkeerd cadeautje voor de Afghanen.’’
,,Onbegrijpelijk en ongelukkig’’, noemde SGP’er Kees van der Staaij de uitdeelactie van Defensie. ,,Schrijnend is bovendien dat het van christenen in Afghanistan niet eens geduld wordt dat zij Bijbels mogen bezitten. Afghanistan staat hoog op de ranglijst van landen waar christenen vervolgd worden.’’
PVV-Kamerlid Hero Brinkman noemde het op zijn beurt ,,compleet belachelijk’’ dat het Nederlandse leger korans uitdeelt. Hij eist dat minister Eimert van Middelkoop (Defensie) de korans laat terughalen. Volgens hem is Nederland het enige Westerse land dat z’n militairen in islamitische landen moskees laat bouwen en korans laat uitdelen.
Gelukkig is het verzet breder dan de PVV. Niet iedereen is in slaap gevallen.
- Bonny
- Contacteer:
Ik vind het een beetje een rare actie. Alsof er geen korans in Afghanistan zijn...een beetje water naar de zee dragen lijkt me
The Groom's still waiting at the altar
-
Je kijkt niet verder dan je neus lang is. Iedereen hier trouwens. Om in Afghanistan succesvol te kunnen opereren is het van belang dat de lokale bevolking en de lokale politie gewonnen worden voor de positie van Nederland. Het zogenaamde winnen van de ´hearts and minds´.Joannah schreef: Het is al hemelschreiend dat we een land helepn, waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan en nu dit weer.
SGP, kom er maar in....
Het lijkt wel of iedereen hier m.b.t. dit soort onderwerpen niet in staat is om even buiten het eigen kader te treden. Een dergelijke vernauwde blik van mensen is beangstigend. Een reden tot zorg is dat men gelijk ook appels met peren gaat vergelijken en tal van andere voorbeelden aanhaalt die er niet toe doen.
Er is ook nog een andere werkelijk dan die van de biblebelt, maar velen hier denk dat de wereld ophoudt bij de grenzen van de eigen comfortzone.
Ik ben bang dat de door jouw gestipuleerde biblebelt meer over de grenzen van de eigen comfortzone komt dan jij denkt.Bureaucraat schreef: Er is ook nog een andere werkelijk dan die van de biblebelt, maar velen hier denk dat de wereld ophoudt bij de grenzen van de eigen comfortzone.
Je bent behept met een voor jouw vaststaand vooroordeel c.q. karikatuur waarvan je niet het minste besef hebt wat zich werkelijk afspeelt in de door jou verafschuwde cultuur.
Jij weegt alleen woorden, jij ziet aan wat voor ogen is. En daardoor loop je voortdurend in valkuilen die door jouw arrogante opstelling worden gecreëerd.
Ik wenste wel dat je jezelf eens echt zou verdiepen in de reformatorische drijfveren, zonder daarbij het oordeel van sommige mensen tot norm en kenteken daarvan te verheffen.
Jouw kritiek komt op mij wel heel simplistisch over.
Het wetenschappelijk niveau van die kritiek is al evenzeer te laken.
Enfin, ga maar eens aan het werk.
En kom ons dan vertellen waar wij helemaal fout in zijn.
naast het islamitiseren van onze eigen land gaan we dit ook doen in islamitische landen!
we zijn lekker bezig
er is wel een voordeel hier, de pvv wordt groot
oja even voor de goede orde
ik ben niet rascistich en gevestigde allochtonen hoeven niet weg maar er moet een stop komen en de intergratie moet meer Christelijk ge orienteerd zijn.
we zijn lekker bezig
er is wel een voordeel hier, de pvv wordt groot
oja even voor de goede orde
ik ben niet rascistich en gevestigde allochtonen hoeven niet weg maar er moet een stop komen en de intergratie moet meer Christelijk ge orienteerd zijn.
In Netwerk aandacht voor de situatie van gevluchte Assyrische christenen in het noorden van Irak. Samen met ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind reisde Netwerk door het gebied en sprak met christenen die op de vlucht zijn geslagen voor het aanhoudende geweld.Bureaucraat schreef:Je kijkt niet verder dan je neus lang is. Iedereen hier trouwens. Om in Afghanistan succesvol te kunnen opereren is het van belang dat de lokale bevolking en de lokale politie gewonnen worden voor de positie van Nederland. Het zogenaamde winnen van de ´hearts and minds´.Joannah schreef: Het is al hemelschreiend dat we een land "helpen", waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan en nu dit weer.
SGP, kom er maar in....
Het lijkt wel of iedereen hier m.b.t. dit soort onderwerpen niet in staat is om even buiten het eigen kader te treden. Een dergelijke vernauwde blik van mensen is beangstigend. Een reden tot zorg is dat men gelijk ook appels met peren gaat vergelijken en tal van andere voorbeelden aanhaalt die er niet toe doen.
