Israël - Iran
Israël - Iran
De spanning tussen beide landen lopen steeds verder op. Nadat er vorige week 2 onderzeeërs door het Suez-kanaal voeren zijn er vandaag 2 oorlogsbodems richting Iran vertrokken. Dat Israël toestemming heeft om door het Suez-kanaal te varen is uitzonderlijk.
Ook Saudi Arabië schijnt het luchtruim opengesteld te hebben voor Israëlische vliegverkeer, mocht de VS geen toestemming geven om over Irak te vliegen. Beiden landen werken met Israël mee omdat ze tegen de Iraans plannen zijn.
Joe Biden gaf vorige week aan Israël niet tegen te houden.
Het lijkt er dus op dat Israël het atoomprogramma van Iran gaat vernietigen. Velen vragen af of Israël dat kan, mede vanwege het feit dat de meeste locaties (honderden) ondergronds gebouwd zijn icm de afstanden.
Dat een aanval logisch is zal de vraag niet zijn. Aanval is de beste verdediging, en men weet in Israël wat de plannen van de moellahs en Ahmadinejad zijn nl dat zodra Iran genoeg kernwapens heeft ze Israël zullen vernietigen.
Het is jammer dat een dialoog bijvoorbaat vruchteloos is in deze kwestie. Oorlogen kosten altijd mensenlevens.
Ook Saudi Arabië schijnt het luchtruim opengesteld te hebben voor Israëlische vliegverkeer, mocht de VS geen toestemming geven om over Irak te vliegen. Beiden landen werken met Israël mee omdat ze tegen de Iraans plannen zijn.
Joe Biden gaf vorige week aan Israël niet tegen te houden.
Het lijkt er dus op dat Israël het atoomprogramma van Iran gaat vernietigen. Velen vragen af of Israël dat kan, mede vanwege het feit dat de meeste locaties (honderden) ondergronds gebouwd zijn icm de afstanden.
Dat een aanval logisch is zal de vraag niet zijn. Aanval is de beste verdediging, en men weet in Israël wat de plannen van de moellahs en Ahmadinejad zijn nl dat zodra Iran genoeg kernwapens heeft ze Israël zullen vernietigen.
Het is jammer dat een dialoog bijvoorbaat vruchteloos is in deze kwestie. Oorlogen kosten altijd mensenlevens.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Sola Scriptura
Re: Israël - Iran
als iran, israel aanvalt zijn de rapen gaar. dat is politieke zelfmoord. en liggen ze zelf ook plat.
dan mogen ze van mij het hele land, heel iran, plat gooien, vrouwen kinderen alles..od zoals de Bijbel zegt; met de ban slaan.
dan mogen ze van mij het hele land, heel iran, plat gooien, vrouwen kinderen alles..od zoals de Bijbel zegt; met de ban slaan.
Wat is dit nu toch weer voor onzin!Sola Scriptura schreef:als iran, israel aanvalt zijn de rapen gaar. dat is politieke zelfmoord. en liggen ze zelf ook plat.
1. De USA zal nooit toestaan dat er een wereldwijde kernoorlog begint.
2. De gevechtskracht van Israël is zo groot dat bij een dergelijke aanval alleen Iran het haasje is.
3. In Iran is een gote tegenbeweging op gang; laten we dit soort bewegingen lekker hun gang laten gaan, dan implodeert het hele systeem vanzelf.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Israël valt Iran niet aan en daar zijn zeer veel redenen voor te noemen. Israël heeft te maken met haar reputatie die na de Gaza-oorlog behoorlijk beschadigd is geraakt. Daarnaast is er ook nog eens een Joodse gemeenschap in Iran, wat denk je wat er gebeurt met deze Joodse gemeenschap indien Israël besluit Iran te gaan bombarderen.
Het bericht van de reageerder Solo Scriptura las ik met verbazing. Als Iran Israël aanvalt dan mag Israël van jou heel Iran platgooien inclusief alle vrouwen en kinderen? Natuurlijk moet Israël terugslaan als Iran haar aanvalt, maar ik hoop dat Israël liefdevoller en wijzer is dan Iran en probeert om zo veel mogelijk onschuldige slachtoffers te voorkomen. Iets wat heel moeilijk is in een oorlog want in iedere oorlog vallen er altijd wel onschuldige slachtoffers.
