Presidentsverkiezingen USA 2024

ZWP

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door ZWP »

refo schreef: Gisteren, 16:47
ZWP schreef: Gisteren, 16:03
refo schreef: Gisteren, 14:32 Wordt vaak gedaan. Hoe vaak hoor je niet: 6 keer zo weinig.
Haha, je gaat het nog verdedigen ook!

Je mag best zeggen: zes keer zo klein, of 'een zesde van', of 'gedaald van 600 naar 100' of 'met 500 afgenomen'.
Maar zowel 'zes keer zo weinig' als '600% gedaald' lijkt me nooit correct.

Maar goed, het leidt inderdaad wat af van de werkelijke problemen van deze regering.
Niet iedereen is wiskundige. Als iets wat eerst 600 en nu 100 euro kost, zegt men dat het nu zes keer zo weinig kost. Dat is niet correct uitgedrukt, maar iedereen snapt het.
Zelfs in de bijbel komen zulke fouten voor. Als de schipbreukelingen Milete naderen staat er: dat hun enig land naderde.
Dat snap ik best. Maar zeg jij ook dat als iets van 600 naar 100 gaat het een afname betreft van 600 procent? Lijkt me toch niet? En daar ging het even over.
En dan maakt het ook nog uit wie het zegt en in welke context. Gaat het om spreektaal of is het taal van iemand met een verantwoordelijke functie met een miljoenenpubliek? En kom je er netjes op terug als je een foutje maakt, of blijf je volharden en uitwegen zoeken. Etc.
MGG

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

ZWP schreef: Gisteren, 16:18
Wim Anker schreef: Gisteren, 16:11
ZWP schreef: Gisteren, 16:03
refo schreef: Gisteren, 14:32 Wordt vaak gedaan. Hoe vaak hoor je niet: 6 keer zo weinig.
Haha, je gaat het nog verdedigen ook!

Je mag best zeggen: zes keer zo klein, of 'een zesde van', of 'gedaald van 600 naar 100' of 'met 500 afgenomen'.
Maar zowel 'zes keer zo weinig' als '600% gedaald' lijkt me nooit correct.
Maar goed, het leidt inderdaad wat af van de werkelijke problemen van deze regering.
Klopt hoor.
Dank! :super

Maar het leidt teveel af van de werkelijke uitdagingen die de VS hebben. Als daar zijn:

- Oorlog in Iran; hoe stappen ze er uit zonder al te veel internationaal gezichtsverlies?
- De twijfel bij oude bondgenoten over de betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van de VS.
- De hoge en al maar stijgende staatsschuld. Hoelang nog te financieren nu ook andere munten sterker worden en de BRICS landen meer invloed krijgen?
- De grote kloof tussen (extreem) rijk en armoede.
- Uberhaupt de polarisatie in de samenleving. Wapengeweld, migratie etc.
- Gezichtsverlies is een relatief iets. Dat zie je goed in de verschillende visies op of Rusland in Oekraïne groot gezichtsverlies heeft geleden.
- De oude bondgenoten hebben weinig keus en gaan veel meer wapens bij Amerika kopen. Het zijn vooral praatjes maar de landen hebben de VS harder nodig dan andersom.
- Staatschuld financieren is geen probleem. Japan heeft al ontdekt hoe je zoiets regelt. De enorme rentelast is wel een grote uitdaging.
- Nede dankzij extreem rijk zijn de groeicijfers van de VS hoog voor een ontwikkeld land.
- De massamigratie neemt wat af. Helaas heb je nog steeds geboorterecht.
Plaats reactie