Hoe geven jullie invulling aan de veertigdagentijd?
In de kerk (lijdenszondagen) of persoonlijk — bijvoorbeeld met een dagboek of leesrooster?
Of doen jullie er eigenlijk niet speciaal aan?
Toeleven naar Pasen
-
JvW
Re: Toeleven naar Pasen
Wij gebruiken een leesrooster voor het bijbellezen na het avondeten. De kinderen lezen (soms) het schriftgedeelte mee in hun bijbel. Bij het leesrooster staan ook vragen die we vervolgens als gezin bespreken.
In de kerk worden de preken (meestal) uitgezocht bij de lijdenstijd. Aanstaande zondag is het heilig avondmaal, dus ik vermoed dat de dominee dan zeker de link met de lijdenstijd zal leggen. We hebben geen eigen predikant, dus er zal niet veel lijn zitten in de lijdenszondagen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
O dat is echt mooi. Met je kinderen de vragen bespreken. Goede voorbereidingsweek toegewenst.JvW schreef: ↑Gisteren, 22:07Wij gebruiken een leesrooster voor het bijbellezen na het avondeten. De kinderen lezen (soms) het schriftgedeelte mee in hun bijbel. Bij het leesrooster staan ook vragen die we vervolgens als gezin bespreken.
In de kerk worden de preken (meestal) uitgezocht bij de lijdenstijd. Aanstaande zondag is het heilig avondmaal, dus ik vermoed dat de dominee dan zeker de link met de lijdenstijd zal leggen. We hebben geen eigen predikant, dus er zal niet veel lijn zitten in de lijdenszondagen.
Ik pak dit jaar een boek van Charles Martin: Het is volbracht
- FlyingEagle
We gebruiken dit jaar het lijdenstijd pakket van het IKC
https://shop.ikc.nu/products/pasen-gezi ... naar-pasen
Ik ben niet zo’n knutselvader maar kinderen houden er erg van dus dan moet je met zo’n pakket wel. Het is wel een mooie manier om met kinderen de lijdenstijd te bespreken.
https://shop.ikc.nu/products/pasen-gezi ... naar-pasen
Ik ben niet zo’n knutselvader maar kinderen houden er erg van dus dan moet je met zo’n pakket wel. Het is wel een mooie manier om met kinderen de lijdenstijd te bespreken.