jvdg schreef:Bureaucraat schreef: Er is ook nog een andere werkelijk dan die van de biblebelt, maar velen hier denk dat de wereld ophoudt bij de grenzen van de eigen comfortzone.
Ik ben bang dat de door jouw gestipuleerde biblebelt meer over de grenzen van de eigen comfortzone komt dan jij denkt.
Dat is slechts bij een beperkt aantal mensen het geval. Hoe zou jij trouwens anders de sympathie voor Wilders onder een gedeelte van de reformatorische achterban willen typeren
Je bent behept met een voor jouw vaststaand vooroordeel c.q. karikatuur waarvan je niet het minste besef hebt wat zich werkelijk afspeelt in de door jou verafschuwde cultuur.
Ik maak onderdeel uit van die cultuur, de meeste van mijn familieleden behoren tot dezelfde groep, evenals veel van mijn vrienden. Ik kan dus behoorlijk goed beoordelen welke sentimenten er leven.
Jij weegt alleen woorden, jij ziet aan wat voor ogen is. En daardoor loop je voortdurend in valkuilen die door jouw arrogante opstelling worden gecreëerd.
Wat in hoofden van mensen zit, kan ik niet beoordelen. Ik moet mijn oordeel dus laten afhangen van de woorden die zij spreken. En in welke valkuilen val ik?
Ik wenste wel dat je jezelf eens echt zou verdiepen in de reformatorische drijfveren, zonder daarbij het oordeel van sommige mensen tot norm en kenteken daarvan te verheffen.
Het is natuurlijk wel aardig om te spreken over 'sein' en 'sollen', maar ik laat me vooral leiden door het 'sein'.
Jouw kritiek komt op mij wel heel simplistisch over.
Dat mag je vinden. Vaststaat dat er hier mensen reageren die niet begrijpen dat de Nederlandse troepen in Afghanistan pas succesvol kunnen zijn als de Afghanen zelf achter het Nederlandse beleid staan. Of het uitdelen van korans de geijkte methode is, is een vraag, maar voor veel moslims is het hebben van een koran een zeer waardevol bezit.
Het wetenschappelijk niveau van die kritiek is al evenzeer te laken.
Waarom zou ik me op een bepaald niveau moeten begeven als andere participanten in de discussie dat ook niet doen?
En kom ons dan vertellen waar wij helemaal fout in zijn.
Het gaat niet om fout zijn, het gaat erom dat je je kunt verdiepen in waarden van andere culturen. Het is niet fout als je dat niet kunt, maar het pleit ook niet voor je.