Ikzelf heb geen Hyves en kies daar bewust voor. De vraag is, waarom zou ik Hyves nemen? Ik zie Hyves enkel als een stukje 'zelfbevrediging' wat tekenent is voor vandaag de dag. Veel contacten/vrienden, maar allemaal snel en oppervlakkig (hoi, hoe istie?).
Dan krijg ik van een meisje waarmee ik misschien ooit 5 zinnen heb gewisseld een uitnodiging om vriend te worden van haar op Hyves. In mijn geval lekker makkelijk omdat ik geen Hyves heb, maar als je wel Hyves hebt is het nogal onbeschoft om d'rn niet toe te voegen (en staat ook wel interessant zo'n mooie griet bij je vrienden

: ) Maar eigenlijk is het vaag: zo'n iemand toevoegen onder je vrienden die je nauwelijks spreekt. Ik zie dat veel op Hyves dat je mensen bij vrienden ziet waarvan ik denk 'die spreekt hij/zij nooit!'.
Eigenlijk best raar om alles zo open en bloot op internet te gooien. Waarom doen we dat eigenlijk? Van veel mensen kun je bergen foto's op hun Hyves vinden en precies zien wat voor hobby's/interesses ze hebben. Niet voor niks loont het tegenwoordig de moeite om sollicitanten in hyves en google te gooien (en ook de politie maakt er gretig gebruik van om netwerken in beeld te krijgen).
Ook wil iedereen zo voordelig mogelijk erop proberen te staan. Dat levert soms bijzondere foto's op (van bikini tot en met een machinegeweer aan toe - ik spreek over refoland). Eerlijk gezegd schrik ik soms behoorlijk van wat voor foto's er op staan. Soms krijg je plaatsvervangende schaamte. En inderdaad zoals opgemerkt; dan open je een hyves van iemand en schalt opeens de popmuziek door je boxjes. Bizar ook hoeveel favoriete merken mensen opnoemen, bijna geen kledingmerk wat er niet bij staat, welke films en TV-programma's men waardeert en van welke (pop-)muziek men houdt etc. Kan het nooit zo waarderen als predikanten klagen over de jeugd. Maar als ik zo op hyves zit vraag ik me ook wel eens af of er nog iemand is die de Heere vreest.
Het is niet moeilijk om 50 vrienden toegevoegd te krijgen op Hyves. MAar als ik selectief bezig ben kom ik op hoogstens 10. Laat ik die nou regelmatig spreken of mailen, dus wat heeft het voor zin dat ze mij op Hyves kunnen zien. Wat daar staat weten ze al.
Maar wat kan je verder met hyves? Wat krabbels uitwisselen, en verder? Lijkt me vrij nutteloos allemaal. Allemaal zelfbevrediging.
En oud klasgenoten spreken? Als ze mn naam ik google gooien komen ze me vanzelf tegen en kunnen ze zo contact met me opnemen. Maar da's nog nooit gebeurd

: :mrgreen: