\albion schreef:Nog geen druppeltje regen, het waaide heel even vanmiddag en geen onweer gehad.
't zonnige zuiden!
Eh..eh.. ik zit verder naar het zuiden dan jij en hier heeft het keihard geonweerd en geregend...

\albion schreef:Nog geen druppeltje regen, het waaide heel even vanmiddag en geen onweer gehad.
't zonnige zuiden!
Nou wij missen vaak een bui. Volgens mijn schoonvader komt het omdat er nu een dam ligt van ons eiland naar het andere eiland. Je kunt in een dorpje verderop zijn en daar regent het keihard, terwijl er bij ons geen druppel valt.Droelie schreef:\albion schreef:Nog geen druppeltje regen, het waaide heel even vanmiddag en geen onweer gehad.
't zonnige zuiden!
Eh..eh.. ik zit verder naar het zuiden dan jij en hier heeft het keihard geonweerd en geregend...
Maar ik las in de krant dat er wel een vrouw is overleden getroffen door de bliksem terwijl ze de koeien naar binnen wilde halen...Hendrikus schreef:Hier stelde het weinig voor. Een bui, wat gerommel in de verte, een paar pittige flitsen. En dat was het dan....
Ik denk niet dat een bui zich laat tegenhouden door een dam. Het kenmerk van een bui is dat deze plaatselijk is. Woon je in de stad dan zie dat niet zo. Woon je meer in de vlakte dan zie je soms buien die niet bij jou komen. Daardoor ontstaan er allerlei weersverhalen. Rond Gouda in de polders hoor je vaak dat buien de Lek niet overkunnen. Dat kunnen ze zeker wel. Alleen soms waaien ze van west naar oost of van oost naar west. Dan blijven ze achter de Lek. Inderdaad.albion schreef:Nou wij missen vaak een bui. Volgens mijn schoonvader komt het omdat er nu een dam ligt van ons eiland naar het andere eiland. Je kunt in een dorpje verderop zijn en daar regent het keihard, terwijl er bij ons geen druppel valt.Droelie schreef:\albion schreef:Nog geen druppeltje regen, het waaide heel even vanmiddag en geen onweer gehad.
't zonnige zuiden!
Het blijven verwachtingen !jvdg schreef:Ook hier weinig vuiltjes aan de lucht.
Dat weeralarm is weer waardeloos gebleken.
Het heeft bij ons wel even geonweerd en hard gewaaid. Regen viel er ook, een korte maar krachtige bui.jvdg schreef:Ook hier weinig vuiltjes aan de lucht.
Dat weeralarm is weer waardeloos gebleken.
Vandaag de korte broek nog, morgen waarschijnlijk niet meer.henriët schreef:maandag 24 augustus en dinsdag 25 augustus 2009
Vanochtend volop zon, vanmiddag ook wolken. Warm
De zon schijnt volop. Vanmiddag komt er in het westen hogere bewolking opzetten. Daar kan mogelijk een spat regen uit vallen, veel zal het niet zijn. Tegen de avond is er zeer lokaal een onweersbui mogelijk. Het wordt warm met een middagtemperatuur rond de 28 graden. De wind is zuidoostelijk, zwak tot matig, rond kracht 3, vanochtend aan de kust soms vrij krachtig, 5. Vanavond wordt de wind veranderlijk en zwak.
Komende nacht de meeste bewolking in het oosten van het land, langs onze oostgrens kans op een bui en in Limburg misschien ook onweer. Elders in het land zijn er ook opklaringen en blijft het zo goed als droog. Het koelt af naar zo'n 15 graden. De wind is zwak en komt uit een zuidelijke richting.
Ook dinsdag overdag in het oosten tamelijk veel bewolking, daar af en toe buiige regen en kans op onweer en windstoten. In het westen van het land zijn er perioden met zon en blijft het meest droog. De middagtemperatuur ligt rond 23 graden. De wind is west tot zuidwest en zwak tot matig, rond kracht 3, aan zee nu en dan vrij krachtig, 5.