Iran heeft vast en zeker het doel om zoveel mogelijk onschuldige Joodse burgers te vermoorden bij een aanval op Israël. Israël moet dit doel niet hebben als zij Iran aanvalt, zij moet haar vijand aanvallen, de Ayatollah's die nog steeds op dit moment een groot deel van het Iranese volk onderdrukken en er niet voor terug deinzen jonge studentes te vermoorden tijdens demonstraties.
Heb jij, Solo Scriptura, er ook aan gedacht dat er een Christelijke gemeenschap woont en werkt in Iran? Ook zij worden slachtoffer als Israël onzorgvuldig te werk gaat. Daarom vereist een mogelijke aanval op Iran veel overleg en intelligentie voordat Israël Iran aanvalt. De negatieve consequenties tegenover de positieve afwegen.
Het bericht van de reageerder Solo Scriptura las ik met verbazing. Als Iran Israël aanvalt dan mag Israël van jou heel Iran platgooien inclusief alle vrouwen en kinderen? Natuurlijk moet Israël terugslaan als Iran haar aanvalt, maar ik hoop dat Israël liefdevoller en wijzer is dan Iran en probeert om zo veel mogelijk onschuldige slachtoffers te voorkomen. Iets wat heel moeilijk is in een oorlog want in iedere oorlog vallen er altijd wel onschuldige slachtoffers.
Iran heeft vast en zeker het doel om zoveel mogelijk onschuldige Joodse burgers te vermoorden bij een aanval op Israël. Israël moet dit doel niet hebben als zij Iran aanvalt, zij moet haar vijand aanvallen, de Ayatollah's die nog steeds op dit moment een groot deel van het Iranese volk onderdrukken en er niet voor terug deinzen jonge studentes te vermoorden tijdens demonstraties.
Heb jij, Solo Scriptura, er ook aan gedacht dat er een Christelijke gemeenschap woont en werkt in Iran? Ook zij worden slachtoffer als Israël onzorgvuldig te werk gaat. Daarom vereist een mogelijke aanval op Iran veel overleg en intelligentie voordat Israël Iran aanvalt. De negatieve consequenties tegenover de positieve afwegen.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 16 jul 2009, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat noem ik radicaal in de negatieve zin. Nu lijk je net Lamech die een man doodsloeg om zijn builen. Niet persoonlijk bedoeld hoor (begrijp me niet verkeerdSola Scriptura schreef:als iran, israel aanvalt zijn de rapen gaar. dat is politieke zelfmoord. en liggen ze zelf ook plat.

Oorlog is verschrikkelijk.
Het gaat om de vernietiging van het kernprogramma. Niet om de Iraniërs.Marie-Henriëtte schreef:Israël valt Iran niet aan en daar zijn zeer veel redenen voor te noemen.
Misschien doen ze dat met kleine kernbommetjes wat relatief weinig slachtoffers kost.
Ik weet natuurlijk niets zeker, maar er moeten toch wel onvoorspelbare veranderingen komen om Iran te weerhouden Israël aan te vallen. Dat is wel duidelijk geworden na de laatste verkiezingen waar de ayatolla's Ahmadinejad naar voren geschoven hebben. Iran heeft een puur religieus motief. Ahmedinejad ziet het samen met de ayattola's als roeping Israel te vernietigen omdat het land Israel 'huis van oorlog' is. Hij ziet zichzelf als wegbereider van de Madhi. De Madhi is de laatste of achtste imam, en zal niet komen als er nog een 'huis van oorlog' is. Israel was eens islamitisch toen de Ottomanen het daar voor het zeggen had. Van de islam mag land wat ooit onder islamitisch gezag stond nooit teruggegeven worden. Israel is het enige land waar dat voor geld, en is het enige land wat dus nog een 'huis van oorlog' is.
Ook geloof ik niet dat Iran zover komt, simpelweg omdat Israel het beloofde land is, en dus niet totaal vernietigt zal worden.
Overigens geloof ik net zo min dat Iran totaal vernietigt wordt met kernwapen oid, want ook Iran zal op termijn een alliantie vormen met vele andere vijanden om alsnog Israel aan te vallen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
-
- Contacteer:
Ik ben totaal niet bang dat Israel iets anders zal overkomen, dan wat God besloten heeft.
Hj heeft zijn volk perfect volgens zijn belofte teruggebracht, op een manier die de hele wereld had moeten zien als divine intervention.
Maar dat willen we niet.
De profeten van het OT voorzeggen precies wat er straks gebeuren zal in het midden oosten.Met name Irak en Iran.
geen roerdomp zal er meer waden.
Israel zal zich NOOIT weer laten vernietigen.Ook niet als Amerika , wat zowiezo op het punt staat van totaal bankroet, zich ermee bemoeit.
Iran is rijk van het Kwaad, daar ga je NIET meee in dialoog.
Hj heeft zijn volk perfect volgens zijn belofte teruggebracht, op een manier die de hele wereld had moeten zien als divine intervention.
Maar dat willen we niet.
De profeten van het OT voorzeggen precies wat er straks gebeuren zal in het midden oosten.Met name Irak en Iran.
geen roerdomp zal er meer waden.
Israel zal zich NOOIT weer laten vernietigen.Ook niet als Amerika , wat zowiezo op het punt staat van totaal bankroet, zich ermee bemoeit.
Iran is rijk van het Kwaad, daar ga je NIET meee in dialoog.
Sola Scriptura
-
Iran is hét kwaad met Hamas en Hezbollah als verlengstukken. Maar waarom zou je niet proberen met hen in dialoog te treden? Hoe zou Jezus dit hebben opgelost?backtobasic schreef: Iran is rijk van het Kwaad, daar ga je NIET meee in dialoog.
In januari had Israël het beoogde doel om de militaire tak van Hamas uit te schakelen. Niet deze tak van Hamas werd uitgeschakeld, maar voor het grotendeel Palestijnse burgers: kinderen, moeders en vaders, 1300 onschuldige slachtoffers (!).
Nog steeds wordt Israël dagelijks bestookt met raketten van Hamas. De Gaza-oorlog heeft niet veel verbetering gebracht behalve een -waarschijnlijk- tijdelijk staakt-het-vuren, maar daar lijkt het niet op. Verder is de reputatie van Israël behoorlijk beschadigd door de vele onschuldige burgers die omkwamen. Het voeren van een oorlog met het beoogde doel om terrorisme en bedreigingen te doen stoppen pakt dus niet altijd positief uit.
Reken er maar op dat Iran dezelfde tactieken gebruikt als Hamas indien zij worden aangevallen door Israël. De Ayatollah’s zullen bescherming en beveiliging genieten, en ondergedoken zitten. De Iranese burgers zullen door een diep dal gaan wanneer Israël Iran aanvalt.
De Christelijke en Joodse gemeenschap in Iran krijgen waarschijnlijk de volle laag over zich heen. Niet alleen lopen zij de kans gebombardeerd te worden door Israël, ook bestaat de mogelijkheid dat zij vermoord worden in opdracht van Islamitische leiders in Iran die niet al te positief tegenover Christenen en Joden in Iran staan omdat zij meestal Israël steunen.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 16 jul 2009, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Met alle respect voor de ingezonden postings, maar is het niet verstandiger om ons terughoudend op te stellen, geen wilde speculaties te lanceren en aldus alles maar "rustig" in de Hand van de Heere over te geven, die Alles bestuurt, en Wie niets uit de Hand loopt.
Ik weet het, 't is een cliché, maar een verstandiger antwoord zou ik niet kunnen verzinnen.
Als er maar die Vrede in ons hart wordt gevonden, ach, wat kan er dan gebeuren....
Ik weet het, 't is een cliché, maar een verstandiger antwoord zou ik niet kunnen verzinnen.
Als er maar die Vrede in ons hart wordt gevonden, ach, wat kan er dan gebeuren....
-
- Contacteer:
Marie-Henriëtte schreef:Iran is hét kwaad met Hamas en Hezbollah als verlengstukken. Maar waarom zou je niet proberen met hen in dialoog te treden? Hoe zou Jezus dit hebben opgelost?backtobasic schreef: Iran is rijk van het Kwaad, daar ga je NIET meee in dialoog.
In januari had Israël het beoogde doel om Hamas te vernietigen. Niet Hamas werd vernietigd, maar voor het grotendeel Palestijnse burgers: kinderen, moeders en vaders, 1300 onschuldige slachtoffers (!).
Nog steeds wordt Israël dagelijks bestookt met raketten van Hamas. De Gaza-oorlog heeft niet veel verbetering gebracht behalve een -waarschijnlijk- tijdelijk staakt-het-vuren, maar daar lijkt het niet op. Verder is de reputatie van Israël behoorlijk beschadigd door de vele onschuldige burgers die omkwamen. Het voeren van een oorlog met het beoogde doel om terrorisme en bedreigingen te doen stoppen pakt dus niet altijd positief uit.
