kon de GBS niet meteen een presentexemplaar overhandigen?-DIA- schreef:Vanavond gehoord: een interkerkelijke dienst, met collecte voor de GBS
Psalmen:
Ps. 79 : 4
Ps. 25 : 2, 6
Ps. 3 : 2, 4
Ps. 145 : 6
Schriftlezing:
Ezechiël 16 : 1-14
Tekst:
EZECHIËL 16 : 6-8
Als Ik bij u voorbijging, zo zag Ik u, vertreden zijnde in uw bloed, en Ik zeide tot u in uw bloed: Leef; ja, Ik zeide tot u in uw bloed: Leef!
Ik heb u tot tien duizend, als het gewas des velds, gemaakt; en gij zijt gegroeid, en groot geworden, en zijt gekomen tot grote sierlijkheid; uw borsten zijn vast geworden, en uw haar is gewassen, doch gij waart naakt en bloot.
Als Ik nu bij u voorbijging, zag Ik u, en ziet, uw tijd was de tijd der minne; zo breidde Ik Mijn vleugel over u uit, en dekte uw naaktheid; ja, Ik zwoer u, en kwam met u in een verbond, spreekt de Heere HEERE en gij werdt de Mijne.
THEMA:
GODS LIEFDEVOLLE ONTFERMING OVER ZIJN VOLK
1. Hoe God Zijn volk vindt
2. Wat Hij beveelt
3. Wat Hij doet
Ds. wilde citerten uit de kanttekeningen, maar in de Westerkerk bleek (tot verwonderering van ds.) de Statenbijbel er alleen nog maar voor de sier te liggen. Hij moest dus extra vragen of hij een Statenbijbel met kanttekeningen mocht krijgen...
Dit klopt toch niet? Een Statenbijbel onder glas voor de sier? Goed, het kan een duur oud exemplaar zijn, maar dan moet er op de kansel toch wel een Bijbel met kanttekeningen aanwezig zijn?
Overigens slopen de predikanten bij mij in de gemeente de plaat regelmatig van de kanselbijbel af.