Erdee

Ambtenaar

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: 13 apr 2026, 22:41
Die mensen willen op zondag de computer uitlaten.
Je kunt gewoon je telefoon of tablet gebruiken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Evangelist schreef: 13 apr 2026, 22:27
Wim Anker schreef: 13 apr 2026, 13:53515 euro per jaar is meer dan "grofweg" 1 euro per dag. En tenzij jij 120 liter per keer tankt ook meer dan een paar tanken benzine.
Ik doelde inderdaad op de meest gekozen abo-vorm. Dat is 0.85 euro per dag. Het volle pakket is inderdaad 1.27 euro per dag. Als je beide getallen middelt, kom je op ‘grofweg’ 1 euro per dag. (Om precies te zijn: 1.06 euro.)

Het volle pakket is 515 / 365 = 1,41.
Hoe reken jij? En, andere vraag, waarom liegt men zo? (Je kan ook.gewoon zeggen: het is maar max 1,5 euro per.dag)

Dat eurootje per dag zit er dus gewoon 41 procent naast. (En dan tellen we ook nog gewoon alle dagen van de week mee, een christen zou moeten rekenen met werkdagen in een jaar). Het kan mij verder niet schelen of iemand RD nu leest of niet maar laat de verkooppraatjes maar fatsoenlijk.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Wim Anker schreef: Gisteren, 07:55
Wim Anker schreef: 13 apr 2026, 13:53515 euro per jaar is meer dan "grofweg" 1 euro per dag. En tenzij jij 120 liter per keer tankt ook meer dan een paar tanken benzine.
Ik doelde inderdaad op de meest gekozen abo-vorm. Dat is 0.85 euro per dag. Het volle pakket is inderdaad 1.27 euro per dag. Als je beide getallen middelt, kom je op ‘grofweg’ 1 euro per dag. (Om precies te zijn: 1.06 euro.)

Hoe reken jij? En, andere vraag, waarom liegt men zo? (Je kan ook.gewoon zeggen: het is maar max 1,5 euro per.dag)

Dat eurootje per dag zit er dus gewoon 41 procent naast. (En dan tellen we ook nog gewoon alle dagen van de week mee, een christen zou moeten rekenen met werkdagen in een jaar). Het kan mij verder niet schelen of iemand RD nu leest of niet maar laat de verkooppraatjes maar fatsoenlijk.
Ik lees op de site van het RD:
- meest gekozen: 5,92 per week. 5,92/7 = 0,85
- volledige pakket: 8,92 per week. 8.92/7 = 1,27
Zó heb ik gerekend. En ik heb inderdaad met 7 dagen in een week gerekend; waarom een christen alleen met werkdagen zou moeten rekenen, begrijp ik niet. Er staan altijd stukken in het RD die bijvoorbeeld geschikt zijn voor de zondagavond; denk aan de hele donderdagbijlage of recent de opiniebijdrage van ds. C. Harinck en het interview met ouderling Den Haan uit Oostkapelle. Dat geeft dan ook gelijk gelegenheid om de Bijbel erbij te pakken.

Volgens mij heb ik een inhoudelijke bijdrage geleverd, waarbij ik inderdaad ‘grofweg 1 euro’ heb gezegd. Mijn rekensom heb ik hierboven uitgelegd; kortom, helemaal niet om bewust te liegen of zo. Ik vind die beschuldiging nogal grotesk; leidt ook af van waar de discussie over ging.
En als het jou helpt: lees het verhaal nog een keer maar dan met ‘grofweg 1,5 euro’ of ‘grofweg 2 euro’. Ook dan houd ik het staande.
Hartelijke groet,
Evangelist
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Evangelist schreef: Gisteren, 08:41
Wim Anker schreef: Gisteren, 07:55

Ik lees op de site van het RD:
- meest gekozen: 5,92 per week. 5,92/7 = 0,85
- volledige pakket: 8,92 per week. 8.92/7 = 1,27
Zó heb ik gerekend. En ik heb inderdaad met 7 dagen in een week gerekend; waarom een christen alleen met werkdagen zou moeten rekenen, begrijp ik niet. Er staan altijd stukken in het RD die bijvoorbeeld geschikt zijn voor de zondagavond; denk aan de hele donderdagbijlage of recent de opiniebijdrage van ds. C. Harinck en het interview met ouderling Den Haan uit Oostkapelle. Dat geeft dan ook gelijk gelegenheid om de Bijbel erbij te pakken.

