De vraag is: waren er wel andere Avondmaalgangers die én capabel zijn om de gemeente te leiden, én het welzijn van de hele gemeente kunnen dienen?Gergemlid schreef: ↑Vandaag, 19:02Maar wel vooraf met elkaar in een app groep besproken om zo tot een gekozen kerkenraad te komen die een bepaald deel van de gemeente wilJohnny65 schreef: ↑Vandaag, 18:56De hele lijst met verkiesbare mannen waren, op 1 man na, allemaal oud kerkenraadsleden. En die lijst is door de deputaten / classis etc. Gemaakt. Niet door de gemeente zelf.bombus schreef: ↑Vandaag, 18:54Niet benoemd maar gekozen door een grote meerderheid van de gemeente die deze mannen weer als kerkenraadslid willen hebben. Dat is wel iets anders.Konijntje schreef: ↑Vandaag, 17:40 Ik vind het buitengewoon onverstandig dat een deel van de oude kerkenraad opnieuw is benoemd. Als je schoon schip wilt maken, begin dan met een schone lei. Daar passen oude kerkenraadsleden niet meer bij. Dan krijg je altijd belangenverstrengeling. Dat was te voorzien.
Ik weet niet of het slim is of niet want ik ken de hele situatie niet.
Wat ik lees over de acht diakenen lijkt me dat niet. Maar van wat ik lees over de gekozen ambtsdragers dat die voor onrust zorgden op de gang, schrik ik ook.
Al met al lijkt het in deze situatie niet verstandig dat er voormalige ambtsdragers zijn gekozen. Maar ik weet niet of er dan nog wel wat te kiezen zou zijn geweest.