Deze wens heb ik al een aantal jaren, eigenlijk is die ontstaan na het overlijden van mijn grootouders (ik was een jaar of 20).Hendrikus schreef:Dat is mooi, en jij weet dat je wens ook gehonoreerd zal worden.fluitje schreef:Ik heb mijn wens op papier staan voor het geval ik kom te overlijden m.b.t. de rouwdienst.
Mijn wens is dat Gods lof wordt gezongen en Zijn Naam wordt grootgemaakt.
Dat het Evangelie van verzoening en genade wordt gebracht en aan het eind van de dienst ook de zegen van de Heere wordt uitgesproken door de predikant over de aanwezigen.
Heb er ook wat psalmen in genoemd, maar dat kan wel eens wijzigen, maar wat hierboven staat is voor mij 100% vast.
Ik heb het echter ook meegemaakt dat iemand op soortgelijke wijze een aantal wensen had m.b.t. zijn rouwdienst, maar de kerkenraad stak daar een stokje voor, want "zo zijn wij het hier niet gewend". De kinderen, die verspreid over het hele land woonden en geen van allen meer GG waren, hadden daar de grootste moeite mee. Dat leverde veel spanning en narigheid op.
Was voor het eerst dat ik een begrafenis in de GG meemaakte.
Geen orgel, geen psalmen, een woord werd gesproken over de ellendestaat, van verlossing werd niet gesproken en Christus werd niet genoemd.
Dat heeft op mij een onuitwisbare indruk gemaakt.
Ik hoop dat er dan veel collega's zullen zijn en dat zij dan het Evangelie van genade mogen horen.
overigens........... ik weet niet of de KR het zal honoreren. Wie weet woon ik dan ergens anders.
Maar ik verwacht het wel.
Maar goed............... ik hoop in bidt dat de enveloppe nog gesloten mag blijven.
(Ook een gedachte...... we willen thuiskomen bij Hem (verlangen naar wederkomst)........... we willen ook nog niet dood ............ tegenstrijdig? Maar dit kan beter in een andere topic)