Nooit meer is nu | Antisemitisme bestrijden

Profesto

Re: Nooit meer is nu | Antisemitisme bestrijden

Bericht door Profesto »

DDD schreef: Gisteren, 10:00
helma schreef: 19 mar 2026, 22:39
DDD schreef:Helemaal terecht. Maar de aandacht voor het bestrijden van antisemitisme mag er niet toe leiden dat er minder aandacht is voor de misdaden van de Israëlische overheid op de Westoever.
De link leggen met wat er in Israël gebeurt en de Joden die in Nederland wonen is denk ik een van de oorzaken van het toenemende antisemitisme.
Dat kan. Het weigeren onder ogen te zien van de fouten van de Israëlische overheid door liefhebbers van het Joodse volk, is óók een oorzaak daarvan. Dan ben je immers zelf onderdeel van de verwarring van deze twee zaken.

Ik denk vooralsnog dat die laatste optie op dit forum de grootste valkuil is. Er zijn immers twee kanten waarvandaan de verwarring kan beginnen. Het is niet behulpzaam om zich vooral te focussen op waar het elders misgaat.
Hier ben ik het ook mee eens.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Profesto schreef: Gisteren, 10:21
DDD schreef:Helemaal terecht. Maar de aandacht voor het bestrijden van antisemitisme mag er niet toe leiden dat er minder aandacht is voor de misdaden van de Israëlische overheid op de Westoever.
De link leggen met wat er in Israël gebeurt en de Joden die in Nederland wonen is denk ik een van de oorzaken van het toenemende antisemitisme.
Dat kan. Het weigeren onder ogen te zien van de fouten van de Israëlische overheid door liefhebbers van het Joodse volk, is óók een oorzaak daarvan. Dan ben je immers zelf onderdeel van de verwarring van deze twee zaken.

Ik denk vooralsnog dat die laatste optie op dit forum de grootste valkuil is. Er zijn immers twee kanten waarvandaan de verwarring kan beginnen. Het is niet behulpzaam om zich vooral te focussen op waar het elders misgaat.
Ik ook.

Voor beide (!) zaken moet aandacht zijn. Ik denk alleen wel dat het niet altijd gepast is om, als het één genoemd wordt, direct met een 'ja maar' de andere zaak te benoemen. Dat gaat op den duur lijken op een aandachtswedloop en slaat het gesprek dood.
(En voor de duidelijkheid: dat geldt voor deze twee voorbeelden in mijn ogen andersom net zo goed.)
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: Gisteren, 10:03

95% van het probeem is de cultuurimport van islamitische medeburgers. (En hun nakomelingen). @DDD en @Ptofesto hebben oogkleppen op en willen de olifant in de porseleinkast niet zien.
Hoe kom je daar nu bij. Ik zie dat probleem prima. Maar ondertussen is het ook een probleem dat de Israëlische overheid mensen vermoordt op de Westoever, of dat de politie toekijkt als kolonisten dat doen, mensen kapot procedeert en tegen uitspraken van het Hooggerechtshof in gaat.
DDD

Bericht door DDD »

Edelweiss schreef: Gisteren, 10:26
Profesto schreef: Gisteren, 10:21
helma schreef: 19 mar 2026, 22:39 De link leggen met wat er in Israël gebeurt en de Joden die in Nederland wonen is denk ik een van de oorzaken van het toenemende antisemitisme.

Ik ook.

Voor beide (!) zaken moet aandacht zijn. Ik denk alleen wel dat het niet altijd gepast is om, als het één genoemd wordt, direct met een 'ja maar' de andere zaak te benoemen. Dat gaat op den duur lijken op een aandachtswedloop en slaat het gesprek dood.
(En voor de duidelijkheid: dat geldt voor deze twee voorbeelden in mijn ogen andersom net zo goed.)
Daar ben ik het ook mee eens. In dit geval leek het mij wel gepast. Het ging immers om onze rol.
Profesto

Bericht door Profesto »

Het is overigens erg fijn dat we een premier hebben die zich duidelijk heeft uitgelaten over antisemitisme bij FVD. Gewoon man en paard noemen en de partijleleider oproepen om afstand te nemen van antisemitisme.
Blij met Jetten.
ZWP

Bericht door ZWP »

Profesto schreef: Gisteren, 20:01 Het is overigens erg fijn dat we een premier hebben die zich duidelijk heeft uitgelaten over antisemitisme bij FVD. Gewoon man en paard noemen en de partijleleider oproepen om afstand te nemen van antisemitisme.
Blij met Jetten.
Wat dit betreft ben ik ook blij met het duidelijk uitspreken tegen antisemitisme.

Apart dat uitersten elkaar raken: christenen die zich enerzijds achter het Joodse volk scharen en anderzijds achter FvD aanlopen met een duidelijk extreem rechts profiel...
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: Gisteren, 21:06
Profesto schreef: Gisteren, 20:01 Het is overigens erg fijn dat we een premier hebben die zich duidelijk heeft uitgelaten over antisemitisme bij FVD. Gewoon man en paard noemen en de partijleleider oproepen om afstand te nemen van antisemitisme.
Blij met Jetten.
Wat dit betreft ben ik ook blij met het duidelijk uitspreken tegen antisemitisme.

Apart dat uitersten elkaar raken: christenen die zich enerzijds achter het Joodse volk scharen en anderzijds achter FvD aanlopen met een duidelijk extreem rechts profiel...
Het is gewoon partijpolitiek. Premier onwaardig. Maar afijn, hij vertelt ook elke dag dattie homo is.
Plaats reactie