Jan vd G.
Mijn broeders, hebt niet het geloof van onzen Heere Jezus Christus, den Heere der heerlijkheid, met aanneming des persoons.
Hebt gij dan niet in uzelven een onderscheid gemaakt, en zijt rechters geworden van kwade overleggingen?
Jammer dat we niet ingaan op argumenten maar op de persoon spelen.
jvdg schreef:Ik "val" ACD aan, met Jongere en Luther, op zijn vermenging van Gods geopenbaarde en verborgen wil.
Als ik Gods geopenbaarde en verborgen wil door elkaar haal, dan doe je mij een plezier aan te geven waar en hoe ik dat doe, dan leer ik er nog wat van, ander is het niet meer dan een losse opmerking.
Jongere,
Jongere schreef:Bert,
als je de moeite wilt nemen de zin te lezen die direct volgde op de zin die je rood hebt gemaakt wordt er hoop ik al meer duidelijk.
Waarom spreek ik dan bewust zo 'vaag'? Omdat Alexander (en misschien jij ook wel) te veel één kant van de zaak benadrukken. Een kant waar ik me in kan vinden, maar die - met name in de posts van Alexander - wel vaak de broodnodige nuances van de andere kant mist.
als we die volgende zin erbij halen versterkt dat het menselijk spreken over God alleen maar.
Het eerste plan is mislukt en tweede geslaagd, dat komt bij mensen voor maar niet bij God.
AW Pink zegt hierover,
How different is the God of the Bible from the God of modern Christendom! The conception of Deity which prevails most widely today, even among those who profess to give heed to the Scriptures, is a miserable caricature, a blasphemous travesty of the Truth.
To declare that the Creator's original plan has been frustrated by sin, is to dethrone God. To suggest that God was taken by surprise in Eden and that He is now attempting to remedy an unforeseen calamity, is to degrade the Most High to the level of a finite, erring mortal.Op dit punt wordt het evangelie aangevallen, worden de beloften van God onzeker(denk aan onze kinderen) juist vaak door kerkmensen.
Dit is een ernstige zaak, nog ernstiger is dat jullie dit schijnbaar niet zien.