Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Zita
Moderator

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [2]

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:Vanavond gehoord: een interkerkelijke dienst, met collecte voor de GBS

Psalmen:
Ps. 79 : 4
Ps. 25 : 2, 6
Ps. 3 : 2, 4
Ps. 145 : 6

Schriftlezing:
Ezechiël 16 : 1-14

Tekst:
EZECHIËL 16 : 6-8
Als Ik bij u voorbijging, zo zag Ik u, vertreden zijnde in uw bloed, en Ik zeide tot u in uw bloed: Leef; ja, Ik zeide tot u in uw bloed: Leef!
Ik heb u tot tien duizend, als het gewas des velds, gemaakt; en gij zijt gegroeid, en groot geworden, en zijt gekomen tot grote sierlijkheid; uw borsten zijn vast geworden, en uw haar is gewassen, doch gij waart naakt en bloot.
Als Ik nu bij u voorbijging, zag Ik u, en ziet, uw tijd was de tijd der minne; zo breidde Ik Mijn vleugel over u uit, en dekte uw naaktheid; ja, Ik zwoer u, en kwam met u in een verbond, spreekt de Heere HEERE en gij werdt de Mijne.

THEMA:
GODS LIEFDEVOLLE ONTFERMING OVER ZIJN VOLK
1. Hoe God Zijn volk vindt
2. Wat Hij beveelt
3. Wat Hij doet

Ds. wilde citerten uit de kanttekeningen, maar in de Westerkerk bleek (tot verwonderering van ds.) de Statenbijbel er alleen nog maar voor de sier te liggen. Hij moest dus extra vragen of hij een Statenbijbel met kanttekeningen mocht krijgen...
Dit klopt toch niet? Een Statenbijbel onder glas voor de sier? Goed, het kan een duur oud exemplaar zijn, maar dan moet er op de kansel toch wel een Bijbel met kanttekeningen aanwezig zijn?
kon de GBS niet meteen een presentexemplaar overhandigen?
Overigens slopen de predikanten bij mij in de gemeente de plaat regelmatig van de kanselbijbel af.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Vanavond gehoord een tijdrede voor de SGP. In een CGK-kerk, door een HHK-dominee, met onder het gehoor een CGK-dominee, GG-dominee, GG-ambtsdragers en luisteraars uit alle kerken. Met recht een interkerkelijke bijeenkomst, met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt; en ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 07 okt 2009, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Grace

Bericht door Grace »

Erasmiaan schreef:Vanavond gehoord een tijdrede voor de SGP. In een CGK-kerk, door een HHK-dominee, met onder het gehoor een CGK-dominee, GG-dominee, GG-ambtsdragers en luisteraars uit alle kerken. Met recht een interkerkelijke bijeenkomst, met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt.
Is dat nog na te luisteren?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Grace schreef:
Erasmiaan schreef:Vanavond gehoord een tijdrede voor de SGP. In een CGK-kerk, door een HHK-dominee, met onder het gehoor een CGK-dominee, GG-dominee, GG-ambtsdragers en luisteraars uit alle kerken. Met recht een interkerkelijke bijeenkomst, met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt.
Ik hoop het. CGK Barendrecht.
Grace

Bericht door Grace »

Erasmiaan schreef:
Grace schreef:
Wat heeft jouw in die bijzondere boodschap aangesproken?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Dat deel ik liever niet op een openbaar forum.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Erasmiaan schreef:
Grace schreef:
zit op slot op audioserver....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:Vanavond gehoord een tijdrede voor de SGP. In een CGK-kerk, door een HHK-dominee, met onder het gehoor een CGK-dominee, GG-dominee, GG-ambtsdragers en luisteraars uit alle kerken. Met recht een interkerkelijke bijeenkomst, met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt; en ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Ik weet niet of dergelijke boodschap nog maar zelden gehoord wordt?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mister schreef:
Erasmiaan schreef:Vanavond gehoord een tijdrede voor de SGP. In een CGK-kerk, door een HHK-dominee, met onder het gehoor een CGK-dominee, GG-dominee, GG-ambtsdragers en luisteraars uit alle kerken. Met recht een interkerkelijke bijeenkomst, met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt; en ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Ik weet niet of dergelijke boodschap nog maar zelden gehoord wordt?
Een opmerking als "met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt" zegt alleen iets over degene die de opmerking maakt. Vanuit zijn/haar perspectief kan het zo zijn dat er iets is gezegd dat hij/zij anders niet vaak te horen krijgt. Maar diezelfde boodschap kan maar zo zondag aan zondag te horen zijn, alleen dan op andere plekken dan waar de opmerker zich zondags bevindt.
Zo'n opmerking zegt me dus weinig of niets.
~~Soli Deo Gloria~~
Bert Mulder
Contacteer:

Hendrikus schreef: Een opmerking als "met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt" zegt alleen iets over degene die de opmerking maakt. Vanuit zijn/haar perspectief kan het zo zijn dat er iets is gezegd dat hij/zij anders niet vaak te horen krijgt. Maar diezelfde boodschap kan maar zo zondag aan zondag te horen zijn, alleen dan op andere plekken dan waar de opmerker zich zondags bevindt.
Tja, misschien betekent dat dat je beter thuis bent in de HHK...

Denk dat die ds. altijd ongeveer hetzelfde preken zou....
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 07 okt 2009, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:
Hendrikus schreef: Een opmerking als "met een boodschap die maar zelden nog gehoord wordt" zegt alleen iets over degene die de opmerking maakt. Vanuit zijn/haar perspectief kan het zo zijn dat er iets is gezegd dat hij/zij anders niet vaak te horen krijgt. Maar diezelfde boodschap kan maar zo zondag aan zondag te horen zijn, alleen dan op andere plekken dan waar de opmerker zich zondags bevindt.
Tja, misschien betekend dat dat je beter thuis bent in de HHK...

Denk dat die ds. altijd ongeveer hetzelfde preken zou....
Betekent schrijven we hier met een t, maar verder kan ik weinig met je opmerking, Bert.
~~Soli Deo Gloria~~
Bert Mulder
Contacteer:

Hendrikus schreef: Betekent schrijven we hier met een t, maar verder kan ik weinig met je opmerking, Bert.
Bericht aangepast....

Nou ja, ik zit nu al voor 33 jaar onder de engelsen....
Auto

Bericht door Auto »

ON TOPIC !
Bert Mulder
Contacteer:

Auto schreef:ON TOPIC !
ja Baas!!

:garde :yahoo
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

's morgens een indringende en confronterende en pijnlijke preek over 2 Sam 13. "Spreken is zilver en zwijgen is fout" Ik moet nu goed gaan nadenken wat ik hiermee moet gaan doen.
's avonds een bemoedigende preek over de wederkomst (hC v&a 57) Je zou verlangen dat de wederkomst gisteren had plaatsgevonden, dan vandaag!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie