Israël - Iran

Marie-Henriëtte

Re: Israël - Iran

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 04 nov 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

Dirk91 schreef:De tijd zal het leren. Inderdaad had niemand ooit kunnen denken dat ze toch nog een eigen land zouden krijgen.

Ik vind het wel merkwaardig, dat de Joden nog zulke zegeningen vandaag de dag krijgen terwijl ze Jezus verwerpen. Kun je nagaan hoe lankmoedig God nog is op dit punt.
echte bijbelkenners en gelovigen wisten natuurlijk wel degelijk dat Israel weer zou worden hersteld en de joden van heinde en verre terug zouden komen.
Door deze inmiddels waar geworden profetieen zijn ook al heel wat mensen tot geloof gekomen!Zoals Sarah vol ongeloof lachtte om de profetie van de engel,zo is ook nu weer bewezen dat God nog werkt, en zijn profetieen waar maakt.
Vergeet niet dat God de Joden heeft beloofd hen eeuwig lief te hebben, ze zijn slechts tijdelijk apartgezet om ons heidenen zalig te kunnen laten worden.Onze tijd zit er bijna op, denk ik.
En dan is Israel weer aan de beurt, ze zal gelouterd worden en God zal zijn wet in hun harten schrijven.
Sola Scriptura
backtobasic
Contacteer:

Marie-Henriëtte schreef:
Sola Scriptura schreef:
Heb jij, Solo Scriptura, er ook aan gedacht dat er een Christelijke gemeenschap woont en werkt in Iran? Ook zij worden slachtoffer als Israël onzorgvuldig te werk gaat. Daarom vereist een mogelijke aanval op Iran veel overleg en intelligentie voordat Israël Iran aanvalt. De negatieve consequenties tegenover de positieve afwegen.
klopt, al zouden ze naar de hemel gaan...maar ik schreef ff vanuit mijn passie voor israel. trouwens, er zal niks gebeuren, wat niet door God al is bepaals, zoals in Openbaring.
maar als iran aan israel komt, zijn de rapen gaar, laat dat duidelijk zijn.
Maar andersom dan als Israël Iran aanvalt? Dan zijn toch even goed de rapen gaar lijkt mij. Niemand is er mee gebaat als Iran Israël aanvalt en andersom. Een dergelijke aanval -wie er ook begint- zou zelfs kunnen leiden tot een Derde Wereld oorlog. Daarom is het belangrijk dat vijanden van de staat Israël de-radicaliseren, dit kan met behulp van geweld maar ook doormiddel van het debat. Het laatste geniet mijn persoonlijke voorkeur, het uitschakelen van bv. een Hamas of Hezbollah heeft geen zin want daarna staat er weer een andere partij op, die net weer ietsje radicaler zal zijn.

Het belangrijkste is dat de spanningen tussen de Palestijnen en Israël weggenomen worden. Hamas moet stoppen met haar terreur tegen de Joodse staat. Deze beweging moet een Palestijnse staat gaan opbouwen in Gaza in plaats van het doel om haar Joodse buren te vernietigen. Tegelijkertijd moet Israël zich terugtrekken uit bezet gebied, er was een verdelingsplan in 1947 en daar behoren zij zich aan te houden. Als zowel Israël als Hamas en Fatah zich aan de opgestelde regels houden, dan zou het toch moeten lukken om nog iets moois op te bouwen in het Heilige land. En dat wil iedereen toch.

In het geval er Vrede is in Israël, zal Ahmadinejad met zijn Iran inschikken.
deze spanningen kunnen niet weggenomen worden, marie Henriette.
Verdiep je wat meer in de Islam en al haar duivelse haat tegen alles wat niet islamitisch is, en je begrijpt het hopelijk wat beter.
israels sterkte is het enige wat de moslims eromheen er nog van weerhoudt om ze te vernietigen.
En zullen we de grenzen van Israel baseren op wat God hen heeft gegeven, ipv wat de VN er van denkt.
Ben je als Christen wel verplicht denk ik.
Sola Scriptura
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik denk dat we als christen verplicht zijn te luisteren naar wat Christus zegt.
"Mijn Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat. En men zal niet zeggen: Ziehier of ziedaar. Enz."
En wat doen veel christenen? Die zeggen: "Kijk naar het Midden-Oosten. Dáár gebeurt het!"
Tegen Jezus' eigen woord in dus.
jvdg

Bericht door jvdg »

Afgewezen schreef:Ik denk dat we als christen verplicht zijn te luisteren naar wat Christus zegt.
"Mijn Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat. En men zal niet zeggen: Ziehier of ziedaar. Enz."
En wat doen veel christenen? Die zeggen: "Kijk naar het Midden-Oosten. Dáár gebeurt het!"
Ben het helemaal met je eens.
Ik heb al eerder aangegeven deze zaken in Gods Hand te leggen en daar te houden.

Maar hoe overtuigen we backtobasic?
Zolang btb zich laat leiden door menselijke speculaties, links en rechts verzameld, is zulks vrees ik niet mogelijk.
backtobasic
Contacteer:

jvdg schreef:
Afgewezen schreef:Ik denk dat we als christen verplicht zijn te luisteren naar wat Christus zegt.
Ik heb al eerder aangegeven deze zaken in Gods Hand te leggen en daar te houden.

Zolang btb zich laat leiden door menselijke speculaties, links en rechts verzameld, is zulks vrees ik niet mogelijk.
Niets is rechts en links verzameld, maar komt alles uit de bijbel.
Hier nog een:
"Jeruzalem is als een steen die alle natieen zullen heffen, zij die hem zullen heffen, zullen zich deerlijk verwonden!"

Je kunt toch niet gedeeltes van de bijbel negeren of zeggen dat het niet waar is??
Sola Scriptura
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

backtobasic schreef:
jvdg schreef:

Hier nog een:
"Jeruzalem is als een steen die alle natieen zullen heffen, zij die hem zullen heffen, zullen zich deerlijk verwonden!"

Je kunt toch niet gedeeltes van de bijbel negeren of zeggen dat het niet waar is??
Nee, maar doe jij dat dan ook niet. En kijk eens naar het Bijbelgedeelte waarnaar ik verwijs.
backtobasic
Contacteer:

Afgewezen schreef:
backtobasic schreef:
jvdg schreef:

Hier nog een:

Nee, maar doe jij dat dan ook niet. En kijk eens naar het Bijbelgedeelte waarnaar ik verwijs.
Je hoort mij niet zeggen dat het Koninkrijk Gods hier op aarde te verwachten is, ik zeg alleen te geloven in een aantal zaken die hier op aarde nog staan te gebeuren.
Beide zaken kunnen heel goed samen gaan, lijkt me.
Sola Scriptura
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 04 nov 2009, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

backtobasic schreef:Je hoort mij niet zeggen dat het Koninkrijk Gods hier op aarde te verwachten is, ik zeg alleen te geloven in een aantal zaken die hier op aarde nog staan te gebeuren.
Beide zaken kunnen heel goed samen gaan, lijkt me.
Nee, dat lijkt me in dit verband erg tegenstrijdig.
jvdg

Bericht door jvdg »

backtobasic schreef:
jvdg schreef:

Hier nog een:

Mijn probleem met jou manier van bewijzen/onderbouwen is, dat je op voor mij volstrekt willekeurige wijze links en rechts teksten uit de bijbel bij elkaar hutselt tot één betoog.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Ik vraag me af of de Iraanse legerleiding en de werkelijke machthebbers (Khamenei) werkelijk zo stom zijn, dat ze plannen maken om Israel aan te vallen. Ze weten drommels goed dat, zodra een atoombom richting Israel wordt gelanceerd, Israle zo hard zal terug slaan, dat er in Iran de komende tienduizend jaar geen leven meer mogelijk is. Ik denk eerlijk gezegd, dat de retoriek van Ahmadinejad meer voor de buhne is.
The Groom's still waiting at the altar
jvdg

Bericht door jvdg »

Bonny schreef:Ik vraag me af of de Iraanse legerleiding en de werkelijke machthebbers (Khamenei) werkelijk zo stom zijn, dat ze plannen maken om Israel aan te vallen. Ze weten drommels goed dat, zodra een atoombom richting Israel wordt gelanceerd, Israle zo hard zal terug slaan, dat er in Iran de komende tienduizend jaar geen leven meer mogelijk is. Ik denk eerlijk gezegd, dat de retoriek van Ahmadinejad meer voor de buhne is.
Waar halen jullie al die wijsheid toch vandaan?
Relaties met de Mossad ofzo?
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Sssssttttt. :haha :haha

Nee, ik las eens een commentaar in het friesch Dagblad over de kwestie, en ik vond dat een zeer zinvolle analyse.
The Groom's still waiting at the altar
backtobasic
Contacteer:

Bonny schreef:Ik vraag me af of de Iraanse legerleiding en de werkelijke machthebbers (Khamenei) werkelijk zo stom zijn, dat ze plannen maken om Israel aan te vallen. Ze weten drommels goed dat, zodra een atoombom richting Israel wordt gelanceerd, Israle zo hard zal terug slaan, dat er in Iran de komende tienduizend jaar geen leven meer mogelijk is. Ik denk eerlijk gezegd, dat de retoriek van Ahmadinejad meer voor de buhne is.
Volgens de islamitische stroming die het in Iran voor het zeggen heeft kan de Mahdi, hun idee van de verlosser, pas komen als er nog een grote oorlog is gekoemn, ze willen oorlog om deze Mahdi als het ware op te roepen.
Sola Scriptura
Plaats reactie