Het grote WEERTOPIC

Droelie
Contacteer:

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Droelie »

albion schreef:Nog geen druppeltje regen, het waaide heel even vanmiddag en geen onweer gehad.
't zonnige zuiden! :huhu
\

Eh..eh.. ik zit verder naar het zuiden dan jij en hier heeft het keihard geonweerd en geregend... :huhu
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

Waar blijft die storm nou???
En die regen???
Kan ik alsnog de tuin gaan sproeien! :nananere
Leer mij volgen mét mijn vragen...
albion

Bericht door albion »

Droelie schreef:
albion schreef:Nog geen druppeltje regen, het waaide heel even vanmiddag en geen onweer gehad.
\

Eh..eh.. ik zit verder naar het zuiden dan jij en hier heeft het keihard geonweerd en geregend... :huhu
Nou wij missen vaak een bui. Volgens mijn schoonvader komt het omdat er nu een dam ligt van ons eiland naar het andere eiland. Je kunt in een dorpje verderop zijn en daar regent het keihard, terwijl er bij ons geen druppel valt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Hier stelde het weinig voor. Een bui, wat gerommel in de verte, een paar pittige flitsen. En dat was het dan....
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Ook hier weinig vuiltjes aan de lucht.

Dat weeralarm is weer waardeloos gebleken.
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:Hier stelde het weinig voor. Een bui, wat gerommel in de verte, een paar pittige flitsen. En dat was het dan....
Maar ik las in de krant dat er wel een vrouw is overleden getroffen door de bliksem terwijl ze de koeien naar binnen wilde halen...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

albion schreef:
Droelie schreef:
\

Nou wij missen vaak een bui. Volgens mijn schoonvader komt het omdat er nu een dam ligt van ons eiland naar het andere eiland. Je kunt in een dorpje verderop zijn en daar regent het keihard, terwijl er bij ons geen druppel valt.
Ik denk niet dat een bui zich laat tegenhouden door een dam. Het kenmerk van een bui is dat deze plaatselijk is. Woon je in de stad dan zie dat niet zo. Woon je meer in de vlakte dan zie je soms buien die niet bij jou komen. Daardoor ontstaan er allerlei weersverhalen. Rond Gouda in de polders hoor je vaak dat buien de Lek niet overkunnen. Dat kunnen ze zeker wel. Alleen soms waaien ze van west naar oost of van oost naar west. Dan blijven ze achter de Lek. Inderdaad.

Het weeralarm is een goed instituut.
Het is geen profetie, maar geeft aan wat kán gebeuren.
Vanmiddag hoorde ik iemand van Meteoconsult op de radio. Die gaf aan dat de weersituatie heel complex was vandaag. Ze wisten vanmorgen eigenlijk ook niet wat ze ervan zeggen moesten. De computers sprongen van het ene naar het andere model. Dat het KNMI kiest voor een alarm is dan heel goed.

En er zijn pittige buien gevallen. Alleen lang niet overal.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Op het KNMI Meetstation ELL in Limburg is vandaag
37,0 graden
gemeten

Dat mag wel extreem warm heten!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

jvdg schreef:Ook hier weinig vuiltjes aan de lucht.

Het blijven verwachtingen !
De meterologen zijn niet degene die het weer maken,
dat doet er maar EEN !
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:Ook hier weinig vuiltjes aan de lucht.

Het heeft bij ons wel even geonweerd en hard gewaaid. Regen viel er ook, een korte maar krachtige bui.
Gelukkig is iedereen heelhuids in de sporthal aangekomen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

tjonge zeg, we bleven gisteren uit voorzorg op de camping, stel je voor dat de luifel eraf gaat, maar dr was niks aan de hand
een beetje harde wind een halfuurtje
en daarna een spatje regen

gelukkig viel t allemaal mee
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

maandag 24 augustus en dinsdag 25 augustus 2009
Vanochtend volop zon, vanmiddag ook wolken. Warm
De zon schijnt volop. Vanmiddag komt er in het westen hogere bewolking opzetten. Daar kan mogelijk een spat regen uit vallen, veel zal het niet zijn. Tegen de avond is er zeer lokaal een onweersbui mogelijk. Het wordt warm met een middagtemperatuur rond de 28 graden. De wind is zuidoostelijk, zwak tot matig, rond kracht 3, vanochtend aan de kust soms vrij krachtig, 5. Vanavond wordt de wind veranderlijk en zwak.

Komende nacht de meeste bewolking in het oosten van het land, langs onze oostgrens kans op een bui en in Limburg misschien ook onweer. Elders in het land zijn er ook opklaringen en blijft het zo goed als droog. Het koelt af naar zo'n 15 graden. De wind is zwak en komt uit een zuidelijke richting.

Ook dinsdag overdag in het oosten tamelijk veel bewolking, daar af en toe buiige regen en kans op onweer en windstoten. In het westen van het land zijn er perioden met zon en blijft het meest droog. De middagtemperatuur ligt rond 23 graden. De wind is west tot zuidwest en zwak tot matig, rond kracht 3, aan zee nu en dan vrij krachtig, 5.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

henriët schreef:maandag 24 augustus en dinsdag 25 augustus 2009
Vanochtend volop zon, vanmiddag ook wolken. Warm
De zon schijnt volop. Vanmiddag komt er in het westen hogere bewolking opzetten. Daar kan mogelijk een spat regen uit vallen, veel zal het niet zijn. Tegen de avond is er zeer lokaal een onweersbui mogelijk. Het wordt warm met een middagtemperatuur rond de 28 graden. De wind is zuidoostelijk, zwak tot matig, rond kracht 3, vanochtend aan de kust soms vrij krachtig, 5. Vanavond wordt de wind veranderlijk en zwak.

Komende nacht de meeste bewolking in het oosten van het land, langs onze oostgrens kans op een bui en in Limburg misschien ook onweer. Elders in het land zijn er ook opklaringen en blijft het zo goed als droog. Het koelt af naar zo'n 15 graden. De wind is zwak en komt uit een zuidelijke richting.

Ook dinsdag overdag in het oosten tamelijk veel bewolking, daar af en toe buiige regen en kans op onweer en windstoten. In het westen van het land zijn er perioden met zon en blijft het meest droog. De middagtemperatuur ligt rond 23 graden. De wind is west tot zuidwest en zwak tot matig, rond kracht 3, aan zee nu en dan vrij krachtig, 5.
Vandaag de korte broek nog, morgen waarschijnlijk niet meer.
Lassie

Bericht door Lassie »

hier ook zo... lekker de korte broek aan.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ik doe maar geen korte rok aan vandaag...
Gesloten