Reken er maar op dat Iran dezelfde tactieken gebruikt als Hamas indien zij worden aangevallen door Israël. De Ayatollah’s zullen bescherming en beveiliging genieten, en ondergedoken zitten. De Iranese burgers zullen door een diep dal gaan wanneer Israël Iran aanvalt.
De Christelijke en Joodse gemeenschap in Iran krijgen waarschijnlijk de volle laag over zich heen. Niet alleen lopen zij de kans gebombardeerd te worden door Israël, ook bestaat de mogelijkheid dat zij vermoord worden in opdracht van Islamitische leiders in Iran die niet al te positief tegenover Christenen en Joden in Iran staan omdat zij meestal Israël steunen.
Zo onschuldig waren al die palestijnse slachtoffers niet, als je eens wist wat daar vanaf zeer jongel leeftijd al voor vergif in kinderen gepompt wortdt, dat is ongelooflijk.
Bovendien heeft gaza democratisch op Hamas gestemd .
Wat vond God van de Filistijnen?
Zijn zegen en vloek werken nog steeds , vandaag de dag.
En dat heeft alles te maken met Ezau, Ismael enz...
Lees het nog maar eens na.
God heeft ook zijn volk belooft met hen te strijden als in het oude testament.
Het blijft zijn volk, hij straft ze en hij zegent ze.
Daar hoeven wij niets van vinden want onze wijsheid is dwaasheid bij de Heere.
Sola Scriptura
-
Wat dat betreft zou ik mij graag willen aansluiten bij jvdg. Al jaren wordt er gespeculeerd over een mogelijke aanval van Israël op Iran en andersom. Begin juni van dit jaar, toen Lieberman op bezoek was in Moskou, heeft hij zelfs nog aangegeven dat Israël absoluut niet van plan is om Iran te gaan bombarderen. Niets om ons zorgen over te maken lijkt mij.
-
- Contacteer:
slaap gerust.Marie-Henriëtte schreef:Wat dat betreft zou ik mij graag willen aansluiten bij jvdg. Al jaren wordt er gespeculeerd over een mogelijke aanval van Israël op Iran en andersom. Begin juni van dit jaar, toen Lieberman op bezoek was in Moskou, heeft hij zelfs nog aangegeven dat Israël absoluut niet van plan is om Iran te gaan bombarderen. Niets om ons zorgen over te maken lijkt mij.

Israel is niet zo stom als USA om aanvallen aan te kondigen, zodat de vijand zich kan voorbereiden.
Sola Scriptura
Je kan het niet laten hè........backtobasic schreef:slaap gerust.Marie-Henriëtte schreef:Wat dat betreft zou ik mij graag willen aansluiten bij jvdg. Al jaren wordt er gespeculeerd over een mogelijke aanval van Israël op Iran en andersom. Begin juni van dit jaar, toen Lieberman op bezoek was in Moskou, heeft hij zelfs nog aangegeven dat Israël absoluut niet van plan is om Iran te gaan bombarderen. Niets om ons zorgen over te maken lijkt mij.
![]()
Israel is niet zo stom als USA om aanvallen aan te kondigen, zodat de vijand zich kan voorbereiden.
-
- Contacteer:
uhmm, wat zou ik niet kunnen laten?jvdg schreef:Je kan het niet laten hè........backtobasic schreef:slaap gerust.Marie-Henriëtte schreef:Wat dat betreft zou ik mij graag willen aansluiten bij jvdg. Al jaren wordt er gespeculeerd over een mogelijke aanval van Israël op Iran en andersom. Begin juni van dit jaar, toen Lieberman op bezoek was in Moskou, heeft hij zelfs nog aangegeven dat Israël absoluut niet van plan is om Iran te gaan bombarderen. Niets om ons zorgen over te maken lijkt mij.
![]()
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
Haat spuwen...backtobasic schreef:uhmm, wat zou ik niet kunnen laten?jvdg schreef:Je kan het niet laten hè........backtobasic schreef:slaap gerust.Marie-Henriëtte schreef:Wat dat betreft zou ik mij graag willen aansluiten bij jvdg. Al jaren wordt er gespeculeerd over een mogelijke aanval van Israël op Iran en andersom. Begin juni van dit jaar, toen Lieberman op bezoek was in Moskou, heeft hij zelfs nog aangegeven dat Israël absoluut niet van plan is om Iran te gaan bombarderen. Niets om ons zorgen over te maken lijkt mij.
![]()
BAH!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.