Volgens mij heb ik een inhoudelijke bijdrage geleverd, waarbij ik inderdaad ‘grofweg 1 euro’ heb gezegd. Mijn rekensom heb ik hierboven uitgelegd; kortom, helemaal niet om bewust te liegen of zo. Ik vind die beschuldiging nogal grotesk; leidt ook af van waar de discussie over ging.
En als het jou helpt: lees het verhaal nog een keer maar dan met ‘grofweg 1,5 euro’ of ‘grofweg 2 euro’. Ook dan houd ik het staande.
Die 8,92 is een vanaf prijs. Ws voor het 3 jarige abbo. Laat dat nu net een issue zijn als het om de financieen gaat. (Weer een mooi voorbeeld dat de financieel onbezorgden voordeel krijgen).

Dus ja, je mag het "grotesk" vinden, als het er zo weinig toe doet misleid dan de boel niet.
DDD

Bericht door DDD »

Het meest gekozen abonnement is minder dan 1 euro per verschijningsdag. Ik snap echt niet dat je hier dan zo moeilijk over doet.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Gisteren, 10:39 Het meest gekozen abonnement is minder dan 1 euro per verschijningsdag. Ik snap echt niet dat je hier dan zo moeilijk over doet.
Het meest gekozen abbonnement is geen abbonnement.

En van de mensen die WEL het meestgekozen abbo nemen betalen alleen diegenen die zich direct zich voor 3 jaar commiteren minder dan 1 euro per verschjinigsdag.

Dus wat jij hierboven schrrijft kan jij niet weten zonder de verdeling tussen 1,2 en 3 jarige abbo's te weten.
DDD

Bericht door DDD »

Dat klopt inderdaad. Ik wist tot vandaag niet dat daar een verschil in zit. Op zich logisch, om administratiekosten te besparen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Gisteren, 11:41 Dat klopt inderdaad. Ik wist tot vandaag niet dat daar een verschil in zit. Op zich logisch, om administratiekosten te besparen.
:bobo
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Wim Anker schreef: Gisteren, 10:32 Die 8,92 is een vanaf prijs. Ws voor het 3 jarige abbo. Laat dat nu net een issue zijn als het om de financieen gaat. (Weer een mooi voorbeeld dat de financieel onbezorgden voordeel krijgen).

Dus ja, je mag het "grotesk" vinden, als het er zo weinig toe doet misleid dan de boel niet.
Overigens is het abonnement, met 1 b. Ik weet dat jij spelling iets voor domme mensen vindt, maar ik zeg het toch maar. :hum
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bertiel schreef: 13 apr 2026, 22:43 Wij hebben vrijdag en zaterdag op papier. Dan is er iets meer tijd om te lezen en zit je niet altijd met een scherm voor je neus
Je kan beter met een groot folio-blad voor je neus zitten, dan met een 10" schermpje?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

zeker wel
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
MrNuwenspete

Bericht door MrNuwenspete »

Bertiel schreef: Gisteren, 12:50zeker wel
Eens, ik kijk al meer op een scherm dan mij lief is. Dan is een krant op papier een verademing.
mvdb

Bericht door mvdb »

Job schreef: 13 apr 2026, 22:59 Ik vind Steef de Bruijn een moedig man, heel moedig.
Helemaal eens! 'k Heb veel waardering en respect voor hem. Op een vriendelijke en respectvolle wijze weet hij ons allemaal duidelijk een spiegel voor te houden.
Job

Bericht door Job »

mvdb schreef: Gisteren, 20:02
Job schreef: 13 apr 2026, 22:59 Ik vind Steef de Bruijn een moedig man, heel moedig.
Helemaal eens! 'k Heb veel waardering en respect voor hem. Op een vriendelijke en respectvolle wijze weet hij ons allemaal duidelijk een spiegel voor te houden.
En strategisch de juiste man op de juiste plek. Vertrouwen op rechts door zijn GGiN-achtergrond die hij niet verloochent en vertrouwen op links doordat hij op integere wijze stenen in de refovijver durft te werpen, schat ik in.
helma

Bericht door helma »

Job schreef:
mvdb schreef: Gisteren, 20:02
En strategisch de juiste man op de juiste plek. Vertrouwen op rechts door zijn GGiN-achtergrond die hij niet verloochent en vertrouwen op links doordat hij op integere wijze stenen in de refovijver durft te werpen, schat ik in.
OGG
Plaats reactie