Nou ja, waar hoor je het nog, zoveel goede kerken in 1 stad!Tiberius schreef: Gouda op zijn smalst dus.
Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Re: Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Om goede kerken loop ik met een boog heen, want dat vertrouw ik niet. Volgens mij bestaan die hier niet.Ander schreef:Nou ja, waar hoor je het nog, zoveel goede kerken in 1 stad!Tiberius schreef: Gouda op zijn smalst dus.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Is dat steekspel nog steeds niet afgelopen?Tiberius schreef: Een zorgvuldig verlopen schorsing, bedoel je.
In De Wachter Sions werd dat juist enige tijd geleden uitgelegd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian schreef:Is dat steekspel nog steeds niet afgelopen?Tiberius schreef: Een zorgvuldig verlopen schorsing, bedoel je.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Het begint juist weer.Gian schreef:Is dat steekspel nog steeds niet afgelopen?Tiberius schreef: Een zorgvuldig verlopen schorsing, bedoel je.
Als er over samenvoegen gesproken wordt, roeren ook de elementen die daartegen zijn zich.
Niet dus......caprice schreef:Gian schreef:Is dat steekspel nog steeds niet afgelopen?Tiberius schreef: Een zorgvuldig verlopen schorsing, bedoel je.
Komt er wel een echte oplossing?
Alleen in een weg van buigen en bukken.
Als er Liefde woont..... Dan gebiedt de Heere Zijn Zegen!
Hoe moet het nu verder....?
Nog meer scheuring en elkaar verbijten......
Nee hè?
De Heere mocht zich ontfermen en de harten neigen.
Ik zeg het weer: bukken en buigen gedrongen door de Liefde voor en tot Hem.
Nog meer scheuring en elkaar verbijten......
Nee hè?
De Heere mocht zich ontfermen en de harten neigen.
Ik zeg het weer: bukken en buigen gedrongen door de Liefde voor en tot Hem.
Genade door recht schreef:Zolang er gemeenten zijn die het niet eens kunnen zijn met de prediking van een aantal predikanten, lijkt mij een gehele terugkeer onmogelijk, ook al is er liefde. Ik denk dat te dezen (bijv.) willemkok ook verkeerd wordt begrepen hier. Die wil heus wel terug, maar kan zich gewoon niet verenigen met de leer en ligging van bepaalde predikanten. Dat is met liefde niet op te lossen. Soms verschil je zozeer dat je niet samen op weg kunt, ook al mag je elkaar nog zo graag.
Het spijt me verschrikkelijk, maar als je in een kerkverband als de GGiN al spreekt over liggingen waarmee je je niet kunt verenigen, dan is er toch echt iets niet in orde. Ik denk dat het eerder met halsstarrigheid te maken heeft.
- Johann Gottfried Walther
Zo lang ieder de waarheid zegt te hebben. Kom je er niet.
Je moet je samen willen onderwerpen aan het Woord en aan God.
En samen biddend de weg van God te zoeken, en ook willen
accepteren dat je kunt dwalen. En wees dan maar klein voor God:
Zie Heere of er een schadelijke weg is bij ons?!
Al die verdeeldheid is zeer vreselijk, als Paulus ergens duidelijk was,
was het laat er geen scheuringen onder u zijn en zijt éénsgezind!
Je moet je samen willen onderwerpen aan het Woord en aan God.
En samen biddend de weg van God te zoeken, en ook willen
accepteren dat je kunt dwalen. En wees dan maar klein voor God:
Zie Heere of er een schadelijke weg is bij ons?!
Al die verdeeldheid is zeer vreselijk, als Paulus ergens duidelijk was,
was het laat er geen scheuringen onder u zijn en zijt éénsgezind!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
Oude Paden
Ik denk dat freek hier wel enigzins gelijk in heeft. Kijk, ik weet ook wel dat er een leerverschil is. Ik vind echter dat dit geduid moet worden als een benaderingsverschil, en vind dat dit verschil binnen 1 kerkverband moet kunnen functioneren. We kunnen anders wel 50 kerkverbanden stichten.
Maar ja.....dat was ook al mijn vrees.....ik haal mij eigen woorden nog maar boven van een paar dagen terug:
Kijk als ik Willem zijn posting leest dan vervult vreze mijn hart.....want hij kan zich blijkbaar niet verenigen met de huidige GGiN prediking.
Aan de andere kant: Als dat zo zou zijn.....dan is gescheiden optrekken misschien wel nodig.....maar dan hopenlijk in liefde
.....al vind ik dan het gescjhiden zijn wel voor de verantwoording van degene die niet wil samenvoegen!
Maar ja.....dat was ook al mijn vrees.....ik haal mij eigen woorden nog maar boven van een paar dagen terug:
Kijk als ik Willem zijn posting leest dan vervult vreze mijn hart.....want hij kan zich blijkbaar niet verenigen met de huidige GGiN prediking.
Aan de andere kant: Als dat zo zou zijn.....dan is gescheiden optrekken misschien wel nodig.....maar dan hopenlijk in liefde
.....al vind ik dan het gescjhiden zijn wel voor de verantwoording van degene die niet wil samenvoegen!
freek schreef:Genade door recht schreef:Zolang er gemeenten zijn die het niet eens kunnen zijn met de prediking van een aantal predikanten, lijkt mij een gehele terugkeer onmogelijk, ook al is er liefde. Ik denk dat te dezen (bijv.) willemkok ook verkeerd wordt begrepen hier. Die wil heus wel terug, maar kan zich gewoon niet verenigen met de leer en ligging van bepaalde predikanten. Dat is met liefde niet op te lossen. Soms verschil je zozeer dat je niet samen op weg kunt, ook al mag je elkaar nog zo graag.
Het spijt me verschrikkelijk, maar als je in een kerkverband als de GGiN al spreekt over liggingen waarmee je je niet kunt verenigen, dan is er toch echt iets niet in orde. Ik denk dat het eerder met halsstarrigheid te maken heeft.
Genade door recht schreef:Zolang er gemeenten zijn die het niet eens kunnen zijn met de prediking van een aantal predikanten, lijkt mij een gehele terugkeer onmogelijk, ook al is er liefde. Ik denk dat te dezen (bijv.) willemkok ook verkeerd wordt begrepen hier. Die wil heus wel terug, maar kan zich gewoon niet verenigen met de leer en ligging van bepaalde predikanten. Dat is met liefde niet op te lossen. Soms verschil je zozeer dat je niet samen op weg kunt, ook al mag je elkaar nog zo graag.
Dit is dan voor een gedeelte van de mensen geldig, aangezien de meesten nog nooit een andere predikant hebben beluisterd en een mening van anderen overnemen.
Ik hoor ook wel verschil maar let nog meer op wat hetzelfde is.punt
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Het valt echter te vrezen dat willemkok het ook niet eens kan zijn met de ligging van Paulus en van Petrus, ja misschien ook - en ik bedoel dat niet oneerbiedig, maar wel scherp - met de ligging van de Heere Jezus.Genade door recht schreef:Zolang er gemeenten zijn die het niet eens kunnen zijn met de prediking van een aantal predikanten, lijkt mij een gehele terugkeer onmogelijk, ook al is er liefde. Ik denk dat te dezen (bijv.) willemkok ook verkeerd wordt begrepen hier. Die wil heus wel terug, maar kan zich gewoon niet verenigen met de leer en ligging van bepaalde predikanten. Dat is met liefde niet op te lossen. Soms verschil je zozeer dat je niet samen op weg kunt, ook al mag je elkaar nog zo graag.
En is dat niet juist het punt waar het om draait. Is de eenvoud van Christus' spreken niet tot een niveau verdraait, waarin zeer diepe en vele lagen gevonden worden?
Ik kom in deze bijdragen zo vaak tegen: Ik vind... en: ik kan mij niet vinden in... Daar gaat het helemaal niet om. Waar hoor ik: De Heere vindt in Zijn Woord....
Eén ding zeker: (hoorde ik pas van ds. G.M. de Leeuw) Hoe moet dat in de hemel? Is daar een GG-afdeling en een PKN-stukje, en een uitgetreden-poort? Nee toch! Hoe kan dat nu, als je hier elkaar verbijt en vereet om accentverschillen en je moet dan straks eeuwig God gaan groot maken met elkaar?
En nog een andere vraag: Waar blijft de blijdschap van Paulus uit Filippenzen 1: 27. Hier werd Christus onder een deksel gepredikt en ergens anders in der waarheid (zonder deksel dus), maar in beide verblijdde hij zich. Waarom? Omdat hij wist dat de Heere door de dwaasheid van de prediking werkt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
wie weet wanneer gaat de rest dan zoals rijssen want het bv loopt ook leeg
is er dan geen oplossing voor alle gemeenten
misschien uitgezonderd veenendaal
Er lijkt in Rijssen iid wel iets in beweging, ik merk de laatste tijd op dat meer 'buiten verbanders' zich aansluiten bij de GG.jmot schreef:wie weet wanneer gaat de rest dan zoals rijssen want het bv loopt ook leeg
-DIA-
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Je generaliseert behoorlijkpierre27 schreef:..., aangezien de meesten nog nooit een andere predikant hebben beluisterd en een mening van anderen overnemen.
Als we (ik) dat nou eens voor ogen houden en dát voor Hem neerleggen in afhankelijkheid!Genade door recht schreef: ...Natuurlijk gaat het om "zo zegt de Heere", en niet om "ik vind" en "ik denk", ...
Vlak desondanks de menselijke emoties niet uit. Wanneer mensen schreeuwend en scheldend de kerk uitlopen (iemand referereerde hier al eens in een eerdere posting), dan zijn dat onuitwisbare indrukken. En die neem je hoe dan ook mee, wanneer je de scheuring bewust hebt meegemaakt.
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)