Dr.C. Steenblok
Dr.C. Steenblok
Ik vraag een mbt. Dr.C. Steenblok
Ik kwam de volgende titels tegen:
-De gereformeerde dogmatiek
-Rondom verbond roeping en doop
Is er iemand die bekend is met deze werken, en zijn deze aan te bevelen ?
Zijn er nog meerdere boeken in het verleden verschenen, zoals dogmatische onderwerpen of preken, die ik niet vermeld hebt ?
Zijn er nog meerdere boeken in het verleden verschenen, zoals dogmatische onderwerpen of preken, die ik niet vermeld hebt ?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: Dr.C. Steenblok
De Gereformeerde Dogmatiek is erg beknopt, in vraag en antwoord vorm. Rondom verbond roeping en doop legt meer zijn positie uit. Ik zou het je aanbevelen, en leg het naast bijv. Ds. Kersten en Ds. Hoeksema, Brakel, Calvijn ea. Je zult verschillen vinden, maar ook veel overeenkomsten. Maar Dr. Steenblok heeft geen volle dogmatiek geschreven.mayflower schreef:Ik vraag een mbt. Dr.C. Steenblok
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Re: Dr.C. Steenblok
ik zou het naast de bijbel leggen....Bert Mulder schreef:De Gereformeerde Dogmatiek is erg beknopt, in vraag en antwoord vorm. Rondom verbond roeping en doop legt meer zijn positie uit. Ik zou het je aanbevelen, en leg het naast bijv. Ds. Kersten en Ds. Hoeksema, Brakel, Calvijn ea. Je zult verschillen vinden, maar ook veel overeenkomsten. Maar Dr. Steenblok heeft geen volle dogmatiek geschreven.mayflower schreef:Ik vraag een mbt. Dr.C. Steenblok
- Bert Mulder
- Contacteer:
Natuurlijk is er verschil, zoals altijd tussen verschillende predikers er verschil is. Meen dat er geen leerverschil is. Komt bij Dr. Steenblok wel zijn zondekennis prediking erg naar voren, meer dan bij Ds. Kersten, meen ik.mayflower schreef:Kan men de preken en theologie met kersten vergelijken, of is er verschil ?
Verder moeten we ook wel onthouden, dat Dr. Steenblok meer theologische training gehad heeft dan Ds. Kersten, en wel in de Gereformeerde Kerken (hoewel dat niet zo aan zijn prediking te merken is)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
- Contacteer:
Om iets te weten te komen over Steenblok zou ik willen aanbevelen H. Florijn, 'Dr. Cornelis Steenblok. Een ultragereformeerd conservatief theoloog met een bevindelijke inslag', in: Jaarboek voor de geschiedenis van hetNederlands protestantisme na 1800, Kampen 1993 (1e jaargang), 173-196
Om de opvattingen van een persoon te leren kennen en begrijpen wil het namelijk ook nog wel eens helpen iets over diens levensloop en ontwikkeling te weten te komen.
Om de opvattingen van een persoon te leren kennen en begrijpen wil het namelijk ook nog wel eens helpen iets over diens levensloop en ontwikkeling te weten te komen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
weet je soms ook waar dat beschikbaar is, vooral ook voor iemand in Noord Amerika?Egbert1980 schreef:Om iets te weten te komen over Steenblok zou ik willen aanbevelen H. Florijn, 'Dr. Cornelis Steenblok. Een ultragereformeerd conservatief theoloog met een bevindelijke inslag', in: Jaarboek voor de geschiedenis van hetNederlands protestantisme na 1800, Kampen 1993 (1e jaargang), 173-196
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: