Curatorium Ger.Gem. 2026

MGG

Re: Curatorium Ger.Gem. 2026

Bericht door MGG »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 10:05 Is bekend waarom ze worden afgewezen? Is dat omdat ze denken dat ze niet bekeerd zijn?
Of niet geschikt qua persoonlijkheid bijvoorbeeld.
Kerkenraad stuurt vaak door tenzij er bezwaren zijn. Curatorium laat alleen toe als er vrijmoedigheid is. Dit is nogal abstract en regelmatig worden mannen die eerst zijn afgewezen later wel toegelaten. Onze vorige dominee zei dat de eerste afwijzing hem veel vragen en gebed gaf, maar dat hij achteraf er Gods weg in zag. Door omstandigheden in zijn bedrijf viel het achteraf op zijn plek.

Het gaat uitdrukkelijk niet om twijfels over de bekering. Ook gerespecteerde broeders worden soms afgewezen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

BSH schreef: Vandaag, 09:23
Kunnen we misschien op één lijn komen door onderschrijving van de volgende stelling?

Minder dan we graag hadden gewild, meer dan we hebben verdiend.
Nee. Waarom is een tekort aan predikanten iets wat gelovigen verdienen?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bourdon16 schreef: Vandaag, 10:05 Is bekend waarom ze worden afgewezen? Is dat omdat ze denken dat ze niet bekeerd zijn?
Ik denk niet dat dit bekend is, zover ik weet oordelen ze niet over de bekering maar wellicht over mogelijke geschiktheid. En wij kunnen eenvoudig niet weten wat de redenen van afkeur is. Persoonlijk ben ik wel blij dat niet alles aangenomen wordt maar dat is een persoonlijk iets. Ik ben blij en dankbaar met 4 mannen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik ben veel meer benieuwd naar de redenen waarom mensen wel worden toegelaten en zeker in de PKN.
Plaats reactie