Soberheidstest
Soberheidstest
Speciaal voor de Veertigdagentijd heeft de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland de Soberheidstest ontwikkeld. Deze test is de opvolger van de eerdere, succesvolle Kloostertest en de Waarden- en Normentest. Bourgondisch van aard of meer een asceet? Stel vast hoe sober u leeft - doe de test! (er zijn 16 vragen)
http://www.katholieknederland.nl/intera ... sbtest.php
Bij mij kwam er dit uit
De Asceet. Als Nederland een woestijn had, dan ging u er waarschijnlijk wonen. U bent een heuse downshifter. U laat zich niet verleiden tot de nieuwste gadgets met al hun snufjes, u bent tevreden met wat u hebt. Less is more, nietwaar? Waarschijnlijk zult u zich op veel punten herkennen in de Vastenbrief van de Nederlandse bisschoppen. U weet: de levenswandel van de asceet draagt een gevaar in zich. Al te dwangmatige versobering kan immers een heuse verslaving worden. Wel! Dat heeft u toch zeker niet voor ogen? U voelt eerder voor een sobere levenswijze die, heel positief, juist ook in de aanloop naar Pasen ruimte schept voor het herstel van relaties: met onszelf, met de naaste en ja, ook met God.
groetjes
Bart
http://www.katholieknederland.nl/intera ... sbtest.php
Bij mij kwam er dit uit
De Asceet. Als Nederland een woestijn had, dan ging u er waarschijnlijk wonen. U bent een heuse downshifter. U laat zich niet verleiden tot de nieuwste gadgets met al hun snufjes, u bent tevreden met wat u hebt. Less is more, nietwaar? Waarschijnlijk zult u zich op veel punten herkennen in de Vastenbrief van de Nederlandse bisschoppen. U weet: de levenswandel van de asceet draagt een gevaar in zich. Al te dwangmatige versobering kan immers een heuse verslaving worden. Wel! Dat heeft u toch zeker niet voor ogen? U voelt eerder voor een sobere levenswijze die, heel positief, juist ook in de aanloop naar Pasen ruimte schept voor het herstel van relaties: met onszelf, met de naaste en ja, ook met God.
groetjes
Bart
De Bourgondiër. U houdt van het goede leven, en dus van lekker en uitgebreid eten, een goed glas wijn en eventueel een lekkere sigaar op zijn tijd. U zoekt kwaliteit en is die eenmaal gevonden, och, dan mag het ook best een onsje meer zijn. 'Het goede leven', dat is waar u naar streeft. Misschien dat u in de Veertigdagentijd dit jaar eens wilt ontdekken dat ook in het versoberen kwaliteit te vinden is. In hun Vastenbrief geven de Nederlandse bisschoppen in ieder geval de wenk, dat het soms goed kan zijn om even genoegen te nemen met minder, en ruimte te maken voor het herstel van relaties: met onszelf, met de naaste en ja, ook met God.
vond de antwoorden nu niet altijd even goed.
vond de antwoorden nu niet altijd even goed.
Je fiets op een standaard zetten en dan hard fietsen met de dinamo aan dan je je wat stroom opwekken voor je TV, dus als je die dan op je stuur zet kan je volgens mij wel wat schokkerige beelden ontvangenOorspronkelijk gepost door Lecram
De vraag bijv. over TV kijken. Er staat geen antwoord bij dat je helemaal geen TV kijkt. Er wordt al vanuit gegaan dat jen minimaal 25 minuten per dag kijkt. Ik vraag me af wat ik als asceet moet doen in de woestijn met een TV.
Ok, maar ik wil helemaal geen TVOorspronkelijk gepost door JelleJe fiets op een standaard zetten en dan hard fietsen met de dinamo aan dan je je wat stroom opwekken voor je TV, dus als je die dan op je stuur zet kan je volgens mij wel wat schokkerige beelden ontvangenOorspronkelijk gepost door Lecram
De vraag bijv. over TV kijken. Er staat geen antwoord bij dat je helemaal geen TV kijkt. Er wordt al vanuit gegaan dat jen minimaal 25 minuten per dag kijkt. Ik vraag me af wat ik als asceet moet doen in de woestijn met een TV.
Ik ben blijkbaar een Asceet
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Je ziet er oud uit voor je leeftijdOorspronkelijk gepost door marsm104
Ik ben blijkbaar een Asceet

-
- Contacteer: