Bijbelkennis

Zonderling

Re: Bijbelkennis

Bericht door Zonderling »

Kaw schreef:De kortste is toch: En Jezus weende.
Zonder 'En' is het correct: 'Jezus weende' (Johannes 11:35).
Slechts 2 woorden en 11 letters.
De 1-na-kortste is 1 Kronieken 1:1: 'Adam, Seth, Enos'. (3 woorden, 12 letters).
Nu de langste nog.
Channa

Bericht door Channa »

Zonderling schreef:
Kaw schreef:De kortste is toch: En Jezus weende.
Zonder 'En' is het correct: 'Jezus weende' (Johannes 11:35).
Slechts 2 woorden en 11 letters.
De 1-na-kortste is 1 Kronieken 1:1: 'Adam, Seth, Enos'. (3 woorden, 12 letters).
Nu de langste nog.
De engelse vertaling is nog korter: "Jesus wept" (2 woorden, 9 letters)
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Zonderling schreef:Nu de langste nog.
Dit is misschien wel de langste zin?

Ef. 1
15 Daarom ook ik, gehoord hebbende het geloof in den Heere Jezus, dat onder u is, en de liefde tot al de heiligen,
16 Houde niet op voor u te danken, gedenkende uwer in mijn gebeden;
17 Opdat de God van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve den Geest der wijsheid en der openbaring in Zijn kennis;
18 Namelijk verlichte ogen uws verstands, opdat gij moogt weten, welke zij de hoop van Zijn roeping, en welke de rijkdom zij der heerlijkheid van Zijn erfenis in de heiligen;
19 En welke de uitnemende grootheid Zijner kracht zij aan ons, die geloven, naar de werking der sterkte Zijner macht,
20 Die Hij gewrocht heeft in Christus, als Hij Hem uit de doden heeft opgewekt; en heeft Hem gezet tot Zijn rechter hand in den hemel;
21 Verre boven alle overheid, en macht, en kracht, en heerschappij, en allen naam, die genaamd wordt, niet alleen in deze wereld, maar ook in de toekomende;
22 En heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen, en heeft Hem der Gemeente gegeven tot een Hoofd boven alle dingen;
23 Welke Zijn lichaam is, en de vervulling Desgenen, Die alles in allen vervult.

Het langste vers zou ik niet weten.
Afbeelding
Gian

Re: Re:

Bericht door Gian »

Gijs83 schreef:V: wat is het kortste hoofdstuk in de bijbel?
V: wat is het langste hoofdstuk in de bijbel?
V: welk hoofdstuk zit in het midden van de bijbel?
V: wat is het middelste vers in de bijbel?

Ik kreeg deze vragen als een powerpointpresentatie doorgemaild. Ik wel eerste even testen of jullie de antwoorden op de vragen weten.
Hoe kan ik de powerpointpresentatie op het forum krijgen?

Succes met beantwoorden!
Ps 118 zou de middelste zijn, en vers 18 het middelste vers.
Ps 117 is in werkelijk heid precies het middelste hoofdstuk en Kaw weet wat het middelste vers is.

De powerpoint klopt dus niet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gijs83

Re: Re:

Bericht door Gijs83 »

Gian schreef:
Gijs83 schreef:V: wat is het kortste hoofdstuk in de bijbel?
V: wat is het langste hoofdstuk in de bijbel?
V: welk hoofdstuk zit in het midden van de bijbel?
V: wat is het middelste vers in de bijbel?

Ik kreeg deze vragen als een powerpointpresentatie doorgemaild. Ik wel eerste even testen of jullie de antwoorden op de vragen weten.
Hoe kan ik de powerpointpresentatie op het forum krijgen?

Succes met beantwoorden!
Ps 118 zou de middelste zijn, en vers 18 het middelste vers.
Ps 117 is in werkelijk heid precies het middelste hoofdstuk en Kaw weet wat het middelste vers is.

De powerpoint klopt dus niet.
Heb jij hem al gezien dan?
Gian

Bericht door Gian »

ja, en deze malloot ging de hoofdstukken nog natellen ook. Tot 2 keer toe.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Corydoras schreef:
Zonderling schreef:Nu de langste nog.
Ik dacht altijd dat Esther 8:9 de langste was:
Toen werden des konings schrijvers geroepen, ter zelfder tijd, in de derde maand (zij is de maand Sivan), op den drie en twintigsten derzelve, en er werd geschreven naar alles, wat Mordechai gebood, aan de Joden, en aan de stadhouders, en landvoogden, en oversten der landschappen, die van Indie af tot aan Morenland strekken, honderd zeven en twintig landschappen, een ieder landschap naar zijn schrift, een ieder volk naar zijn spraak; ook aan de Joden naar hun schrift en naar hun spraak.

Hoe belangrijk dit is??? Nou, niet, dacht ik.
Jongere

Bericht door Jongere »

Hebben jullie nu meegerekend dat 1 Johannes 5:7 eigenlijk niet in de Bijbel thuis hoort? Anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen... ;)
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oei, nee...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Jongere schreef:Hebben jullie nu meegerekend dat 1 Johannes 5:7 eigenlijk niet in de Bijbel thuis hoort? Anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen... ;)
Waarom niet :quoi
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Gijs83 schreef:
Jongere schreef:Hebben jullie nu meegerekend dat 1 Johannes 5:7 eigenlijk niet in de Bijbel thuis hoort? Anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen... ;)
Die zin komt pas in latere nieuwere bronteksten voor en dan ook nog eens in 1 stroming van bronteksten. Het lijikt er op dat een bijschrift van een monnik per ongeluk in de bijbel is terecht gekomen.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Kaw schreef:
Gijs83 schreef:
Die zin komt pas in latere nieuwere bronteksten voor en dan ook nog eens in 1 stroming van bronteksten. Het lijikt er op dat een bijschrift van een monnik per ongeluk in de bijbel is terecht gekomen.
Heeft die monnik vers 8 er dan ook bijgeschreven?
Jongere

Bericht door Jongere »

Zelfs de kanttekeningen zeggen dit, als ik het me goed herinner.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Jongere schreef:Zelfs de kanttekeningen zeggen dit, als ik het me goed herinner.
Kanttekenaren schreef:Dit vers, daar het een zeer klaar getuigenis bevat van den Heilige Drievuldigheid, schijnt door de Arianen uit enige boeken uitgelaten te zijn, maar wordt in meest alle Griekse boeken gevonden en zelfs ook bij vele oude en aanzienlijke leraars, die voor de tijden der Arianen geleefd hebben, tot bewijs der Heilige Drievuldigheid daaruit bijgebracht, en de tegenstelling van de getuigen op aarde, 1 Joh. 5:8, toont klaarlijk dat dit vers, 1 Joh. 5:7, daar wezen moet, gelijk blijkt uit 1 Joh. 5:9, waar gesproken wordt van deze getuigenis van God.
Hopelijk hebben de kanttekenaren deze misvatting nu weggenomen. 't Betreft een oude dwaling van Arius.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zonderling schreef:
Tiberius schreef:Ok, ik neem aan, dat je bedoelt het aantal hoofdstukken bij vraag 3 het aantal verzen bij vraag 4.
Dan is Psalm 118 het middelste hoofdstuk en Psalm 118:8 het middelste vers.
Ik heb vroeger gehoord dat Psalm 117 het kortste EN het middelste hoofdstuk is.
Misschien heeft Tiberius zich verteld. Zelf heb ik het nooit nagerekend.
Zou kunnen. Ik heb het ook niet nagerekend.
Bovendien is het afhankelijk van de vertaling.
Plaats reactie