Scheiding van kerk en staat
L.E.
je gaat alleen maar door én vóór je eigen zienswijze BUITEN DE SCHRIFT om.....die laat je volkomen links liggen. Je verschuilt je achter een aardse, menselijke wetgeving die aborus toestaat tot aan een aantal weken.
En nog wat:
Zodra een eicel bevrucht is, is er sprake van LEVEN, vergeet dat nooit...............en voor élk leven hebben wij verantwoording af te leggen aan God onze Hemelse Vader.
je gaat alleen maar door én vóór je eigen zienswijze BUITEN DE SCHRIFT om.....die laat je volkomen links liggen. Je verschuilt je achter een aardse, menselijke wetgeving die aborus toestaat tot aan een aantal weken.
En nog wat:
Zodra een eicel bevrucht is, is er sprake van LEVEN, vergeet dat nooit...............en voor élk leven hebben wij verantwoording af te leggen aan God onze Hemelse Vader.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dat is gewoon een feit, dat is wettelijk zo bepaald ook, onderzocht en bewezen.refo schreef:Waaruit maak je op dat een foetus van 1 dag geen kind is?
Wanneer is een kind dan wel een kind?
Sorry als ik wat emotioneel reageerde zonet maar ik heb het 1 en ander met vriendinnen van heeeel dichtbij gezien en ik maak me kwaad om mensen die abortus willen verbieden.
Er ZIJN gewoon bepaalde dingen waar abortus WEL een goeie optie kan zijn en dan bedoel ik niet een of andere troela die licht van zeden is en zich zwanger laat maken, maar WEL het voorgenoemde scenario van slachtoffertjes van verkrachting.
Als je je daar niet mee kan inleven in zoiets en zegt dat zo'n meisje maar moeder moet worden denk dan maar eens aan jezelf of dierbaren als JIJ in zo'n situatie zou zitten!!!!
Hoho. Wel goed lezen. De nuance die ik aanbreng is het verschil tussen moord en doodslag. Een doodslager hoeft helemaal niet minder schuldgevoelens te hebben dan een moordenaar.Lisa Ethan schreef:Precies. Er zijn al schuldgevoelens genoeg in de wereld. Abortie moet een keuze zijn. Het zou wat dat betreft beter zijn als mede Christenen zo'n keuze kunnen accepteren.Josephus schreef:Ik zou toch de nuance willen aanbrengen dat het niet bij elke abortus om moord gaat. Hoewel er zeker (te) veel gevallen zijn, waarbij het weloverwogen en soms zelfs uit berekening gebeurt, zijn er ook genoeg meisjes en vrouwen die in redelijke shocktoestand tot zo'n beslissing komen, waarbij de rationaliteit er soms helemaal niet is en er dus eerder sprake is van doodslag. Ik kan me goed voorstellen dat die laatste gemoedstoestand aanwezig is bij een meisje dat zwangers is van haar verkrachter. Niet om ook maar iets goed te praten (daarvoor heb ik te veel sympathie voor de VBOK), maar niet elke vrouw die een abortus ondergaat is een kille moordenaar.
En waar moet de verkrachter zijn verantwoording af leggen dan? Die zijn hier (weet ik uit ervaring) weer met 3 maandjes vrij.Rens schreef:L.E.
En nog wat:
Moet zo'n meisje zich dan schuldiger voelen dan de verkrachter? Begrijp ik dat nou goed? Moet zij zich dan maar meteen moordenaar laten noemen door haar mede "Christenen"?
Moet zo'n meisje daarna ook branden in de hel, ben je dan tevreden? Is dat nou eerlijk dan?
volgens wélke wet? Gods Wet? de aardse wet??? zég het maar, dan weten we waar je hart ligt.Lisa Ethan schreef:Dat is gewoon een feit, dat is wettelijk zo bepaald ook, onderzocht en bewezen.!!!!refo schreef:Waaruit maak je op dat een foetus van 1 dag geen kind is?
Moderatorbericht:
Oh mijn hart ligt wel bij God hoor, ik ben het alleen niet altijd eens met Zijn "grondpersoneel".Rens schreef:volgens wélke wet? Gods Wet? de aardse wet??? zég het maar, dan weten we waar je hart ligt.Lisa Ethan schreef:Dat is gewoon een feit, dat is wettelijk zo bepaald ook, onderzocht en bewezen.!!!!refo schreef:Waaruit maak je op dat een foetus van 1 dag geen kind is?
calm down!Lisa Ethan schreef:Dat is gewoon een feit, dat is wettelijk zo bepaald ook, onderzocht en bewezen.refo schreef:Waaruit maak je op dat een foetus van 1 dag geen kind is?
Sorry als ik wat emotioneel reageerde zonet maar ik heb het 1 en ander met vriendinnen van heeeel dichtbij gezien en ik maak me kwaad om mensen die abortus willen verbieden.
Er ZIJN gewoon bepaalde dingen waar abortus WEL een goeie optie kan zijn en dan bedoel ik niet een of andere troela die licht van zeden is en zich zwanger laat maken, maar WEL het voorgenoemde scenario van slachtoffertjes van verkrachting.
Als je je daar niet mee kan inleven in zoiets en zegt dat zo'n meisje maar moeder moet worden denk dan maar eens aan jezelf of dierbaren als JIJ in zo'n situatie zou zitten!!!!
Je bent weinig consistent.
Waarin ben ik niet consistent dan? Wijs maar aan.refo schreef:calm down!Lisa Ethan schreef:Dat is gewoon een feit, dat is wettelijk zo bepaald ook, onderzocht en bewezen.refo schreef:Waaruit maak je op dat een foetus van 1 dag geen kind is?
Je bent weinig consistent.
Jezus vergeeft ons ALLE zonden, op eentje na dat is het ontkennen van de Heilige geest. Dus abortus wordt door Jezus ook vergeven in mijn voorgenoemde geval zeker. Lees je bijbel er maar eens op na dan kun je zien hoe consistent ik ben.
Ben jij het ook nog? Consistent?
- JolandaOudshoorn
Ik zou nooit tot een abortus kunnen komen. Ook niet als ik verkracht zou worden, God beware me ervoor. Ik kan wel verschillende redenen noemen. Ten eerste de rede waarom er een nieuw leven is ontstaan. Hoe krom het ook lijkt, al het leven komt voort uit de Wil van God. En ik ben er van overtuigd dat Hij je ook in zulke moeilijke opmstandigheden wil helpen en steunen.Lisa Ethan schreef:Dat is gewoon een feit, dat is wettelijk zo bepaald ook, onderzocht en bewezen.refo schreef:Waaruit maak je op dat een foetus van 1 dag geen kind is?
Bovendien, al zeg je dat een foutus van een week oud nog geen levend wezen is, het is wel zo! Alles om uit te groeien tot een prachtig persoon is aanwezig. En het dragen en baren van een kind is een van de mooiste dingen die er zijn. Het is een uniek wezen, gewild en geliefd door de Vader in de hemel. En zo zijn er nog meer dingen op te noemen. Juist als Christen zou je deze dingen moeten begrijpen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Als je hart écht bij God ligt, dan hou je je onverkort aan Zijn Woord en Wet en schik je je ernaar, hoe moeizaam het is en hoe opstandig je soms ook kan zijn.Lisa Ethan schreef:
Oh mijn hart ligt wel bij God hoor, ik ben het alleen niet altijd eens met Zijn "grondpersoneel".
Zijn "grondpersoneel" zal tzt zélf hun verantwoording moeten afleggen, dat is niet JOUW zorg, maar de húnne..........
Ik wéét het, het IS moeilijk, maar die opstandigheid brengt je geen stap verder, ook zo'n meisje niet.
Moderatorbericht:
Dus verkrachting is dan de wil van God omdat dat kindje er moet komen? Ben jij Christen of Moslim?JolandaOudshoorn schreef:Ik zou nooit tot een abortus kunnen komen. Ook niet als ik verkracht zou worden, God beware me ervoor. Ik kan wel verschillende redenen noemen. Ten eerste de rede waarom er een nieuw leven is ontstaan. Hoe krom het ook lijkt, al het leven komt voort uit de Wil van God. En ik ben er van overtuigd dat Hij je ook in zulke moeilijke opmstandigheden wil helpen en steunen.
Bovendien, al zeg je dat een foutus van een week oud nog geen levend wezen is, het is wel zo! Alles om uit te groeien tot een prachtig persoon is aanwezig. En het dragen en baren van een kind is een van de mooiste dingen die er zijn. Het is een uniek wezen, gewild en geliefd door de Vader in de hemel. En zo zijn er nog meer dingen op te noemen. Juist als Christen zou je deze dingen moeten begrijpen.
En als je door je man geslagen wordt, is dat dan ook de wil van God?
De enige conclusie die ik uit dit topic kan trekken is dat kennelijk nooit iemand hier met verkrachting te maken heeft gehad.Rens schreef:Als je hart écht bij God ligt, dan hou je je onverkort aan Zijn Woord en Wet en schik je je ernaar, hoe moeizaam het is en hoe opstandig je soms ook kan zijn.
Zijn "grondpersoneel" zal tzt zélf hun verantwoording moeten afleggen, dat is niet JOUW zorg, maar de húnne..........
Ik wéét het, het IS moeilijk, maar die opstandigheid brengt je geen stap verder, ook zo'n meisje niet.
Echt, anders zou je wel een toontje lager zingen. Mensen de bijbel voorhouden en HET IS GODS WIL schreeuwen is zoooo makkelijk....
Heb je wel eens van Fred Phelps gehoord?
tut tut............easy Lisa................je wordt niet vermoord hoor!!Lisa Ethan schreef:Dus verkrachting is dan de wil van God omdat dat kindje er moet komen? Ben jij Christen of Moslim?JolandaOudshoorn schreef:Ik zou nooit tot een abortus kunnen komen. Ook niet als ik verkracht zou worden, God beware me ervoor. Ik kan wel verschillende redenen noemen. Ten eerste de rede waarom er een nieuw leven is ontstaan. Hoe krom het ook lijkt, al het leven komt voort uit de Wil van God. En ik ben er van overtuigd dat Hij je ook in zulke moeilijke opmstandigheden wil helpen en steunen.
En als je door je man geslagen wordt, is dat dan ook de wil van God?
Moderatorbericht: