Omgaan met verschillen

Plaats reactie
Refojongere

Omgaan met verschillen

Bericht door Refojongere »

Ik las het volgende citaat van iemand:
Bovendien staat het Bennekom niet aan dat de gemeente, als zij zich bij Rijnsburg zou aansluiten, meteen aan de modernste kant zou zitten. „Dat past niet bij ons als middengemeente."
Het grappige is dat ik dat andersom heb. Ik zou liever hebben dat onze gemeente wel een van de modernste was in het kerkverband. Zelf zit ik binnen een gemeente ook liever links dan rechts van het midden. Uiteraard is vast iedereen precies midden.

Rechts wordt sowieso gezien als een groep mensen degenen die op de rem trappen. Dat is geen fijn stempel en mensen links van mij daar huiver ik voor omdat ze belangrijke waarheden (wedergeboorte of historiciteit Gen 1-3) overboord kieperen.

Herkennen jullie daar iets van?

Heb jij weleens belangrijke of minder belangrijke verschillen op een goede manier in de kerk kunnen bespreken? De kramp en het wantrouwen voorbij? Ik ben benieuwd naar positieve ervaringen!
HHR

Re: Omgaan met verschillen

Bericht door HHR »

Ik snap de hang naar het midden nooit zo.
Je staat toch ergens voor?
In mijn huidige gemeente word ik gezien als rechts vermoed ik. In mijn vorige gemeente als links.
Terwijl ik er zelf nog steeds hetzelfde in sta. Wel is het zo dat accenten en onderwerpen die je benoemt afhankelijk zijn van de gemeente waarin je je bevindt en de prediking waar je onder zit.
Groepscirkel

Re: Omgaan met verschillen

Bericht door Groepscirkel »

De meest positieve ervaring is dat de HEERE doorgaat met Zijn werk in Zijn Koninkrijk, ondanks al mijn falen en het kerkelijk geharrewar (links, midden en rechts).
Plaats reactie