Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

DDD

Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

Bericht door DDD »

pierre27 schreef: Gisteren, 22:41
Vrouwke schreef: Gisteren, 20:04 Die Kootwijkerbroekse preek en YouTube actie heeft zelfs het ND gehaald. Een heel artikel inclusief filmpje..
https://www.nd.nl/geloof/reformatorisch ... iet-van-de
Wonderlijk dat dit nieuws voor het ND is.
Het was zelfs nieuws voor mij. Laat staan voor het ND.
pierre27

Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: Gisteren, 23:43
pierre27 schreef: Gisteren, 22:41
Vrouwke schreef: Gisteren, 20:04 Die Kootwijkerbroekse preek en YouTube actie heeft zelfs het ND gehaald. Een heel artikel inclusief filmpje..
https://www.nd.nl/geloof/reformatorisch ... iet-van-de
Wonderlijk dat dit nieuws voor het ND is.
Het was zelfs nieuws voor mij. Laat staan voor het ND.
Ik wiat het ook niet hoor maar dat een krant als het ND er aandacht aan gaat besteden op deze manier vind ik wonderlijk. Gerrit Beens...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Job

Bericht door Job »

pierre27 schreef: Vandaag, 06:09 ( ..). Gerrit Beens...
Wat dat laatste betreft: het ND benoemt een predikant altijd bij zijn voornaam. Dat is niet specifiek zo bij deze casus.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef: Gisteren, 21:42 De voorbeelden en de criteria die ik van de GBS heb gezien, wijzen daar niet op.
Vreemd. Dát is nu juist de reden waarom SV27 in het leven geroepen is.
DDD

Bericht door DDD »

Posthoorn schreef:
DDD schreef: Gisteren, 21:42 De voorbeelden en de criteria die ik van de GBS heb gezien, wijzen daar niet op.
Waar kan ik dat nazoeken?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Job schreef: Vandaag, 06:37
pierre27 schreef: Vandaag, 06:09 ( ..). Gerrit Beens...
Wat dat laatste betreft: het ND benoemt een predikant altijd bij zijn voornaam. Dat is niet specifiek zo bij deze casus.
Dat weet ik hoor, het valt gewoon weer een keer op. Het zijn van die oprakelingen over iets om het vuurtje aan de gang te houden. Vandaag of morgen luisterd iemand weer de bewuste preek en dan kunnen we het jammerverslag alhier lezen. Ik heb er niets mee.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

RD 5-9-25 schreef:De herzieningen van Statenvertaling 2027 gaan verder dan die van ”Statenvertaling bewaren”, het project van de Gereformeerde Bijbelstichting (GBS). In het hele Markusevangelie (...) wijzigde de GBS 86 verzen en 51 unieke woorden. Ter vergelijking: in Markus 1 is door Statenvertaling 2027 in ieder vers iets gewijzigd en zijn zo’n 40 unieke woorden of woordgroepen vervangen.
DDD

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
RD 5-9-25 schreef:De herzieningen van Statenvertaling 2027 gaan verder dan die van ”Statenvertaling bewaren”, het project van de Gereformeerde Bijbelstichting (GBS). In het hele Markusevangelie (...) wijzigde de GBS 86 verzen en 51 unieke woorden. Ter vergelijking: in Markus 1 is door Statenvertaling 2027 in ieder vers iets gewijzigd en zijn zo’n 40 unieke woorden of woordgroepen vervangen.
Ja ik zat het net ook te lezen. Het hele taalkleed is anders geworden, dat is natuurlijk een belangrijk verschil. Ik had vooral onthouden dat in de nieuwe GBS-versie alle onbegrijpelijke woorden waren verdwenen.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef: Vandaag, 08:24
Posthoorn schreef:
Waar kan ik dat nazoeken?
https://www.rd.nl/artikel/1119688-refor ... -tijd-komt

https://www.rd.nl/artikel/1119652-proje ... -onderhoud

"De herzieningen van Statenvertaling 2027 gaan verder dan die van ”Statenvertaling bewaren”, het project van de Gereformeerde Bijbelstichting (GBS). In het hele Markusevangelie, waarvan de herziene versie in maart gepubliceerd werd, wijzigde de GBS 86 verzen en 51 unieke woorden. Ter vergelijking: in Markus 1 is door Statenvertaling 2027 in ieder vers iets gewijzigd en zijn zo’n 40 unieke woorden of woordgroepen vervangen."
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben benieuwd of dit nu aan mijn geheugen ligt of dat de GBS eerder verdergaande criteria heeft gepubliceerd. Maar het is inderdaad evident dat de wijzigingen SV27 veel verder gaan.
Plaats reactie