Ik ben nieuw

Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
Petrus schreef:Het kan gewoon niet zoals vriend Karsten hier over ons forum denderd met orkaankracht, zo zijn we het niet gewend om met elkaar om te gaan!!!
Petrus, je hoéft 't niet te lezen.
Bijdragen van deze vriend sla ik gewoon over.
Als zo iemand geen reactie krijgt, gaat de lol er meestal gauw af en zoekt-ie z'n heil wel elders.
En als meneer uitlatingen doet die niet door de beugel kunnen, grijpen de moderators wel in.
\
Beste vriend Hendrikus...............zoals je evengoed als ik weet dat wij niet gewend zijn om op een dergelijke wijze met alkaar om te gaan, én het feit dat Karsten snoeihard tegen elke haardos in rost, kan het niet anders dan dat er gereageerd wordt op zijn uitlatingen.

Negeren? Ik wou dat ik het kón......er wordt dusdanig tegen elke norm van beschaafdheid gezondigd dat ik niet ánders kan dan, soms even snoeihard, terugreageer.

Daarvoor is mijn gevoel van rechtvaardigheid, om het even op welk gebied, veel te sterk ontwikkeld voor.

Dat kwam in mjn CPN- en NCPN-tijd goed van pas, evenals in mijn SP-tijd................maar nog steeds steekt het keihard de kop op.

Ik weet ook wel, net als jij, dat de woord-gevechten op het forum ánders zijn dan de gesprekken in real live of anderzins privé, maar dit kan echt niet dat wij ons moeten gaan verdedigen tegen in feite buitenstaanders
Karsten

Bericht door Karsten »

Petrus, onze rechtvaardigheidsridder,

Ik vind dat er een aantal zaken door elkaar heen gehaald worden. Mijn in jouw ogen te expliciete opvattingen vertaal je in persoonlijke beledigingen.

Is mijn mening nu zo bedreigend dat het genegeerd moeten worden of dat ik het met de meerderheid eens moet zijn om te voorkomen dat mensen zich beledigd voelen?
Karsten

Bericht door Karsten »

refo schreef:
Karsten schreef:
refo schreef:Ik las gisteravond nog een mooie uitspraak in een boek. Die leek me van toepassing op de regeringsdeelname van de CU. Doe wat je kunt doen, als is het vrijwel niets, al verraden je vrienden je of vinden ze je zelf een verrader. Jaarlijks worden tienduizenden abortussen gepleegd. Misschien wil God je gebruiken om tien van deze ongeboren kinderen te redden. Wij kleine mensjes kunnen dat niet overzien.
Ja je wordt Nazi, want misschien kom je in de positie om wat Joden te redden...
Zoiets, ja. Dat is ook voorgekomen in WOII.
Ja, klopt en lang niet altijd is dat verkeerd gegaan.

Toch kan het voor bepaalde mensen een bedenkelijke stap zijn. En ik ben één van die mensen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Karsten schreef:En de SGP... Ik wil daar later nog op terug komen.
Wanneer je mag stemmen? :D
Laatst gewijzigd door Tiberius op 23 mar 2007, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Petrus

Bericht door Petrus »

Karsten schreef:Petrus, onze rechtvaardigheidsridder, Dit is een min of meer denigrerende opmerking die jou niet past

Ik vind dat er een aantal zaken door elkaar heen gehaald worden. Mijn in jouw ogen te expliciete opvattingen vertaal je in persoonlijke beledigingen. Niet in persoonlijke beledigingen, maar ik kan er absoluut niet in mee gaan, puur omdat ik het zo geheel ándes geleerd heb

Is mijn mening nu zo bedreigend dat het genegeerd moeten worden of dat ik het met de meerderheid eens moet zijn om te voorkomen dat mensen zich beledigd voelen? Je zou je mening in meer genuanceerde en op uitgebalanceerde wijze alsmede met tekstverwijzingen onderbouwd kunnen brengen, en niet alleen maar heel hard schreeuwen dat wij allemaal ongelijk hebben, zonder bewijs
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef:
Tja Kartsen, mogen we van jou heel misschien je leeftijd vernemen??
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vind nu wel dat je mijn woorden verdraait. Ik zeg dat de Christen Unie mee regeert met Babylon. Gezien de staat van ons Nederland lijkt me die kwalificatie redelijk.
Dus de ChrUnie mag pas regeren als er al een herkerstening heeft plaatsgevonden?

Hoe zit dat eigenlijk met Jozef in Egypte? En met Daniël in Babylon (!)?
Karsten

Bericht door Karsten »

Petrus schreef:
Tiberius schreef:
Tja Kartsen, mogen we van jou heel misschien je leeftijd vernemen??
En ook even mijn kerkverband zodat ik precies in een hokje past?

Nou best dan, Misschien ben ik wel 24 en ben ik vrijgemaakt :roll: Veel succes met je hokje. Ik laat me niet vangen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:
Ik vind nu wel dat je mijn woorden verdraait. Ik zeg dat de Christen Unie mee regeert met Babylon. Gezien de staat van ons Nederland lijkt me die kwalificatie redelijk.
Dus de ChrUnie mag pas regeren als er al een herkerstening heeft plaatsgevonden?

Hoe zit dat eigenlijk met Jozef in Egypte? En met Daniël in Babylon (!)?
Tot nu toe zijn we ons alleen maar aan het verdedigen tegen de uitlatingen van Karsten.............terwijl van het tegenovergestelde (de bewijsvoering van zijn gelijk) niets terecht komt...........alleen maar het tegen onze opvattingen, kerkelijk en politiek, aanschoppen, en verder is het veel geschreeuw en géén wol...............
Petrus

Bericht door Petrus »

Karsten schreef:
Nou best dan, Misschien ben ik wel 24 en ben ik vrijgemaakt :roll: Veel succes met je hokje. Ik laat me niet vangen.
Nee, je laat je niet vangen, je kronkelt als een paling in een emmer snot...................
Petrus

Bericht door Petrus »

Karsten schreef:Petrus, onze rechtvaardigheidsridder
O ja, ik ben Rooms-Rood.............heb je weer wat extra stof om op te reageren...................
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Karsten werkt bij Petrus als de rode lap op de welbekende stier.
Karsten

Bericht door Karsten »

Petrus schreef:
Karsten schreef:Petrus, onze rechtvaardigheidsridder, Dit is een min of meer denigrerende opmerking die jou niet past
Petrus schreef:Daarvoor is mijn gevoel van rechtvaardigheid, om het even op welk gebied, veel te sterk ontwikkeld voor.
Je zei het zelf.
Petrus schreef:
Karsten schreef:Ik vind dat er een aantal zaken door elkaar heen gehaald worden. Mijn in jouw ogen te expliciete opvattingen vertaal je in persoonlijke beledigingen. Niet in persoonlijke beledigingen, maar ik kan er absoluut niet in mee gaan, puur omdat ik het zo geheel ándes geleerd heb
Kijk nu toch eens Petrus wat je zegt...
Petrus schreef:
Karsten schreef:Is mijn mening nu zo bedreigend dat het genegeerd moeten worden of dat ik het met de meerderheid eens moet zijn om te voorkomen dat mensen zich beledigd voelen? Je zou je mening in meer genuanceerde en op uitgebalanceerde wijze alsmede met tekstverwijzingen onderbouwd kunnen brengen, en niet alleen maar heel hard schreeuwen dat wij allemaal ongelijk hebben, zonder bewijs
Is het hier niet de pot die de ketel verwijt?
Karsten

Bericht door Karsten »

Erasmiaan schreef:Karsten werkt bij Petrus als de rode lap op de welbekende stier.
Dat zou insinueren dat ik de rode ben ;)
Josephus

Bericht door Josephus »

Karsten schreef:
refo schreef:
Karsten schreef:
refo schreef:Ik las gisteravond nog een mooie uitspraak in een boek. Die leek me van toepassing op de regeringsdeelname van de CU. Doe wat je kunt doen, als is het vrijwel niets, al verraden je vrienden je of vinden ze je zelf een verrader. Jaarlijks worden tienduizenden abortussen gepleegd. Misschien wil God je gebruiken om tien van deze ongeboren kinderen te redden. Wij kleine mensjes kunnen dat niet overzien.
Ja je wordt Nazi, want misschien kom je in de positie om wat Joden te redden...
Zoiets, ja. Dat is ook voorgekomen in WOII.
Ja, klopt en lang niet altijd is dat verkeerd gegaan.

Toch kan het voor bepaalde mensen een bedenkelijke stap zijn. En ik ben één van die mensen.
Oké, lijkt me op zich legitiem.

Ik ben echter wel benieuwd hoe jij christendom ziet in relatie tot politiek. En waarom je zo fel ageert tegen de ChristenUnie is me ook niet helemaal duidelijk. Waarom zou "eenzelvig zijn met Babylon" alleen van toepassing zijn op een christelijke partij die meedoet in de regering? Gezien de feitelijke verhouding tussen kabinet en parlement lijkt het me dan logisch dat je die kwalificatie dan toch zeker ook doortrekt naar de SGP, ja in feite op iedereen die waar dan ook in ons land politiek actief is. Politiek vereist nu eenmaal samenwerking en compromissen en als christenen zijn we (helaas) toch niet meer dan een minderheid. Je moet dus eigenlijk als christen-politicus altijd wel een keer water bij de wijn doen.

Ben je ook niet bang dat we, wanneer we als christenen de capaciteiten en de mogelijkheden hebt om in een seculiere omgeving niet alleen met woorden maar ook met daden (hoe onbeduidend ze misschien ook lijken) iets van de liefde van Christus te laten zien, en dat nalaten, dat God dat dan niet ooit van onze hand zal eisen?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie