Toeleven naar Pasen

Groepscirkel

Re: Toeleven naar Pasen

Bericht door Groepscirkel »

Arja schreef: 18 feb 2026, 19:38 Leuk Flying Eagle!

Ik doe er zelf niet aan. Aan vasten, of speciale dingen om toe te leven naar Pasen.
In mijn gemeente hebben ze geen lijdenszondagen.
Wel Paasfeest?
In de Vroege Kerk stond het Paasfeest centraal, niet de lijdenstijd of veertigdagentijd. Dat laatste is trouwens de Rooms-Katholieke benaming, gereformeerden houden het bij de lijdenstijd van (meestal) zeven lijdenszondagen.
Ik doe zelf niet iets speciaals, met uitzondering dat iets vaker de bijpassende Bijbelgedeelten worden gelezen.
Arja

Bericht door Arja »

Groepscirkel schreef: 19 feb 2026, 12:50
Arja schreef: 18 feb 2026, 19:38 Leuk Flying Eagle!

Ik doe er zelf niet aan. Aan vasten, of speciale dingen om toe te leven naar Pasen.
In mijn gemeente hebben ze geen lijdenszondagen.
Wel Paasfeest?
In de Vroege Kerk stond het Paasfeest centraal, niet de lijdenstijd of veertigdagentijd. Dat laatste is trouwens de Rooms-Katholieke benaming, gereformeerden houden het bij de lijdenstijd van (meestal) zeven lijdenszondagen.
Ik doe zelf niet iets speciaals, met uitzondering dat iets vaker de bijpassende Bijbelgedeelten worden gelezen.
Dat is ook mooi, dat je er toch bijbelgedeeltes bij zoekt.
Met een leesplan?
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Arja schreef: Gisteren, 20:17Dat is ook mooi, dat je er toch bijbelgedeeltes bij zoekt.
Met een leesplan?
Dit jaar niet met een leesplan, andere jaren soms wel. Nu nog niet heel gericht. Meestal een week of vier van tevoren. Ben nu in een OT-boek bezig, dus komende twee weken nog geen lijdensstof. Maar het is voor mij niet echt aan een periode gebonden.
Plaats reactie