Niemand meer zonder hyves?

judith

Bericht door judith »

BJD schreef:
judith schreef:
BJD schreef:Ik heb zelf wel een hyves account.... Leuk.. al heel wat oud-klasgenoten gevonden.. . Alsof je iemand op straat tegen komt die je een hele tijd niet hebt gezien. Het gaat even wat verder dan het alom geaccepteerde Schoolbank.

Verder veel collega's, kennissen, vrienden, familie op mijn account... Is er iemand ziek... even een "krabbeltje" zetten met beterschap. Tja.. je kan ook een kaartje sturen. Sommigen houden een blog bij.. Tja, je kan ook een dagboek schrijven. Maar om dan te zeggen dat dit fout is... het is anders.

Zoals met alles geldt... het is hoe je het gebruikt. Als je de hele dag iedereen belt voor praatjes kan de telefoon ook verkeerd worden.

Je bepaald zelf wat je op je hyves wil zetten. Er zullen vele foute hyves zijn net zoals er vele foute bedrijven of telefoonnummers in het telefoonboek staan.

Dat het geen diepgang heeft zal best... dat hebben zoveel dingen niet. Moet alles dan diepgang hebben wat je doet?
Ik zie geen argumenten om er op tegen te zijn. Je kan er wel fout mee omgaan.
zoek mij op, op hyves :mrgreen: :( :P :wink:
Alleen op "Judith" zoeken wordt wat moeilijk :lol:
Jaa moeilijk hé, :lol: maar je moet ook niet op judith zoeken,
In het egt is my name niet zo :mrgreen: :wink: :!:
Jaap.Wim

Bericht door Jaap.Wim »

Ik heb ook al enige tijd Hyves. Al heb ik er nog steeds het nut niet echt van ingezien. Ben niet zo happig op foto's van jezelf en bekenden/familieleden op internet te zetten. Misschien wat achterdochtig maar de wereld is een boze omgeving. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die jou foto's of informatie misbruikt.. ik wordt er gewoon naar van. :)
Kislev

Bericht door Kislev »

-edit-
Laatst gewijzigd door Kislev op 12 nov 2007, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
vlinder

Bericht door vlinder »

Een paar opmerkingen.

* Ja ik heb ook hyves :wink:
* Er werd een opmerking gemaakt dat niet iedereen op de hoogte zou zijn van de mogelijkheid dat je je gegevens niet zichtbaar voor derden kunt maken. Dat argument klopt niet, want bij het instellen van je account wordt je stap voor stap ingelicht en wordt er gevraagd wie je blog mag zien, je foto's of je krabbels. Je kunt hier aangeven: iedereen, alleen vrienden of vrienden van vrienden. Dus met die privacy valt het alles mee.
* Ik heb er klasgenoten teruggevonden die ik anders nooit meer spreek maar nu wel weer. Zelfs van de lagere school.
* Op schoolbank.nl heb ik nog maar 2 klasgenoten gezien verder niemand.
* Ik denk dat in het begin hyves zeker verslavend kan werken, maar hier moet een ieder verantwoord mee omgaan.
* ik vind het een beetje raar om te stellen dat iemand zonder hyves niemand is, dat zou je dan ook van rf kunnen zeggen. ( ja zeg, ben je wel iemand als je geen rf hebt :mrgreen: ?)
* Wat mij wel opviel maar vooral erg tegenviel is de gatgets ( voor de digibeten onder ons filmpjes of muziekfragmenten, of fotoslideshow) dat er ontzettend veel mensen popmuziek of bijv. liedjes van J.S. erop zetten als lievelingslied o.i.d. Zelfs onder "refo's " is dit ook zeer geaccepteerd. Daar heb ik dan weer wel moeite mee. Maar verder zijn er ook zeker zeer positieve dingen die je ermee kunt. Ik denk dat degene die bang zijn dat ze nog eens opgezocht worden door een pedofiel o.i.d. zich er verre van moeten houden en degene die er leuke contacten enz. hebben zich er gezellig kunnen vermaken....( zucht nu geen reactie dat het leven niet alleen vermaak is)
* De mensen die een oordeel hebben zonder een hyvesaccount te hebben moeten dat maar beter voor zich houden. Ik hou nooit zo van reacties die niet uit ervaring maar uit vooroordeel zijn voortgekomen.
* Verder had ik niet echt meer wat! :wink:

Goede zondag en welterusten.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

vlinder schreef:Je kunt hier aangeven: iedereen, alleen vrienden of vrienden van vrienden.
En vrienden van vrienden van vrienden van vrienden van....
vlinder schreef:Dus met die privacy valt het alles mee.
Tja, 't is maar hoe je 't bekijkt.... :roll:
vlinder schreef:* Wat mij wel opviel maar vooral erg tegenviel is de gatgets ( voor de digibeten onder ons filmpjes of muziekfragmenten, of fotoslideshow) dat er ontzettend veel mensen popmuziek of bijv. liedjes van J.S. erop zetten als lievelingslied o.i.d. Zelfs onder "refo's " is dit ook zeer geaccepteerd.
J.S. Bach, bedoel je? Niks mis mee, toch? :mrgreen:
vlinder schreef:Goede zondag en welterusten.

insgelijks :wink:
Kislev

Bericht door Kislev »

Ikzelf heb geen Hyves en kies daar bewust voor. De vraag is, waarom zou ik Hyves nemen? Ik zie Hyves enkel als een stukje 'zelfbevrediging' wat tekenent is voor vandaag de dag. Veel contacten/vrienden, maar allemaal snel en oppervlakkig (hoi, hoe istie?).

Dan krijg ik van een meisje waarmee ik misschien ooit 5 zinnen heb gewisseld een uitnodiging om vriend te worden van haar op Hyves. In mijn geval lekker makkelijk omdat ik geen Hyves heb, maar als je wel Hyves hebt is het nogal onbeschoft om d'rn niet toe te voegen (en staat ook wel interessant zo'n mooie griet bij je vrienden :lol: ) Maar eigenlijk is het vaag: zo'n iemand toevoegen onder je vrienden die je nauwelijks spreekt. Ik zie dat veel op Hyves dat je mensen bij vrienden ziet waarvan ik denk 'die spreekt hij/zij nooit!'.

Eigenlijk best raar om alles zo open en bloot op internet te gooien. Waarom doen we dat eigenlijk? Van veel mensen kun je bergen foto's op hun Hyves vinden en precies zien wat voor hobby's/interesses ze hebben. Niet voor niks loont het tegenwoordig de moeite om sollicitanten in hyves en google te gooien (en ook de politie maakt er gretig gebruik van om netwerken in beeld te krijgen).

Ook wil iedereen zo voordelig mogelijk erop proberen te staan. Dat levert soms bijzondere foto's op (van bikini tot en met een machinegeweer aan toe - ik spreek over refoland). Eerlijk gezegd schrik ik soms behoorlijk van wat voor foto's er op staan. Soms krijg je plaatsvervangende schaamte. En inderdaad zoals opgemerkt; dan open je een hyves van iemand en schalt opeens de popmuziek door je boxjes. Bizar ook hoeveel favoriete merken mensen opnoemen, bijna geen kledingmerk wat er niet bij staat, welke films en TV-programma's men waardeert en van welke (pop-)muziek men houdt etc. Kan het nooit zo waarderen als predikanten klagen over de jeugd. Maar als ik zo op hyves zit vraag ik me ook wel eens af of er nog iemand is die de Heere vreest.

Het is niet moeilijk om 50 vrienden toegevoegd te krijgen op Hyves. MAar als ik selectief bezig ben kom ik op hoogstens 10. Laat ik die nou regelmatig spreken of mailen, dus wat heeft het voor zin dat ze mij op Hyves kunnen zien. Wat daar staat weten ze al.

Maar wat kan je verder met hyves? Wat krabbels uitwisselen, en verder? Lijkt me vrij nutteloos allemaal. Allemaal zelfbevrediging.

En oud klasgenoten spreken? Als ze mn naam ik google gooien komen ze me vanzelf tegen en kunnen ze zo contact met me opnemen. Maar da's nog nooit gebeurd :lol: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kislev op 12 nov 2007, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
wim

Bericht door wim »

Hyves is voor pubers.
Kislev

Bericht door Kislev »

wim schreef:Hyves is voor pubers.
Daar komt het kort gezegd eigenlijk wel op neer ja.
helma

Bericht door helma »

uitgeworpen schreef:Tja, je kunt mij ook op hyves vinden.
Niet onder Uitgeworpen natuurlijk :lol:

Uitgeworpen; ga je schamen :!: :oops: :x :shock: :wink:
BJD

Bericht door BJD »

Kislev schreef:
Daar komt het kort gezegd eigenlijk wel op neer ja.
Dat denk ik soms van dit forum :wink:
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het is een kwestie van informatiebeheersing. Als jij te veel persoonlijke informatie op internet plaatst, dan kom jij jezelf op een dag tegen. Dat is met fora zo, maar ook met hyves.
Maar daarom zijn Hyves en fora of MSN niet slecht op zichzelf... Vooral bij jongen pubers zouden ouders goed moeten meekijken wat ze allemaal op internet uitspoken. Hyves en MSN zijn het jachtgebied van pedo's. Een meisje van 12-14 geloofd vrij makkelijk dat zo'n pedo beweerd een knappe jongen te zijn van 15 en als hij dan begint te dreigen langs te komen, dan geloofd ze hem en doet ze alles wat hij wil. Dat gebeurd helaas vaak.

Ikzelf kan maar niet inzien waarom Hyves zo gevaarlijk zou zijn voor mij of leeftijdsgenoten die enkel een vriendenlijst bijhouden.
Kislev

Bericht door Kislev »

Dat is idd waar. Maar de vraag is in hoeverre pubers ermee om kunnen gaan. Ik zie wel eens foto's staan van meiden waarvan ik denk :shock: Ouders weten waarschijnlijk niet dat van hun dochter zulke foto's op internet staan. Ook van sommige die dan onder vrienden staan zou ik als ouder niet vrolijk worden.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Kislev schreef:Dat is idd waar. Maar de vraag is in hoeverre pubers ermee om kunnen gaan. Ik zie wel eens foto's staan van meiden waarvan ik denk :shock: Ouders weten waarschijnlijk niet dat van hun dochter zulke foto's op internet staan. Ook van sommige die dan onder vrienden staan zou ik als ouder niet vrolijk worden.
Tja, weet wat je kind doet op internet...
Marnix

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:Ikzelf heb geen Hyves en kies daar bewust voor. De vraag is, waarom zou ik Hyves nemen? Ik zie Hyves enkel als een stukje 'zelfbevrediging' wat tekenent is voor vandaag de dag. Veel contacten/vrienden, maar allemaal snel en oppervlakkig (hoi, hoe istie?).

Dan krijg ik van een meisje waarmee ik misschien ooit 5 zinnen heb gewisseld een uitnodiging om vriend te worden van haar op Hyves. In mijn geval lekker makkelijk omdat ik geen Hyves heb, maar als je wel Hyves hebt is het nogal onbeschoft om d'rn niet toe te voegen (en staat ook wel interessant zo'n mooie griet bij je vrienden :lol: ) Maar eigenlijk is het vaag: zo'n iemand toevoegen onder je vrienden die je nauwelijks spreekt. Ik zie dat veel op Hyves dat je mensen bij vrienden ziet waarvan ik denk 'die spreekt hij/zij nooit!'.

Eigenlijk best raar om alles zo open en bloot op internet te gooien. Waarom doen we dat eigenlijk? Van veel mensen kun je bergen foto's op hun Hyves vinden en precies zien wat voor hobby's/interesses ze hebben. Niet voor niks loont het tegenwoordig de moeite om sollicitanten in hyves en google te gooien (en ook de politie maakt er gretig gebruik van om netwerken in beeld te krijgen).

Ook wil iedereen zo voordelig mogelijk erop proberen te staan. Dat levert soms bijzondere foto's op (van bikini tot en met een machinegeweer aan toe - ik spreek over refoland). Eerlijk gezegd schrik ik soms behoorlijk van wat voor foto's er op staan. Soms krijg je plaatsvervangende schaamte. En inderdaad zoals opgemerkt; dan open je een hyves van iemand en schalt opeens de popmuziek door je boxjes. Bizar ook hoeveel favoriete merken mensen opnoemen, bijna geen kledingmerk wat er niet bij staat, welke films en TV-programma's men waardeert en van welke (pop-)muziek men houdt etc. Kan het nooit zo waarderen als predikanten klagen over de jeugd. Maar als ik zo op hyves zit vraag ik me ook wel eens af of er nog iemand is die de Heere vreest.

Het is niet moeilijk om 50 vrienden toegevoegd te krijgen op Hyves. MAar als ik selectief bezig ben kom ik op hoogstens 10. Laat ik die nou regelmatig spreken of mailen, dus wat heeft het voor zin dat ze mij op Hyves kunnen zien. Wat daar staat weten ze al.

Maar wat kan je verder met hyves? Wat krabbels uitwisselen, en verder? Lijkt me vrij nutteloos allemaal. Allemaal zelfbevrediging.

En oud klasgenoten spreken? Als ze mn naam ik google gooien komen ze me vanzelf tegen en kunnen ze zo contact met me opnemen. Maar da's nog nooit gebeurd :lol: :mrgreen:
Tja, ik vind het wel leuk, op die manier spreek ik soms nog eens mensen die ik nooit meer sprak, die ik al tijden niet had gezien. Redelijk oppervlakkig maar ja, beter dan helemaal geen contact he. :) Heeft niks met zelfbevrediging te maken, beetje vreemd dat je daar zo bij komt. Het is gewoon leuk soms soms nog even wat mensen te spreken.

En tja, er zijn zeker nog mensen die de Here vrezen... zelfs mensen die ook naar muziek luisteren of merken dragen waarvan jij denkt: Is er nog iemand die de Here vreest?

En tja, er zullen ongetwijfeld mensen in mijn lijst die op een foto in bikini te bewonderen zijn. Ik heb daar op zich geen moeite mee, als ik daar niet mee om zou kunnen gaan, zou ik nooit gezellig met mijn vrienden kunnen gaan zwemmen.... of uberhaupt naar strand/zwembad gaan. Zo bijzonder is dat toch niet? Als je daar niet tegen kan heb je het wel heel moeilijk in het leven lijkt me.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kislev

Bericht door Kislev »

Marnix schreef:En tja, er zullen ongetwijfeld mensen in mijn lijst die op een foto in bikini te bewonderen zijn. Ik heb daar op zich geen moeite mee, als ik daar niet mee om zou kunnen gaan, zou ik nooit gezellig met mijn vrienden kunnen gaan zwemmen.... of uberhaupt naar strand/zwembad gaan. Zo bijzonder is dat toch niet? Als je daar niet tegen kan heb je het wel heel moeilijk in het leven lijkt me.
Of jij hebt helaas bitter weinig begrepen van de bijbelse boodschap van eerbaar gekleed gaan e.d. Ik ga ook wel eens met vrienden/vriendinnen zwemmen. Maar als dat je foto is waarmee je je op internet toont naar de buitenwereld......
Plaats reactie