Afghaanse leger ontvangt korans

Bureaucraat

Re: Afghaanse leger ontvangt korans

Bericht door Bureaucraat »

jvdg schreef:
Bureaucraat schreef: Er is ook nog een andere werkelijk dan die van de biblebelt, maar velen hier denk dat de wereld ophoudt bij de grenzen van de eigen comfortzone.
Ik ben bang dat de door jouw gestipuleerde biblebelt meer over de grenzen van de eigen comfortzone komt dan jij denkt.
Dat is slechts bij een beperkt aantal mensen het geval. Hoe zou jij trouwens anders de sympathie voor Wilders onder een gedeelte van de reformatorische achterban willen typeren
Je bent behept met een voor jouw vaststaand vooroordeel c.q. karikatuur waarvan je niet het minste besef hebt wat zich werkelijk afspeelt in de door jou verafschuwde cultuur.
Ik maak onderdeel uit van die cultuur, de meeste van mijn familieleden behoren tot dezelfde groep, evenals veel van mijn vrienden. Ik kan dus behoorlijk goed beoordelen welke sentimenten er leven.
Jij weegt alleen woorden, jij ziet aan wat voor ogen is. En daardoor loop je voortdurend in valkuilen die door jouw arrogante opstelling worden gecreëerd.
Wat in hoofden van mensen zit, kan ik niet beoordelen. Ik moet mijn oordeel dus laten afhangen van de woorden die zij spreken. En in welke valkuilen val ik?
Ik wenste wel dat je jezelf eens echt zou verdiepen in de reformatorische drijfveren, zonder daarbij het oordeel van sommige mensen tot norm en kenteken daarvan te verheffen.
Het is natuurlijk wel aardig om te spreken over 'sein' en 'sollen', maar ik laat me vooral leiden door het 'sein'.
Jouw kritiek komt op mij wel heel simplistisch over.
Dat mag je vinden. Vaststaat dat er hier mensen reageren die niet begrijpen dat de Nederlandse troepen in Afghanistan pas succesvol kunnen zijn als de Afghanen zelf achter het Nederlandse beleid staan. Of het uitdelen van korans de geijkte methode is, is een vraag, maar voor veel moslims is het hebben van een koran een zeer waardevol bezit.
Het wetenschappelijk niveau van die kritiek is al evenzeer te laken.
Waarom zou ik me op een bepaald niveau moeten begeven als andere participanten in de discussie dat ook niet doen?
En kom ons dan vertellen waar wij helemaal fout in zijn.
Het gaat niet om fout zijn, het gaat erom dat je je kunt verdiepen in waarden van andere culturen. Het is niet fout als je dat niet kunt, maar het pleit ook niet voor je.
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

Joannah schreef: In Netwerk aandacht voor de situatie van gevluchte Assyrische christenen in het noorden van Irak. Samen met ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind reisde Netwerk door het gebied en sprak met christenen die op de vlucht zijn geslagen voor het aanhoudende geweld.
Wat heeft dat van doen met de situatie in Afghanistan?
ja, Hearts and Minds van de moslims alleen.
Het gaat om Afghanen, die toevallig ook moslim zijn. En je moet niet alle moslims over één kam scheren. Binnen het christendom zijn er ook grote verschillen tussen de verschillende stromingen.
Die blaast zichzelf ook niet op, nee, de Islam moeten we koest houden.
Ook niet alle moslims blazen zichzelf op. Misschien zou je je eens moeten verdiepen in de Alevieten.
Niet Engeland wordt aangeklaagd, nee Israel's Tzipi Livni zal worden gearresteerd als ze naar Engeland zou gaan, Want ze heeft haar land verdedigd.
In Engeland kunnen mensen nu eenmaal worden aangeklaagd wegens misdaden tegen de mensheid, waar ook ter wereld gepleegd.
In Afghanistanhelpen we niet, want we zitten daar gewoon tgv 9/11.
Omdat Al-Quaida daar zou zitten, evenals Bin Laden. Net zoals Saddam Hoessein zou beschikken over massavernietigingswapens.
Tegen zijn beloftes in stuurt Obama alleen maar meer troepen, en krijgt er bij voorbaat al de Nobelprijs voor.
Misschien moet je de motivatie van het comité eens goed lezen.
Of treed ik nu buiten mijn kader?
Je beredeneert alles enkel vanuit je eigen kader. Misschien zou je je eens moeten verdiepen in de motivatie van andere mensen.
Josephus