Er is ook nog een andere werkelijk dan die van de biblebelt, maar velen hier denk dat de wereld ophoudt bij de grenzen van de eigen comfortzone.
Gevlucht
Tot 1991 leefden er ongeveer 1,4 miljoen christenen in Irak, een aantal dat nu is teruggebracht tot zo'n 300,000. Veel christenen zijn gevlucht naar het buitenland, een ander groot deel is gevlucht naar het noorden waar het voor christenen relatief veilig is. Toch worden met name veel vluchtelingen in de zogeheten Nineve-vlakte, niet of nauwelijks bereikt door hulporganisaties.
Ontvoeringen
Veel christelijke kinderen zijn in Irak ontvoerd door moslims. In ruil voor losgeld konden de ouders hun kinderen terugkrijgen. Na bijna alles te hebben verkocht om het geld bij elkaar te krijgen, blijkt vaak alsnog dat de kinderen vermoord zijn.
ja, Hearts and Minds van de moslims alleen.Net als in Nederland.
"Een christen pikt toch alles wel".
Die blaast zichzelf ook niet op, nee, de Islam moeten we koest houden.Niet Engeland wordt aangeklaagd, nee Israel's Tzipi Livni zal worden gearresteerd als ze naar Engeland zou gaan, Want ze heeft haar land verdedigd.
In Afghanistanhelpen we niet, want we zitten daar gewoon tgv 9/11.
Tegen zijn beloftes in stuurt Obama alleen maar meer troepen, en krijgt er bij voorbaat al de Nobelprijs voor.
Zo mag ook de zwaar katholieke moordenaar Robert Mugabe, ondanks het reisverbod, gewoon naar de klimaat-top.Met andere woorden, de wereld is dol geworden.
Of treed ik nu buiten mijn kader?
-
Livni wordt helemaal niet gearresteerd zodra zij Engeland zou bezoeken, hoe kom je hier nou bij. Volgens mij bedoel je Lieberman.Joannah schreef: Die blaast zichzelf ook niet op, nee, de Islam moeten we koest houden.Niet Engeland wordt aangeklaagd, nee Israel's Tzipi Livni zal worden gearresteerd als ze naar Engeland zou gaan, Want ze heeft haar land verdedigd.
vooruit dan,http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... tannie.htmMarie-Henriëtte schreef:Livni wordt helemaal niet gearresteerd zodra zij Engeland zou bezoeken, hoe kom je hier nou bij. Volgens mij bedoel je Lieberman.Joannah schreef: Die blaast zichzelf ook niet op, nee, de Islam moeten we koest houden.Niet Engeland wordt aangeklaagd, nee Israel's Tzipi Livni zal worden gearresteerd als ze naar Engeland zou gaan, Want ze heeft haar land verdedigd.
maar ik ga geen links blijven opzoeken hoor, als ik op een onvriendelijke manier gelijk word aangevallen met "hoe kom je daar nu bij?"
ook goede morgen.
-
Ik hoor dit vaker. Maar is dit een christelijke reactie? Wat zou Jezus doen?Joanna schreef: Het is al hemelschreiend dat we een land helepn, waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan
Jij stelt: Doe alleen goed aan hen die jou goed doen. En je gebruikt daarbij het woord "hemelschreiend".Galaten 6:10 schreef:Laten we dus, in de tijd die ons nog rest, voor iedereen het goede doen, vooral voor onze geloofsgenoten.
Maar Paulus zegt: Iedereen.
En wat zegt Jezus?
Ik denk dat je dus beter iets anders naar de hemel kunt schreien.Mat 5:43-45 schreef: Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Ik denk niet dat de Koran's naar Afghanistan representatief zijn voor het nederlandse, christelijke naastenliefde-beleid, wat je beschijft.Tom A Hawk schreef:Ik hoor dit vaker. Maar is dit een christelijke reactie? Wat zou Jezus doen?Joanna schreef: Het is al hemelschreiend dat we een land helepn, waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan
Jij stelt: Doe alleen goed aan hen die jou goed doen. En je gebruikt daarbij het woord "hemelschreiend".Galaten 6:10 schreef:Laten we dus, in de tijd die ons nog rest, voor iedereen het goede doen, vooral voor onze geloofsgenoten.
Maar Paulus zegt: Iedereen.
En wat zegt Jezus?
Ik denk dat je dus beter iets anders naar de hemel kunt schreien.Mat 5:43-45 schreef: Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Zoals je quote, vooral voor onze geloofsgenoten, dat zijn moslims niet, wel?
Ga dan liever bijbels uitdelen aan bejaardenhuizen, die mensjes hebben nog maar weinig tijd die hen rest.