Zonder 'En' is het correct: 'Jezus weende' (Johannes 11:35).Kaw schreef:De kortste is toch: En Jezus weende.
Slechts 2 woorden en 11 letters.
De 1-na-kortste is 1 Kronieken 1:1: 'Adam, Seth, Enos'. (3 woorden, 12 letters).
Nu de langste nog.
Zonder 'En' is het correct: 'Jezus weende' (Johannes 11:35).Kaw schreef:De kortste is toch: En Jezus weende.
De engelse vertaling is nog korter: "Jesus wept" (2 woorden, 9 letters)Zonderling schreef:Zonder 'En' is het correct: 'Jezus weende' (Johannes 11:35).Kaw schreef:De kortste is toch: En Jezus weende.
Slechts 2 woorden en 11 letters.
De 1-na-kortste is 1 Kronieken 1:1: 'Adam, Seth, Enos'. (3 woorden, 12 letters).
Nu de langste nog.
Dit is misschien wel de langste zin?Zonderling schreef:Nu de langste nog.
Ps 118 zou de middelste zijn, en vers 18 het middelste vers.Gijs83 schreef:V: wat is het kortste hoofdstuk in de bijbel?
V: wat is het langste hoofdstuk in de bijbel?
V: welk hoofdstuk zit in het midden van de bijbel?
V: wat is het middelste vers in de bijbel?
Ik kreeg deze vragen als een powerpointpresentatie doorgemaild. Ik wel eerste even testen of jullie de antwoorden op de vragen weten.
Hoe kan ik de powerpointpresentatie op het forum krijgen?
Succes met beantwoorden!
Heb jij hem al gezien dan?Gian schreef:Ps 118 zou de middelste zijn, en vers 18 het middelste vers.Gijs83 schreef:V: wat is het kortste hoofdstuk in de bijbel?
V: wat is het langste hoofdstuk in de bijbel?
V: welk hoofdstuk zit in het midden van de bijbel?
V: wat is het middelste vers in de bijbel?
Ik kreeg deze vragen als een powerpointpresentatie doorgemaild. Ik wel eerste even testen of jullie de antwoorden op de vragen weten.
Hoe kan ik de powerpointpresentatie op het forum krijgen?
Succes met beantwoorden!
Ps 117 is in werkelijk heid precies het middelste hoofdstuk en Kaw weet wat het middelste vers is.
De powerpoint klopt dus niet.
Ik dacht altijd dat Esther 8:9 de langste was:Corydoras schreef:Zonderling schreef:Nu de langste nog.
Waarom nietJongere schreef:Hebben jullie nu meegerekend dat 1 Johannes 5:7 eigenlijk niet in de Bijbel thuis hoort? Anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen...
Die zin komt pas in latere nieuwere bronteksten voor en dan ook nog eens in 1 stroming van bronteksten. Het lijikt er op dat een bijschrift van een monnik per ongeluk in de bijbel is terecht gekomen.Gijs83 schreef:Waarom nietJongere schreef:Hebben jullie nu meegerekend dat 1 Johannes 5:7 eigenlijk niet in de Bijbel thuis hoort? Anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen...
Heeft die monnik vers 8 er dan ook bijgeschreven?Kaw schreef:Die zin komt pas in latere nieuwere bronteksten voor en dan ook nog eens in 1 stroming van bronteksten. Het lijikt er op dat een bijschrift van een monnik per ongeluk in de bijbel is terecht gekomen.Gijs83 schreef:Waarom nietJongere schreef:Hebben jullie nu meegerekend dat 1 Johannes 5:7 eigenlijk niet in de Bijbel thuis hoort? Anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen...
Jongere schreef:Zelfs de kanttekeningen zeggen dit, als ik het me goed herinner.
Hopelijk hebben de kanttekenaren deze misvatting nu weggenomen. 't Betreft een oude dwaling van Arius.Kanttekenaren schreef:Dit vers, daar het een zeer klaar getuigenis bevat van den Heilige Drievuldigheid, schijnt door de Arianen uit enige boeken uitgelaten te zijn, maar wordt in meest alle Griekse boeken gevonden en zelfs ook bij vele oude en aanzienlijke leraars, die voor de tijden der Arianen geleefd hebben, tot bewijs der Heilige Drievuldigheid daaruit bijgebracht, en de tegenstelling van de getuigen op aarde, 1 Joh. 5:8, toont klaarlijk dat dit vers, 1 Joh. 5:7, daar wezen moet, gelijk blijkt uit 1 Joh. 5:9, waar gesproken wordt van deze getuigenis van God.
Zou kunnen. Ik heb het ook niet nagerekend.Zonderling schreef:Ik heb vroeger gehoord dat Psalm 117 het kortste EN het middelste hoofdstuk is.Tiberius schreef:Ok, ik neem aan, dat je bedoelt het aantal hoofdstukken bij vraag 3 het aantal verzen bij vraag 4.
Dan is Psalm 118 het middelste hoofdstuk en Psalm 118:8 het middelste vers.
Misschien heeft Tiberius zich verteld. Zelf heb ik het nooit nagerekend.