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Dit wordt al weer de zoveelste reden voor veel mensen natuurlijk om straks op partijen te stemmen die wat meer uitdragen, dan loze beloften zoals het CDA en CU.
Wat zal de teleurstelling bij die mensen groot zijn als die 'meer uitdragende partijen' vervolgens zelf gaan regeren...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Joannah

Bericht door Joannah »

Bureaucraat schreef:
Joannah schreef: In Netwerk aandacht voor de situatie van gevluchte Assyrische christenen in het noorden van Irak. Samen met ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind reisde Netwerk door het gebied en sprak met christenen die op de vlucht zijn geslagen voor het aanhoudende geweld.
Wat heeft dat van doen met de situatie in Afghanistan?
ja, Hearts and Minds van de moslims alleen.
Het gaat om Afghanen, die toevallig ook moslim zijn. En je moet niet alle moslims over één kam scheren. Binnen het christendom zijn er ook grote verschillen tussen de verschillende stromingen.
Die blaast zichzelf ook niet op, nee, de Islam moeten we koest houden.
Ook niet alle moslims blazen zichzelf op. Misschien zou je je eens moeten verdiepen in de Alevieten.
Niet Engeland wordt aangeklaagd, nee Israel's Tzipi Livni zal worden gearresteerd als ze naar Engeland zou gaan, Want ze heeft haar land verdedigd.
In Engeland kunnen mensen nu eenmaal worden aangeklaagd wegens misdaden tegen de mensheid, waar ook ter wereld gepleegd.
In Afghanistanhelpen we niet, want we zitten daar gewoon tgv 9/11.
Omdat Al-Quaida daar zou zitten, evenals Bin Laden. Net zoals Saddam Hoessein zou beschikken over massavernietigingswapens.
Tegen zijn beloftes in stuurt Obama alleen maar meer troepen, en krijgt er bij voorbaat al de Nobelprijs voor.
Misschien moet je de motivatie van het comité eens goed lezen.
Of treed ik nu buiten mijn kader?
Je beredeneert alles enkel vanuit je eigen kader. Misschien zou je je eens moeten verdiepen in de motivatie van andere mensen.
Ach Arafat kreeg ook de Nobelprijs, die instelling is een belediging voor de mensheid.
Ik heb me eens wat verdiept in de koran en ben nogal geschrokken.
Ook al eens gedaan?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Josephus

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Ik heb me eens wat verdiept in de koran en ben nogal geschrokken.
Ook al eens gedaan?
De vraag is hier niet wat jij of ik van de Koran vinden. De vraag is hier of het een taak is voor de Nederlandse overheid om religieuze geschriften (welke dan ook) te verspreiden. Freek merkte al (m.i. terecht) op dat je bij deze actie op zijn minst vraagtekens kunt zetten, gezien de scheiding van kerk en staat die we hier hebben.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Joannah

Bericht door Joannah »

Josephus schreef:
Joannah schreef:Ik heb me eens wat verdiept in de koran en ben nogal geschrokken.
Ook al eens gedaan?
De vraag is hier niet wat jij of ik van de Koran vinden. De vraag is hier of het een taak is voor de Nederlandse overheid om religieuze geschriften (welke dan ook) te verspreiden. Freek merkte al (m.i. terecht) op dat je bij deze actie op zijn minst vraagtekens kunt zetten, gezien de scheiding van kerk en staat die we hier hebben.
Sinds het wet is dat iedereen evenveel (religieuze) rechten heeft en discriminatie een doodzonde is, en de Islam een veel sterkere en sneller verbreidende identiteit heeft, gebaseerd op discriminatie (dhimmitude), kun je op je vingers natellen, dat we jaren geleden al, begonnen zijn aan een langzame zelfmoord van onze eigen waarden en normen, al dan niet religieus gemotiveerd.

Dus, de polarisatie in ogenschouw nemend, gaan we er zowiezo aan, via D66 of PVV, linksom of rechtsom, het moment komt.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Tom A Hawk

Bericht door Tom A Hawk »

Joannah schreef:
Tom A Hawk schreef:
Joanna schreef: Het is al hemelschreiend dat we een land helepn, waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan
Ik hoor dit vaker. Maar is dit een christelijke reactie? Wat zou Jezus doen?
Galaten 6:10 schreef:Laten we dus, in de tijd die ons nog rest, voor iedereen het goede doen, vooral voor onze geloofsgenoten.
Jij stelt: Doe alleen goed aan hen die jou goed doen. En je gebruikt daarbij het woord "hemelschreiend".

Maar Paulus zegt: Iedereen.

En wat zegt Jezus?
Mat 5:43-45 schreef: Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Ik denk dat je dus beter iets anders naar de hemel kunt schreien.
Ik denk niet dat de Koran's naar Afghanistan representatief zijn voor het nederlandse, christelijke naastenliefde-beleid, wat je beschijft.
Zoals je quote, vooral voor onze geloofsgenoten, dat zijn moslims niet, wel?
Ga dan liever bijbels uitdelen aan bejaardenhuizen, die mensjes hebben nog maar weinig tijd die hen rest.
Misschien had ik je hele zin moeten citeren aangezien jij die niet onthouden hebt.
Je schreef:Het is al hemelschreiend dat we een land helepn, waar bekering tot christendom de doodstraf in de Wet heeft staan en nu dit weer.
Daaruit begrijp ik:
Dát we de Afghanen überhaupt helpen is al een schande.
En nu geven we ze ook nog Korans.

Dat tweede deel ik met je, dat eerste is aantoonbaar onbijbels.
Paulus schreef:...voor iedereen het goede doen, vooral voor onze geloofsgenoten
Dus: niet alleen goed doen aan geloofsgenoten, maar óók aan hen die een andere god dienen. Dát is wat de Bijbel ons leert. En in Paulus' tijd waren die echt niet sympathieker dan anno 2009.
vlinder

Bericht door vlinder »

Tom A Hawk schreef: Wat zou Jezus doen?
In ieder geval geen Korans uitdelen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Joannah

Bericht door Joannah »

vlinder schreef:
Briljant!
Marnix

Bericht door Marnix »

:)

Maar Hij zou vast niet tegen het helpen van Afghanen zijn.... Dus wie zegt "Het is sowieso schandelig dat we hen helpen" moet zich nog maar eens achter de oren krabben.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Joannah schreef:
vlinder schreef:
Briljant!
Een betere vraag is: wat zou Jezus wel doen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Joannah

Bericht door Joannah »

Marnix schreef::)

Maar Hij zou vast niet tegen het helpen van Afghanen zijn.... Dus wie zegt "Het is sowieso schandelig dat we hen helpen" moet zich nog maar eens achter de oren krabben.
Ik hoef mijzelf echt niet achter de oren te krabben om het als common sense te zien dat er in Afrika gesnakt wordt naar bijbels en voedsel.
Hier sterven ook nog eens duizenden kinderen per jaar een hongerdood.
terwijl de Emiraten en S-Arabie van gekkigheid niet weten wat ze met de oliedollars moeten doen,
met prive -jumbo's naar Marbella gaan op vakantie en mercedessen van puur goud ontwerpen, o ja je kunt tegenwoordig ook skieen in de woestij op echte sneeuw.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Joannah schreef:

Ik hoef mijzelf echt niet achter de oren te krabben om het als common sense te zien dat er in Afrika gesnakt wordt naar bijbels en voedsel.
terwijl de Emiraten en S-Arabie van gekkigheid niet weten wat ze met de oliedollars moeten doen,
met prive -jumbo's naar Marbella gaan op vakantie en mercedessen van puur goud ontwerpen, o ja je kunt tegenwoordig ook skieen in de woestij op echte sneeuw.
ja, je bent echt helder :bobo
Maar wat een olie-sjeik en olie-dollars nu met het helpen van Afghanen te maken heeft :jongle
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Joannah schreef:

De Emiraten en Saudi Arabie liggen duizenden kilometers van Afghanistan af. Dus wat klets je nou. Die landen liggen dichter bij een hoop Afrikaanse landen... Je liefdeloze en negatieve houding leidt blijkbaar ook nog eens tot ongenuanceerde, rare uitspraken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Joannah

Bericht door Joannah »

Marnix schreef:
Joannah schreef:

De Emiraten en Saudi Arabie liggen duizenden kilometers van Afghanistan af. Dus wat klets je nou. Die landen liggen dichter bij een hoop Afrikaanse landen... Je liefdeloze en negatieve houding leidt blijkbaar ook nog eens tot ongenuanceerde, rare uitspraken.
Maar dichterbij dan wij.En het zijn hun broeders (in taal, geloof cultuur, en volksaard)
De westerse arrogantie dat wij zo verschrikkelijk goed en gul zijn, dat we iedereen willen helpen, stuit me tegen de borst.
Het hele midden Oosten stookt de palestijnen en Hezbolla op tegen israel, en de EU betaalt de rekeningen wel
Zo betalen we 2 keer voor de olie.
Als onze hulp vanuit christelijke motieven plaatsvond, zouden we ook wel wat meer toezien op een maatschappij die liefde ipv lust tot hoogste goed heeft verheven, om maar een voorbeeld te noemen.Op die Balkenende normen en waarden zit ik b.v.nog steeds te wachten....
Plaats reactie