Het grote WEERTOPIC

Rens

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Rens »

óéps.............dat voelt écht koud aan.............

stuur een zwik hierheen............hebben we weer een elfstedentocht!!! yippieeeeeeeeeeeeeee
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
albion schreef:Het regent hier nogal (nu is het even droog). Ik vraag me af hoe het onderweg zal zijn. Hoe is het weer bij jullie.
Wij rijden vanaf Rotterdam over Amersfoort - Zwolle naar Kampen. Is het bij jullie bar en boos of redelijk? Ik zal ook wel even naar het weerbericht luisteren moet ik wel snel zijn :)
Hier regent het wel, maar niet buitensporig. Genoeg om behoorlijk nat van te worden, dat wel...
Voor deze postbode viel het vanmiddag nog aardig mee! Weer bijna 4 uur onderweg geweest(had 2 stuks huis-aan-huisfolders: C1000 en Gamma). De laatste begint vandaag met kerstbomenverkoop. Kunnen de mensen de heidense gewoonte van het 'lichtjesfeest' weer in huis halen. Een kerstboom heeft toch echt niets met kerst te maken! Het woord 'Kerst' is toch een verbastering van Christus, als ik mij niet vergis :quoi
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:[Voor deze postbode viel het vanmiddag nog aardig mee! Weer bijna 4 uur onderweg geweest(had 2 stuks huis-aan-huisfolders: C1000 en Gamma).
Wil je de volgende keer wel terugzwaaien als ik naar je zwaai ::svp
~~Soli Deo Gloria~~
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:[Voor deze postbode viel het vanmiddag nog aardig mee! Weer bijna 4 uur onderweg geweest(had 2 stuks huis-aan-huisfolders: C1000 en Gamma).
Wil je de volgende keer wel terugzwaaien als ik naar je zwaai ::svp
Ik heb u niet gezien, maar ik moet zeggen dat het ook niet altijd mogelijk is om te zwaaien, als je heel pak op je arm hebt bv.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Na het grote pak sneeuw, en de wind die er op volgde:

Today Sunny with cloudy periods. Wind up to 15 km/h. High minus 22. Wind chill minus 32. Tonight A few clouds. Wind up to 15 km/h. Low minus 26. Wind chill minus 32. Tuesday Increasing cloudiness. 60 percent chance of flurries late in the day. High minus 16. Wednesday A mix of sun and cloud. Low minus 20. High minus 17. Thursday Sunny. Low minus 21. High minus 16. Friday Cloudy with 40 percent chance of flurries. Low minus 16. High minus 12. Saturday Sunny. Low minus 27. High minus 23. Sunday Sunny. Low minus 26. High minus 22.

City of Edmonton - St. Albert - Sherwood Park.
Today..Sunny with cloudy periods. Wind up to 15 km/h. High minus 22.
Wind chill minus 32.
Tonight..A few clouds. Wind up to 15 km/h. Low minus 26. Wind chill
minus 32.
Tuesday..Increasing cloudiness. 60 percent chance of flurries late in
the day. High minus 16.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
henriët

Bericht door henriët »

Verwachting tot morgen middernacht
maandag 07 december en dinsdag 08 december 2009
Vanavond van het zuidwesten uit regen
Van het zuidwesten uit neemt de bewolking verder toe en in de loop van de avond gaat het nu en dan regenen. De wind is zuidoost en draait naar oost, is matig, kracht 3 tot 4, aan zee vrij krachtig, 5.

Vannacht is het bewolkt en het regent van tijd tot tijd. De minimumtemperatuur ligt rond 5 graden. De wind draait van zuidoost naar west en is zwak tot matig, aan de westkust vrij krachtig, 5.

Morgen is er veel bewolking en in het noordoosten valt nog wat lichte motregen
. In de zuidelijke helft van het land is er kans op wat zon en vallen er enkele buien. In de avond wordt het overal droog. Het wordt ongeveer 8 graden. De wind komt meest uit westelijke richtingen en is afgenomen tot zwak of matig, rond kracht 3.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik hoop toch zo dat het donderdag avond droog is! Dan kan de viering buiten doorgaan en kunnen we meer mensen bereiken!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Eena antal "weericonen" voorspellen een koudegolf vanaf half december. Ik ben benieuwd. Lijkt me wel wat... witte kerst en schaatsen tussen Kerst en Oud en Nieuw :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Marnix schreef:Eena antal "weericonen" voorspellen een koudegolf vanaf half december. Ik ben benieuwd. Lijkt me wel wat... witte kerst en schaatsen tussen Kerst en Oud en Nieuw :)
In het Openluchtmuseum in Arnhem ;)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

-28 vanmorgen...

beetje 'ijsmist'
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

JolandaOudshoorn schreef:Ik hoop toch zo dat het donderdag avond droog is! Dan kan de viering buiten doorgaan en kunnen we meer mensen bereiken!
En ik hoop dat het ook dondermiddag droog is!!!
Marnix

Bericht door Marnix »

Mister schreef:
Marnix schreef:Eena antal "weericonen" voorspellen een koudegolf vanaf half december. Ik ben benieuwd. Lijkt me wel wat... witte kerst en schaatsen tussen Kerst en Oud en Nieuw :)
In het Openluchtmuseum in Arnhem ;)
nee..... daar kan je sowieso niet met Noren op... :) Wat me wel wat lijkt is gewoon lekker op natuurijs schaatsen, het liefst in de Biesbos, de uiterwaarden van de Rijn etc. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
caprice

Bericht door caprice »

Oude-Waarheid schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik hoop toch zo dat het donderdag avond droog is! Dan kan de viering buiten doorgaan en kunnen we meer mensen bereiken!
En ik hoop dat het ook dondermiddag droog is!!!
Ik ook, en vooral 's ochtends ook. :).
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Buienradar: Sneeuw in aantocht

ROTTERDAM - De eerste sneeuwval van deze winter wordt volgende week verwacht. Dat zegt althans Edwin Rijkaart van buienradar.nl. De website kan met behulp van eigen meetwerk sneeuwval zien.
De eerste sneeuwval in Nederland wordt volgende week verwacht volgens de weermodellen.

Normaal gesproken kan de buienradar niet zien of neerslag in de vorm van regen of sneeuw valt. Met behulp van waarnemingen op de grond kan dat wel en is het mogelijk de radarbeelden te corrigeren. Buienradar beschikt hiervoor over een netwerk van 7500 waarnemers. Deze kunnen aangeven of er sneeuw of regen valt.

''De eerste sneeuwval in Nederland wordt volgende week verwacht. Of dat ook echt gaat gebeuren is natuurlijk altijd de vraag maar wij zijn er klaar voor'' zegt Edwin Rijkaart van Buienradar. De 7500 waarnemers geven iedere dag hun weerwaarnemingen door aan het netwerk 360.org. Het netwerk bestaat uit particulieren die naar buiten kijken en handmatig aangeven wat ze zien maar ook uit automatische weerstations en weeramateurs die waarnemingen doorgeven.

Buienradar zet dit seizoen vol in op de winter. Edwin Rijkaart hierover: ''Vorig jaar hebben we een voorzichtige aanzet gemaakt met winterradar.nl maar dit jaar gaan we helemaal los. We laten sneeuwhoogtes zien in de populaire wintersportgebieden maar geven ook een sneeuwverwachting voor de komende dagen. Daarnaast laten we de ijsaangroei zien in Nederland''.

De sneeuwval is te volgen op buienradar.nl
~~Soli Deo Gloria~~
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

wow... ik vind sneeuw geweldig!!!

na de eerste dag dan, want die eerste dag snapt de helft van autorijdend nederland nog niet dat je dan wat rustiger aan moet doen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten