Presidentsverkiezingen USA 2024

ZWP

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door ZWP »

refo schreef: 24 apr 2026, 16:47
ZWP schreef: 24 apr 2026, 16:03
refo schreef: 24 apr 2026, 14:32 Wordt vaak gedaan. Hoe vaak hoor je niet: 6 keer zo weinig.
Haha, je gaat het nog verdedigen ook!

Je mag best zeggen: zes keer zo klein, of 'een zesde van', of 'gedaald van 600 naar 100' of 'met 500 afgenomen'.
Maar zowel 'zes keer zo weinig' als '600% gedaald' lijkt me nooit correct.

Maar goed, het leidt inderdaad wat af van de werkelijke problemen van deze regering.
Niet iedereen is wiskundige. Als iets wat eerst 600 en nu 100 euro kost, zegt men dat het nu zes keer zo weinig kost. Dat is niet correct uitgedrukt, maar iedereen snapt het.
Zelfs in de bijbel komen zulke fouten voor. Als de schipbreukelingen Milete naderen staat er: dat hun enig land naderde.
Dat snap ik best. Maar zeg jij ook dat als iets van 600 naar 100 gaat het een afname betreft van 600 procent? Lijkt me toch niet? En daar ging het even over.
En dan maakt het ook nog uit wie het zegt en in welke context. Gaat het om spreektaal of is het taal van iemand met een verantwoordelijke functie met een miljoenenpubliek? En kom je er netjes op terug als je een foutje maakt, of blijf je volharden en uitwegen zoeken. Etc.
MGG

Bericht door MGG »

ZWP schreef: 24 apr 2026, 16:18
Wim Anker schreef: 24 apr 2026, 16:11
ZWP schreef: 24 apr 2026, 16:03
refo schreef: 24 apr 2026, 14:32 Wordt vaak gedaan. Hoe vaak hoor je niet: 6 keer zo weinig.
Haha, je gaat het nog verdedigen ook!

Je mag best zeggen: zes keer zo klein, of 'een zesde van', of 'gedaald van 600 naar 100' of 'met 500 afgenomen'.
Maar zowel 'zes keer zo weinig' als '600% gedaald' lijkt me nooit correct.
Maar goed, het leidt inderdaad wat af van de werkelijke problemen van deze regering.
Klopt hoor.
Dank! :super

Maar het leidt teveel af van de werkelijke uitdagingen die de VS hebben. Als daar zijn:

- Oorlog in Iran; hoe stappen ze er uit zonder al te veel internationaal gezichtsverlies?
- De twijfel bij oude bondgenoten over de betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van de VS.
- De hoge en al maar stijgende staatsschuld. Hoelang nog te financieren nu ook andere munten sterker worden en de BRICS landen meer invloed krijgen?
- De grote kloof tussen (extreem) rijk en armoede.
- Uberhaupt de polarisatie in de samenleving. Wapengeweld, migratie etc.
- Gezichtsverlies is een relatief iets. Dat zie je goed in de verschillende visies op of Rusland in Oekraïne groot gezichtsverlies heeft geleden.
- De oude bondgenoten hebben weinig keus en gaan veel meer wapens bij Amerika kopen. Het zijn vooral praatjes maar de landen hebben de VS harder nodig dan andersom.
- Staatschuld financieren is geen probleem. Japan heeft al ontdekt hoe je zoiets regelt. De enorme rentelast is wel een grote uitdaging.
- Nede dankzij extreem rijk zijn de groeicijfers van de VS hoog voor een ontwikkeld land.
- De massamigratie neemt wat af. Helaas heb je nog steeds geboorterecht.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal

Bericht door parsifal »

https://www.foxnews.com/outkick-sports/ ... atue-doral

Wat een kerel inderdaad. Een grootheid van het kaliber Nebukadnezar of Kim Jong Il. Verder onbelangrijk natuurlijk, tenzij er daadwerkelijk lijnen uit Openbaring zijn te trekken. Daar zijn we denk ik nog niet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Aandoenlijk, hoe geweldig de beste man zichzelf vindt.

https://www.hln.be/buitenland/trump-noe ... ~a10f4928/
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Wim Anker schreef: 29 apr 2026, 11:15 https://x.com/i/status/2049302569487663250

Wat een kerel!
Koning Charles hield inderdaad een goede toespraak, met humor en subtiele verwijzingen naar waar de schoen wringt met Trump. ;)
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Wim Anker schreef:https://x.com/i/status/2049302569487663250

Wat een kerel!
Geweldige speech van Charles. Trump had uiteraard niet door dat hijzelf, zn regering en zn beleid op een subtiele manier werden afgebrand.
refo

Bericht door refo »

Jeremiah schreef: 30 apr 2026, 20:11 Aandoenlijk, hoe geweldig de beste man zichzelf vindt.

https://www.hln.be/buitenland/trump-noe ... ~a10f4928/
Ik vind het aandoenlijk hoe een groepje forummers hier op basis van media-berichten allerlei negatiefs over Trump verspreiden.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Zelf vind ik het aandoenlijk dat zoveel reformatorische mensen een peuter in de verpakking van een oude man die president van de VS geworden is zo verheerlijken.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Delftenaar schreef: Gisteren, 17:55 Zelf vind ik het aandoenlijk dat zoveel reformatorische mensen een peuter in de verpakking van een oude man die president van de VS geworden is zo verheerlijken.
+1

Met peutergedrag gaat er gelukkig ook nog het een en ander goed.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Delftenaar schreef: Gisteren, 17:55 Zelf vind ik het aandoenlijk dat zoveel reformatorische mensen een peuter in de verpakking van een oude man die president van de VS geworden is zo verheerlijken.
Heel aandoenlijk ja, ook wel knus zo met elkaar he.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
refo

Bericht door refo »

pierre27 schreef: Gisteren, 19:33
Het bijzonder kleuterachtig om zo tegen de gebeurtenissen aan te kijken. Trump weet veel meer en heeft veel meer overzicht dan figuren als Delftenaar, Parcival en DDD.
Hij opereert ook niet alleen. Hij heeft adviseurs.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

refo schreef: Gisteren, 21:15
pierre27 schreef: Gisteren, 19:33
Het bijzonder kleuterachtig om zo tegen de gebeurtenissen aan te kijken. Trump weet veel meer en heeft veel meer overzicht dan figuren als Delftenaar, Parcival en DDD.
Hij wekt wel de indruk dat hij alleen maar advies accepteert dat overeenkomt met zijn mening.
refo

Bericht door refo »

Dat probeert men je te doen geloven. Maar waarop baseer je dat?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Gisteren, 21:15
Trump werkt nu eenmaal als een rode lap op een stier voor sommigen en kan niets goed doen in hun ogen. Laten we ons druk maken om onze regering, dat lijkt me zinvoller.
Plaats reactie